Σάββατο 27 Απριλίου 2024

Δήμος Σερρών : Συνεδρίασε το συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας

 



Συνεδρίασε σήμερα το πρωί το Τοπικό Επιχειρησιακό Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Σερρών, με θέμα τον συντονισμό των δράσεων ενόψει της νέας αντιπυρικής περιόδου, τη λήψη αναγκαίων προληπτικών και κατασταλτικών μέτρων αντιμετώπισης των δασικών πυρκαγιών.

Η συνεδρίαση έλαβε χώρα, στην πρώην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Σερρών, υπό την Δήμαρχο Σερρών κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα, τον Αντιδήμαρχο Πολιτικής Προστασίας κ. Γεώργιο Καδή και την Προϊσταμένη του γραφείου Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Σερρών κ. Αικατερίνη Αναγνωστίδου. Παρόντες ήταν επίσης, ο Αντιδήμαρχος Υποδομών, Τεχνικών Υπηρεσιών και Άμεσων Παρεμβάσεων κ. Αθανάσιος Γάτσιος και η Αντιδήμαρχος Καθαριότητας του Δήμου Σερρών κ. Άννα Ιορδανίδου

Η Δήμαρχος Σερρών κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα, η οποία προήδρευσε της σύσκεψης,  τόνισε ότι υπάρχει αγαστή συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, προκειμένου να υπάρξει άμεση παρέμβαση σε περίπτωση εκδήλωσης πυρκαγιάς. «Στόχος της σύγκλισης του Συντονιστικού Τοπικού Οργάνου είναι να διαπιστωθεί η ετοιμότητα που υπάρχει μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Εύχομαι να υπάρχει αγαστή συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων, ώστε να έχουμε μια ήρεμη αντιπυρική περίοδο. Είναι πάρα πολύ σημαντικό και πάρα πολύ απαραίτητο να υπάρχει συνεργασία μεταξύ όλων των φορέων για να μπορέσουμε να προλάβουμε καταστάσεις, σε περιπτώσεις που χρειαστεί ώστε να φτάσουμε στο σημείο να αξιοποιήσουμε τις δυνάμεις και τις δυνατότητες που έχουμε. Ως Δήμος Σερρών, είμαστε σε ετοιμότητα με τη σωστή οργάνωση που υπάρχει», ανέφερε χαρακτηριστικά, η κ. Μητλιάγκα.

«Στόχος της σημερινής σύσκεψης είναι η ετοιμότητα που θα πρέπει να υπάρξει μεταξύ του ανθρώπινου δυναμικού και των μέσων που διαθέτουν οι φορείς για την υποβοήθηση του έργου της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Σερρών» τόνισε ο αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας κ. Γεώργιος Καδής.

«Ως Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Σερρών προσπαθούμε στο πλαίσιο των δυνατοτήτων μας να παρεμβαίνουμε σε περίπτωση που παραστεί ανάγκη. Είναι σε ετοιμότητα όλα τα μηχανήματα που απαιτούνται ώστε να αντιμετωπίσουμε οποιοδήποτε φαινόμενο, είτε φωτιές, είτε πλημμύρες. Μπορεί στην Περιφερειακή Ενότητα Σερρών, να μην υπήρξαν ακραία καιρικά φαινόμενα το τελευταίο διάστημα, ωστόσο θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για να τα αντιμετωπίσουμε σε περίπτωση που συμβούν» ανέφερε από την πλευρά του, ο Αντιδήμαρχος Υποδομών, Τεχνικών Υπηρεσιών και Άμεσων Παρεμβάσεων κ. Αθανάσιος Γάτσιος.

Η Αντιδήμαρχος Καθαριότητας κ. Άννα Ιορδανίδου, επισήμανε την ετοιμότητα που υπάρχει στον τομέα ευθύνης της, τονίζοντας ότι οι υδροφόρες του Δήμου είναι έτοιμες σε περίπτωση που χρειαστεί να παρέμβουν για να συνδράμουν στο έργο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Σερρών για την κατάσβεση των πυρκαγιών.


Tα θέματα που συζητήθηκαν στη σύσκεψη, σύμφωνα με το Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών εξ’ αιτίας δασικών πυρκαγιών με την κωδική ονομασία “ΙΟΛΑΟΣ” της ΓΓΠΠ, αφορούσαν:

  • Την εκτέλεση προγραμμάτων προληπτικού καθαρισμού της βλάστησης για τη μείωση του κινδύνου, σε περιοχές ιδιαίτερης προστασίας (άλση, πάρκα κατασκηνώσεις κλπ) αρμοδιότητά τους.
  • Την απομάκρυνση των υπολειμμάτων καθαρισμού της βλάστησης που ενεργείται από ιδιοκτήτες, νομείς, επικαρπωτές και μισθωτές οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και οικισμών, προς αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της. (Πυρ. Διάταξη 20/2022, Ν. 3852/2010, άρθρο 94 παρ.1), εντός των διοικητικών τους ορίων.
  • Την εκτέλεση έργων και εργασιών προληπτικού καθαρισμού της βλάστησης από το Δήμο Σερρών καθ΄ υπόδειξη και συνεργασία με τις κατά τόπους αρμόδιες Δασικές Υπηρεσίες κυρίως στη ζώνη μίξης δασών – πόλεων και οικισμών για λόγους αντιπυρικής προστασίας των πολεοδομικών τους συγκροτημάτων.
  • Τη λήψη μέτρων για την αποφυγή πρόκλησης πυρκαγιάς από τη λειτουργία χώρων ανεξέλεγκτης εναπόθεσης αστικών απορριμμάτων, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην Πυροσβεστική Διάταξη 9/2021.
  • Τη διασφάλιση της επικοινωνίας μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και οργάνων σε επίπεδο Δήμου για την απρόσκοπτη ροή πληροφοριών.
  • Το συντονισμό σε τοπικό επίπεδο της αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών και διαχείρισης των συνεπειών που προκαλούνται από τις δασικές πυρκαγιές, στα πλαίσια εφαρμογής του Γενικού Σχεδίου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών Εξαιτίας Δασικών Πυρκαγιών με την κωδική ονομασία “ΙΟΛΑΟΣ”.
  • Ζητήματα και διαδικασίες υλοποίησης της δράσης της οργανωμένης προληπτικής απομάκρυνσης πολιτών, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Γενικό Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών εξαιτίας Δασικών Πυρκαγιών με την κωδική ονομασία “ΙΟΛΑΟΣ “.
  • Την αξιοποίηση των Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας που δραστηριοποιούνται σε επίπεδο Δήμου σε δράσεις επιτήρησης δασών κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου 2024.
  • Θέματα που αφορούν την ενημέρωση του κοινού για τη λήψη μέτρων πρόληψης από κινδύνους που προέρχονται από δασικές πυρκαγιές.
  • Θέματα που αφορούν την εγκατάσταση και συντήρηση πυροσβεστικών υδροστομίων για κατάσβεση πυρκαγιάς ή πλήρωση πυροσβεστικών οχημάτων, στο πλαίσιο λειτουργίας της Δ.Ε.Υ.Α. Σερρών.
  • Eτοιμότητα του Δήμου Σερρών, στην υποβοήθηση του έργου του Πυροσβεστικού Σώματος στην καταστολή δασικών πυρκαγιών.
  • Eτοιμότητα του Δήμου Σερρών στην αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών και διαχείρισης των συνεπειών που προκαλούνται από τις δασικές πυρκαγιές, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών Εξαιτίας Δασικών Πυρκαγιών της Περιφέρειας, στα πλαίσια εφαρμογής του Γενικού Σχεδίου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών Εξαιτίας Δασικών Πυρκαγιών με την κωδική ονομασία “ΙΟΛΑΟΣ 2”, με έμφαση στις διαδικασίες υλοποίησης της δράσης της οργανωμένης προληπτικής απομάκρυνσης πολιτών.
  • Mέτρα πρόληψης και ετοιμότητας κατά τις ημέρες υψηλής επικινδυνότητας βάσει του Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς, που εκδίδεται καθημερινά κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.
  • Eνημέρωση του κοινού για τη λήψη μέτρων αυτοπροστασίας από κινδύνους που προέρχονται από δασικές πυρκαγιές.

καθώς και κάθε άλλο θέμα που κρίνεται απαραίτητο για την αντιμετώπιση κινδύνων που προέρχονται από την εκδήλωση δασικών πυρκαγιών.


Στη σύσκεψη συμμετείχαν η Δήμαρχος Σερρών κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα, ο Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας και Καθημερινότητας κ. Γεώργιος Καδής, ο Αντιδήμαρχος Υποδομών, Τεχνικών Έργων και Άμεσων Παρεμβάσεων κ. Αθανάσιος Γάτσιος, η Αντιδήμαρχος Καθαριότητας και Κυκλικής Οικονομίας κ. Άννα Ιορδανίδου, η Προϊσταμένη Τμήματος Πολιτικής Προστασίας Δήμου Σερρών κ. Αικατερίνη Αναγνωστίδου, ο Υποδιοικητής Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Σερρών κ. Παντελής Ελευθεριάδης, ο Αστυνομικός Υποδιευθυντής-Διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος Σερρών κ. Αλέξανδρος Καραγιαννίδης, ο Υποδιευθυντής, Διοικητής του Τμήματος Τροχαίας Σερρών κ. Παναγιώτης Ηπειρώτης, ο Αναπληρωτής Προϊστάμενος Τμήματος Πολιτικής Προστασίας Περιφερειακής Ενότητας Σερρών κ. Κωνσταντίνος Αργυρίου, η Προϊσταμένη του Δασαρχείου Σερρών κ. Χρυσοβαλάντου Ιασωνίδου, ο Προϊστάμενος Δημοτικής Αστυνομίας κ. Νικόλαος Σύρπας, ο Γενικός Διευθυντής της ΔΕΥΑΣ Σερρών κ. Νικόλαος Σαφαρίκας, ο Πρόεδρος της Αερολέσχης Σερρών κ. Γεώργιος Βασιλείου, εκπρόσωπος Συνδέσμου Εφέδρων Αξιωματικών Νομού Σερρών κ. Ιωάννης Ευστρατιάδης, η Εθελόντρια του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού του Τομέα Σαμαρειτών, Διασωστών του Περιφερειακού Τμήματος Ελληνικού Ερυθρού Σερρών κ. Αικατερίνη Κεσκινίδου, εκπρόσωπος του Διοικητή του Γενικού Νοσοκομείου Σερρών κ. Παναγιώτης Χαβαλές και ο Πρόεδρος της ΠΡΟ.Τ.Ε.Κ.Τ.Α. Σερρών κ. Ιωάννη Τούσκας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.