Τα τελευταία χρόνια έρχονται συνεχώς στην επιφάνεια προβλήματα σχετικά με την σχολική στέγη και τις υποδομές των σχολείων. Προβλήματα που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια μαθητών και προσωπικού, την επάρκεια σε χώρους, την καταλληλότητα με βάση παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά κριτήρια.
Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις σχολείων με υπόγειες αίθουσες, με ακατάλληλες έως και επικίνδυνες αυλές, με αίθουσες kibo. Η παλαιότητα των κτιριων σε μεγάλο μέρος των σχολικών μονάδων αυξάνει ακόμη περισσότερο την επικινδυνότητα κατά τη λειτουργία τους. Σχολεία με ακατάλληλους λέβητες ή/ και λεβητοστάσια (που δεν πληρούν τον κανονισμό λειτουργίας και από άποψη επιλογής χώρου του λεβητοστασίου) ενώ κάποια λειτουργούν με άλλα μέσα (πχ. Air condition) πλέον ακατάλληλα καθως συμβάλουν στην διασπορά νόσησης των μαθητών.
Συγκεκριμένα,
Στο 19ο δημοτικό σχολείο υπάρχουν σπασμένες σωληνώσεις στις τουαλέτες. Ο χώρος πλημμυρίζει συχνά και υπάρχει δυσοσμία. Τα καζανάκια βρίσκονται ψηλά και δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους μικρούς μαθητές λόγω ύψους. Υπάρχουν, επίσης, προβλήματα στο αύλειο χώρο με την περίφραξη και την ενσωμάτωση του όμορου παραχωρηθέντος χώρου. Σημειωτέον ότι ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων έχει γνωστοποιήσει εγγράφως τη δημοτική αρχή για τα προβλήματα. Έχει περάσει ήδη η μισή σχολική χρονιά και τα προβλήματα παραμένουν.
Το 21ο Νηπιαγωγείο στεγάζεται σε kibo, στο οποίο δεν υπάρχει καν έξοδος κινδύνου. Η δε σύμβαση με την ιδιωτική εταιρία για την παραχώρησή του λήγει το 2025, οπότε θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες μετεγκατάστασή των μαθητών σε κατάλληλο κτήριο.
Η ανησυχία μας είναι μεγάλη μιας και έχουμε γίνει μάρτυρες πολλών επικίνδυνων περιστατικών σε όλη την Περιφέρεια Σερρών, όπως πτώσεις ταβανιών τάξεων, πλημμύρες σχολείων ή αυλών λόγω βροχόπτωσης, κτιρίων που βγαίνουν ακατάλληλα, πτώση καγκελόπορτας αυλής εν ώρα λειτουργίας του σχολείου, την έκρηξη του λέβητα πέρσι στις Σέρρες
.
Ως «Λαϊκή Συσπείρωση» θέτουμε σε προτεραιότητα το ζήτημα της σχολικής στέγης, τόσο γιατί έχει να κάνει με τους όρους λειτουργίας των σχολείων, όσο και γιατί σήμερα υπάρχουν όλες οι επιστημονικές και τεχνολογικές δυνατότητες για να έχουμε τον αναγκαίο αριθμό σύγχρονων και ασφαλών σχολείων για όλα τα παιδιά.
Υπό το πρίσμα αυτό, θα θέλαμε να μας απαντήσετε στα παρακάτω ερωτήματα, για να έχουμε πλήρη και σαφή εικόνα της κατάστασης της σχολικής στέγης και των υποδομών στο Δήμο μας.
Πότε θα ολοκληρωθούν οι εργασίες αποκατάστασης στο 19ο Δημοτικό Σχολείο;
Πότε θα ολοκληρωθούν οι εργασίες μετεγκατάστασης των σχολικών μονάδων που στεγάζονται σε Kibo;
Σε ποια σχολεία έχει πραγματοποιηθεί έλεγχος της εγκατάστασης και λειτουργίας των συστημάτων θέρμανσης (καυστήρων και άλλων) για το σχολικό έτος 2023-2024;
Σε ποια σχολικά κτίρια έχει πραγματοποιηθεί έλεγχος πυρασφάλειας; Σε πόσα σχολεία έχουν πραγματοποιηθεί εργασίες επισκευής, συντήρησης και αναβάθμισης εγκαταστάσεων πυρανίχνευσης και πυρόσβεσης;
Σε ποια σχολεία έχουν γίνει έλεγχοι των ηλεκτρολογικών και υδραυλικών εγκαταστάσεων και του αντιηλεκτροπληξιακού; Πόσα σχολεία διαθέτουν αλεξικέραυνο και πόσα από αυτά είναι λειτουργικά; Σε ποιά σχολεία έχει γίνει έλεγχος και πιστοποίηση των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων και έκδοση επικαιροποιημένων Υ.Δ.Ε. από αδειούχο ηλεκτρολόγο εγκαταστάτη σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία;
Σε ποια σχολεία ολοκληρώθηκε η απογραφή κτιρίων για προσεισμικό έλεγχο, η καταχώρησή τους στην ηλεκτρονική πλατφόρμα και ο πρωτοβάθμιος προσεισμικός έλεγχος όπως προβλέπεται από την με αρ. Πρωτ. ΥΠ342/3-5-2023 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β 2943) ;
Υπάρχει πρόσβαση για ΑμεΑ (ράμπες, οδηγοί όδευσης τυφλών, τουαλέτες για ΑμεΑ κτλ) σε όλα τα σχολεία ευθύνης του Δήμου; Αν, όχι, σε ποια δεν υπάρχει; Σε ποιά σχολεία έχουν γίνει σχετικές εργασίες για το σχολικό έτος 2023-2024 και ενόψει των Ευρωεκλογών για τα σχολεία που φιλοξενούν εκλογικά κέντρα;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.