Σάββατο 21 Οκτωβρίου 2023

Φυλακες Νιγρίτας : Στο κελί δύο σωφρονιστικοί-Kαταδικάστηκαν για εισαγωγή κινητών στις φυλακές

 




Στη φυλακή οδηγήθηκαν δυο σωφρονιστικοί υπάλληλοι οι οποίοι φέρονται ότι χορηγούσαν κινητά τηλέφωνα σε κατάδικους-έγκλειστους στις φυλακές Νιγρίτας Σερρών.

Το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων επέβαλε συνολική ποινή κάθειρξης 9 ετών και 2 μηνών σε αρχιφύλακα και συνολική ποινή κάθειρξης 8 ετών 8 μηνών σε υπαρχιφύλακα του σωφρονιστικού καταστήματος ενώ αποφάσισε, κατά πλειοψηφία (2-1), η έφεση τους τους να μην έχει ανασταλτικό αποτέλεσμα.

 

Και οι δύο κρίθηκαν ομόφωνα ένοχοι για δωροληψία υπαλλήλου κατ’ εξακολούθηση και κατ’ επάγγελμα, για εισαγωγή και διάθεση κινητών τηλεφώνων σε σωφρονιστικό κατάστημα κατ’ εξακολούθηση και για παράβαση καθήκοντος κατ’ εξακολούθηση. Ο πρώτος καταδικάστηκε επιπλέον και για παράνομη βία. Δεν τους αναγνωρίστηκε κανένα ελαφρυντικό.

Οι διωκτικές αρχές κινητοποιήθηκαν μετά τις καταγγελίες κρατουμένων, το 2020. Τουλάχιστον τρεις έγκλειστοι στις φυλακές Νιγρίτας κατέθεσαν ότι πλήρωσαν χρηματικά ποσά γύρω στα 1000 ευρώ για την απόκτηση κινητών τηλεφώνων και ότι κατέβαλαν και “ενοίκιο” ύψους περίπου 250 ευρώ, κάθε μήνα, για τη διατήρηση τους.

Στην απολογία του, ο 60χρονος αρχιφύλακας, με 35 χρόνια υπηρεσίας, ανέφερε τα εξής: «Πότε δεν έδωσα κινητό σε κανέναν και πότε δεν πήρα χρήματα. Βοηθούσα τους κρατούμενους μέσω της κοινωνικής υπηρεσίας για να προμηθεύονται τσιγάρα και είδη υγιεινής, όσοι ήταν άποροι. Δεν αποδέχομαι τις κατηγορίες.

Ο καταγγέλων το έκανε για να με εκδικηθεί γιατί εγώ έδωσα την εντολή για γίνει έρευνα μέσα στο κελί του. Καθημερινά δέχομαι απειλές για το σπίτι μου και για τα παιδιά μου. Αν ήμουν φίλος με τον κρατούμενο δεν θα ήμουν εδώ ως κατηγορούμενος».

 

Ο 38χρόνος υπαρχιφύλακας, με 16χρονια υπηρεσίας, ισχυρίστηκε τα εξής: «Έχω βρει δεκάδες κινητά. Ήμουν ο φόβος και ο τρόμος των παραβατικών κρατουμένων και δεν ντρέπομαι γι’ αυτό. Έχω σώσει κρατούμενους».

Σχετικά με την καταγγελία που έγινε εις βάρος του από άλλον κρατούμενο επισήμανε ότι: «Τον έπιασα επ’ αυτοφώρω να μιλάει σε κινητό τηλέφωνο το οποίο έσπασε μπροστά μου. Πρόσφερα στην υπηρεσία και κατηγορούμαι. Αρνούμαι όλες τις κατηγορίες. Αν έκανα αυτά που λένε δεν θα χρειαζόταν να κάνω δεύτερη δουλειά».

Η εισαγγελέας της έδρας πρότεινε την απαλλαγή των κατηγορουμένων λόγω αμφιβολιών, καθώς έκρινε τους καταγγέλλοντες ως αναξιόπιστους. «Δεν προέκυψε κάτι συγκεκριμένο για τους δύο κατηγορούμενους.

Οι υπάλληλοι είναι σε ευάλωτη θέση. Τους κατηγορούν οι κρατούμενοι για να τους εκβιάζουν για να μπορούν να διατηρήσουν τα κινητά στο χώρο των φυλακών» ανέφερε, μεταξύ άλλων, η εισαγγελική λειτουργός, κατά την αγόρευση της.

 https://www.grtimes.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.