Συνέντευξη στην Ειρήνη Σοφιανίδου για την Κουλτουρόσουπα.
Η Καλλιόπη Ευαγγελίδου δεν είναι μόνο μια ταλαντούχα ηθοποιός με πολυετή θεατρική και τηλεοπτική πορεία. Είναι κι ένας εξαιρετικά ενδιαφέρων άνθρωπος που δε δίστασε να αφήσει την Αθήνα και να συνεχίσει την ενασχόλησή της με την τέχνη της στις Σέρρες όπου ζει τα τελευταία 21 χρόνια έχοντας δημιουργήσει μια όμορφη οικογένεια.
Λίγο πριν τις εκλογές της 25ης Ιουνίου, στις οποίες είναι υποψήφια με την Πλεύση Ελευθερίας, σκηνοθετεί τη μεγάλη βραδιά των 12ων Θεατρικών Βραβείων της Κουλτουρόσουπας.
Κυρία Ευαγγελίδου φέτος μας κάνετε την τιμή να σκηνοθετείτε τα 12α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης. Πιστεύετε στον θεσμό των βραβείων; Ό, τι αποτελούν μια ηθική ικανοποίηση των δημιουργών μιας παράστασης;
Τα βραβεία ανέκαθεν στην Ελλάδα τα αντιμετωπίζαμε με έναν σκεπτικισμό. Εγώ πιστεύω ότι βοηθούν στο να δημιουργείται ένα γεγονός που φέρνει το θέατρο στο επίκεντρο και το κάνει γνωστό σε περισσότερο κόσμο. Αρκεί να τηρούνται κάποιοι κανόνες αξιοπιστίας που νομίζω ότι τα θεατρικά βραβεία Θεσσαλονίκης το έχουν. Η ηθική ικανοποίηση νομίζω είναι δεδομένη.
Πώς σας έγινε η πρόταση για αυτήν τη συνεργασία;
Ο Ιωάννης (ο διευθυντής του site) μου έκανε την πρόταση και με αιφνιδίασε ομολογώ, αν και κάποια στιγμή, όταν το σκέφτηκα καλύτερα, θυμήθηκα ότι το είχε αναφέρει βιαστικά σε μια συνομιλία μας στα περσινά βραβεία. Χαίρομαι που το σκέφτηκε.
Τι να περιμένει το κοινό τη μεγάλη βραδιά των Βραβείων;
Μια πολύ ενδιαφέρουσα και λαμπερή βραδιά που θα εντυπωσιάσει και θα ευχαριστήσει όσους την παρακολουθήσουν.
Ανάμεσα στην υποκριτική και τη σκηνοθεσία ποιο είναι αυτό που σας συναρπάζει περισσότερο;
Δεν αναγνωρίζω τον τίτλο του σκηνοθέτη για μένα το έχω πει πολλές φορές. Η σκηνοθεσία στα θεατρικά βραβεία έχει να κάνει με κάτι που έχω κάνει πολλές φορές, κι αυτό αφορά την οργάνωση της ροής μιας εκδήλωσης. Δεν έχει σχέση με την σκηνοθεσία μιας θεατρικής παράστασης που είναι μια ανεξάρτητη καλλιτεχνική δημιουργία ιδιαίτερα σύνθετη. Οπότε θα ήθελα μόνο τον τίτλο της ηθοποιού που κι αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο.
Πέρσι συμμετείχατε στους «Προστάτες» του Μήτσου Ευθυμιάδη σε σκηνοθεσία Γ. Κιουρτσίδη με το ΚΘΒΕ. Πώς ήταν αυτή η συνεργασία;
Εξαιρετική. Συνεργάστηκα με αξιόλογους συναδέλφους και συντελεστές σε μια δουλειά που απαιτούσε τόσο υποκριτική όσο και χορό και τραγούδι. Παρά τα προβλήματα που ακόμη είχαμε με τον κορονοϊό όλα κύλησαν θαυμάσια.
Την περίοδο της καραντίνας έτυχε να σας παρακολουθήσω σε livestreaming στην παράσταση «Όλγα» του Σερραίου Μιχάλη Κοβανίδη. Επιτρέψτε μου να σας πω πως ήσασταν εξαιρετική σε ένα έργο με θέμα την ενδοοικογενειακή βία. Δεδομένης της επικαιρότητας θα σκεφτόσασταν ένα επαναληπτικό ανέβασμα;
Λυπάμαι βαθειά που το θέμα της ενδοοικογενειακής βίας είναι επίκαιρο. Θα ήθελα να μην υπάρχει η βία μέσα στις ζωές μας. Αλλά αφού εξακολουθεί να υφίσταται δεν μπορώ να αποκλείσω ότι θα ξαναέκανα την παράσταση.
Ήσασταν από τις μακροβιότερες ηθοποιούς της θρυλικής «Λάμψης» του Νίκου Φώσκολου. Πώς θυμάστε τα χρόνια εκείνα;
Με αγάπη σίγουρα και συγκίνηση για όσα ζήσαμε.
Θα σκεφτόσασταν να ξαναπάρετε μέρος σε καθημερινή σειρά;
Δεν μπορώ σίγουρα να το αποκλείσω αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν θα το επεδίωκα. Αυτές οι συνεργασίες έχουν μια δέσμευση που δεν ξέρω αν θέλω να ξαναζήσω.
Απέχετε αρκετά χρόνια από την τηλεόραση. Είναι συνειδητή απόφαση ή αποτέλεσμα συγκυριών;
Σίγουρα αποτέλεσμα συγκυριών. Μετά το δεύτερο παιδί μου ήταν δύσκολο να φεύγω μακριά από το σπίτι μου που είναι στις Σέρρες εδώ και εικοσιένα χρόνια. Μετά την γέννηση και του τρίτου παιδιού αυτό έγινε πολύ δύσκολο.
Ως πρώην καλλιτεχνική διευθύντρια του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών πόσο σημαντικό είναι πιστεύετε το περιφερειακό θέατρο στην ενίσχυση του πολιτισμού των μικρών πόλεων; Στηρίζεται κατά τη γνώμη σας αρκετά από τους επίσημους φορείς;
Τα Δημοτικά Περιφερειακά Θέατρα έχουν επιτελέσει σπουδαίο ρόλο στην ενίσχυση του πολιτισμού στην περιφέρεια δεδομένου ότι έχουμε ένα Αθηνοκεντρικό κράτος που ανακυκλώνει εμμονικά τον εαυτό του. Οι επίσημοι φορείς νομίζω ακόμη δεν έχουν εκτιμήσει αυτά τα θέατρα όσο αξίζουν κι ίσως δεν έχουν ακόμη καταλάβει πόσα πολλά μπορούν αυτά τα θέατρα να πετύχουν.
Φύγατε από την «πρώτη γραμμή» της Αθήνας και εγκατασταθήκατε στις Σέρρες. Ήταν δύσκολη απόφαση;
Για οποιονδήποτε άλλον ίσως. Για εμένα καθόλου. Έχω αποδεχτεί πως είμαι διαφορετική.
Υπάρχουν καλλιτεχνικοί στόχοι για το 2023;
Πριν λίγους μήνες έκανα μια πολύ ενδιαφέρουσα δραματοποιημένη ξενάγηση σε συνεργασία με ΜΟΜUS Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης και το ΚΘΒΕ στην έκθεση φωτογραφίας του Φρεντ Μπουασονά και τώρα συμμετέχω στις βουλευτικές εκλογές της 25ης Ιουνίου ως υποψήφια βουλευτής Σερρών με το κόμμα της Πλεύσης Ελευθερίας της Ζωής Κωνσταντοπούλου.
Έχοντας βγει από μια σκοτεινή για το θέατρο περίοδο και μιας κι οι συνάδελφοί σας θα έχουν την τιμητική τους τη βραδιά των βραβείων τι θα ευχόσασταν για τον κλάδο σας;
Ελπίζω στην κατάργηση του ΠΔ85/22 που κατατάσσει τα καλλιτεχνικά πτυχία σε εκπαιδευτική βαθμίδα ισότιμη με απολυτήρια λυκείου κι αυτό είναι πολύ άδικο. Εύχομαι να δικαιωθούν οι συγκινητικές κινητοποιήσεις των σπουδαστών των καλλιτεχνικών σχολών και κυρίως οι κόποι και οι ελπίδες των νέων ανθρώπων και εύχομαι ο κλάδος μας να αποκτήσει το κύρος και την αξιοπρέπεια που του αξίζει, γιατί αποτελείται από σημαντικούς, πνευματικούς και ταυτόχρονα σκληρά εργαζόμενους ανθρώπους.
Ευχαριστώ Θερμά.
Φωτογραφίες: Ειρήνη Μπαιρακτάρη
Ηλίας Οικονόμου (Studio Μπαιρακτάρη, Π. Τσαλδάρη 8, Νεάπολη Τηλ: 231 061 1979)
https://kulturosupa.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.