Τετάρτη 1 Μαρτίου 2023

ΔΗΠΕΘΕ Σερρών : Μάρτιος μήνας αφιερωμένος στην σύγχρονη παγκόσμια δραματουργία


 
 
 
 
 
ΜΑΡΤΙΟΣ 2023
ΜΗΝΑΣ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟΣ ΣΤΗΝ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ
Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών παρουσιάζει από την Κεντρική του Σκηνή τρία (3) σύγχρονα έργα της Αγγλοσαξονικής δραματουργίας σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο σύγχρονης θεατρικής δραματουργίας, με θεματολογία που αφορά προβληματισμούς και σημαντικά ζητήματα του σύγχρονου κόσμου.
Τα τρία έργα είναι αφιερωμένα στη θέση της γυναίκας στην εποχή μας και η θεματολογία τους υποστηρίζει και φωτίζει ακανθώδη προβλήματα και κοινωνικές προκαταλήψεις που συνεχίζουν να επιβαρύνουν τις γυναίκες διαχρονικά και στην εποχή μας.
Οι παραστάσεις εναρμονίζονται με - και αφιερώνονται στην - ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ
(8 Μαρτίου).
ΠΡΕΜΙΕΡΕΣ ΕΡΓΩΝ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 03 / 03 | ΩΡΑ: 21:15
1. «ΑΓΓΕΛΕ ΜΟΥ» (Angel 2016) ΤΟΥ ΧΕΝΡΙ ΝΕΙΛΟΡ (Henry Naylor)
Ερμηνεύει η ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΣΩΤΗΡΙΑΔΟΥ
ΣΑΒΒΑΤΟ 04 / 03 | ΩΡΑ: 21:15
2.«ΡΟΣ & ΡΕΪΤΣΕΛ» (Ross & Rachel 2015) ΤΟΥ ΤΖΕΙΜΣ ΦΡΙΤΣ (James Fritz)
Ερμηνεύει η ΣΤΕΛΛΙΝΑ ΒΟΓΙΑΤΖΗ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17/ 03 | ΩΡΑ: 21:15
3.«ΧΙΟΝΟΝΙΦΑΔΑ» (Snowflake 2018) ΤΟΥ ΜΑΙΚ ΜΠΑΡΤΛΕΤ (Mike Bartlett)
Ερμηνεύουν με σειρά εμφάνισης οι : ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΜΙΧΕΛΗΣ,
ΣΤΕΛΛΙΝΑ ΒΟΓΙΑΤΖΗ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΣΩΤΗΡΙΑΔΟΥ
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ «ΑΣΤΕΡΙΑ»
ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ :
ΚΥΡΙΑΚΗ 5/03|
1. «ΑΓΓΕΛΕ ΜΟΥ» (Angel 2016) ΤΟΥ ΧΕΝΡΙ ΝΕΙΛΟΡ (Henry Naylor) | ΩΡΑ: 20:00
2.«ΡΟΣ & ΡΕΪΤΣΕΛ» (Ross & Rachel 2015) ΤΟΥ ΤΖΕΙΜΣ ΦΡΙΤΣ (James Fritz) |ΩΡΑ: 21:15
ΣΑΒΒΑΤΟ 18 ΜΑΡΤΙΟΥ | ΩΡΑ: 21:15
3.«ΧΙΟΝΟΝΙΦΑΔΑ» (Snowflake 2018) ΤΟΥ ΜΑΙΚ ΜΠΑΡΤΛΕΤ (Mike Bartlett)
ΘΕΑΤΡΙΚΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ
Παρουσίαση και των τριών έργων σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο:
ΔΕΥΤΕΡΑ 27 / 03 Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου,
και οι τρεις παραστάσεις σε έναν μαραθώνιο θεάτρου στην Κεντρική Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου «Αστέρια».
Με την σειρά : 1 | 2| 3|
Ώρες έναρξης παραστάσεων του θεατρικού Μαραθώνιου: 1. 19:00, 2. 20:15, 3. 21:30
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 31 / 03
Με την σειρά : 3 | 2| 1|
Ώρες έναρξης παραστάσεων του θεατρικού Μαραθώνιου: 3. 19:00, 2. 21:00, 1. 22:15
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΖΛΑΤΙΝΤΣΗΣ
Μετάφραση έργων: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΙΟΥΣΗΣ
Σκηνικά-κοστούμια: ΒΑΣΩ ΚΟΥΝΟΥΠΗ
Σχεδιασμός φωτισμών: ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΒΟΠΟΥΛΟΣ
Διαχείριση φωτισμών: ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Ηχοληψία: ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ
Φροντιστής: ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΡΤΙΝ
Παραγωγή: ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΣΕΡΡΩΝ
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ «ΑΣΤΕΡΙΑ»
Γενική Είσοδος (για κάθε έργο): 8,00 € | Μειωμένο: 5,00 € | Ενιαίο Εισιτήριο (και για τα τρία έργα):12,00 €
Προπώληση εισιτηρίων στο ταμείο του Δημοτικού Θεάτρου «Αστέρια» | ώρες: 11:00 με 13:00 και 18:00 με 21:00 
 
 
Τηλέφωνο κρατήσεων: 23210 54755 (ώρες λειτουργίας ταμείου).
Σημείωμα Σκηνοθέτη
Εκ πρώτης όψεως ο θεατής θα αναρωτηθεί τί κοινό μπορεί να έχουν τρία διαφορετικά έργα από
ξεχωριστούς συγγραφείς, που το μόνο που τα ενώνει είναι η χώρα προέλευσης των συγγραφέων
και η δεκαετία μέσα στην οποία γράφτηκαν.
Ωστόσο, αν και αρχικά αυτό μπορεί να φαντάζει ασήμαντο, είναι το ακριβώς αντίθετο.
Η εποχή που ζούμε έχει πλέον αναπτύξει τέτοια ταχύτητα, που αυτό που μόλις πέντε χρόνια πριν
θεωρούσαμε σπουδαίο, σήμερα μπορεί να φαντάζει απαίσιο και κακό (Άντυ - Χιονονιφάδα).
Τα έργα πραγματεύονται με διαφορετικό τρόπο το καθένα την αγωνία όχι μόνο του δυτικού κόσμου
αλλά και της δυτικής σκέψης. Πραγματεύονται τη θέση της γυναίκας που ακόμα παλεύει και διεκδικεί
τον χώρο που της ανήκει.
Ο πόλεμος και η καταστροφή είναι έξω από την πόρτα μας, η αρρώστια, η ανέχεια, ο θάνατος, ο
φανατισμός, η αδιαλλαξία – στο τέλος όμως και στα τρία έργα κυριαρχεί η ζωή, η αγάπη, η ελπίδα
και, όπως στα έργα της Sarah Kane, μέσα από τις στάχτες ξεφυτρώνει το ομορφότερο λουλούδι.
Έτσι είδαμε και έτσι διαβάσαμε κι εμείς τα έργα αυτά. Κρατώντας θετική ματιά απέναντι ακόμα και
στα χειρότερα.
Στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Σερρών λοιπόν φέτος τολμούμε και φέρνουμε τρία σύγχρονα έργα σε
εναλλασσόμενο ρεπερτόριο για όλον τον μήνα Μάρτιο, ελπίζοντας η συνομιλία του θεατή με τα
έργα αυτά να έχει ενδιαφέρον.
Βαγγέλης Ζλατίντσης
Ευχαριστούμε θερμά τον ηθοποιό Χαράλαμπο Παυλίδη για την πολύτιμη βοήθεια του.
Τον σκηνοθέτη και ηθοποιό Μιχάλη Βιρβιδάκη.
Τον μεταφραστή των έργων Δημήτρη Κιούση.
Αναλυτικά τα έργα:
1. ΑΓΓΕΛΕ ΜΟΥ (Angel 2016)
του Χένρι Νέιλορ ( Henry Naylor )
Ερμηνεύει η Χριστίνα Σωτηριάδου
ΤΟ ΕΡΓΟ:
Το «Άγγελέ μου» είναι ένας συγκλονιστικός μονόλογος, διάρκειας μιας ώρας, με πρωταγωνιστικό πρόσωπο ένα νεαρό κορίτσι από το Κουρδιστάν. Τη λένε Ρεχάνα, αλλά οι γονείς της την φωνάζουν «Άγγελέ μου» και μεγαλώνει σε ένα αγρόκτημα με φυστικόδεντρα σε ένα χωριουδάκι κοντά στο Κομπάνι στη Βόρεια Συρία. Μας αφηγείται την ιστορία της παιδικής της ηλικίας, μας μιλά για τον πατέρα της που πάντα ονειρευόταν την εποχή που οι γυναίκες θα ήταν ισότιμες με τους άντρες, για τις βαθιά ριζωμένες μέσα της ειρηνιστικές πεποιθήσεις και για την επιθυμία της να γίνει μια μέρα δικηγόρος. Όμως όταν γίνεται δεκαεπτά χρονών, στο Κομπάνι ξεσπά ο πόλεμος, καθώς το ISIS (το DAESH όπως είναι το αντίστοιχο ακρώνυμο στα Αραβικά) πολιορκεί κατ’ αρχήν και αργότερα κατακτά όλα τα εδάφη στη Βόρεια Συρία.
Μέσα στη φρικωδία ενός από τους πιο αποτρόπαιους και ανελέητους πολέμους, το νεαρό κορίτσι καταφέρνει να παραμείνει ζωντανό, γλυτώνοντας κατά τύχη ή από σύμπτωση από τους μύριους φρικτούς κινδύνους που παραμονεύουν σε κάθε της βήμα, ώσπου στο τέλος προσχωρεί σε μια ομάδα από Κούρδισες γυναίκες που μάχονται το DAESH. Το σφικτό, υπέροχα δομημένο, ποιητικό κείμενο του Χένρι Νέιλορ βασίζεται πάνω στην πραγματική ιστορία της θρυλικής αγωνίστριας Ρεχάνα και περιγράφει με ένταση, χιούμορ, ανθρωπιά και συγκίνηση την ιστορία της μικρής αυτής κοπέλας, ενώ παράλληλα σε κάνει να σκέφτεσαι τι δρόμο θα μπορούσε να είχε πάρει η ζωή της κάτω από άλλες συνθήκες.
Επίσης μετά τις πρόσφατες εξελίξεις στο Ιράν, το έργο είναι επίκαιρο όσο ποτέ.
Από το οπισθόφυλλο της ελληνικής έκδοσης του έργου (Εταιρία Θεάτρου ΜΝΗΜΗ, 2018, Χανιά)
2. ΡΟΣ & ΡΕΪΤΣΕΛ (Ross & Rachel 2015)
του Τζέιμς Φριτς ( James Fritz )
Ερμηνεύει η Στελλίνα Βογιατζή
ΤΟ ΕΡΓΟ:
Ρος και Ρέιτσελ. Τους ξέρετε. Θα γίνουν ζευγάρι; Δεν θα γίνουν; Θα τα χαλάσουν μεταξύ τους ή θα μείνουν μαζί; Το έργο του Τζέιμς Φριτς δεν ασχολείται ακριβώς με τον Ρος Γκέλερ και την Ρέιτσελ Γκριν, τα ιδανικά «Φιλαράκια» που γίνονται ζευγάρι. Το θέμα του δεν είναι αυτά τα πρόσωπα. Το ανώνυμο ζευγάρι στο έργο είναι στα σαράντα τους τώρα, η πρώην πριγκίπισσα του σχολείου και ο σπασίκλας έχουν βαλτώσει σ’ ένα γάμο που είχε όλες τις δυνατότητες να εξελιχθεί σε μια παραμυθένια ζωή – όμως τα πράγματα δεν ήρθαν όπως τα είχαν ονειρευτεί. Κανείς δεν τους είπε πώς θα ήταν στην πραγματικότητα. Πως ο λόγος που συνεχίζουν να ζουν μαζί είναι τα παιδιά. Πως θα έρθουν αρρώστιες. Πως η ιδέα του μοναδικού έρωτα στη ζωή μας δεν είναι παρά μια αυταπάτη.
Ένα έργο που δεν κάνει συμβιβασμούς όσον αφορά τον έρωτα, τις προσδοκίες και τη θνητότητά μας. Αυτός ο διάλογος που εκφέρεται από έναν ερμηνευτή εξετάζει χωρίς φόβο τις ψευδαισθήσεις που κυριαρχούν στις σύγχρονες σχέσεις και την πλάνη του «ζήσανε αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα».
Από το οπισθόφυλλο της ελληνικής έκδοσης του έργου (Εταιρία Θεάτρου ΜΝΗΜΗ, 2020, Χανιά)
Σημείωση : ΤΟ ΔΗΠΕΘΕ Σερρών ανέβασε τον Φλεβάρη του 2019 έργο του ίδιου συγγραφέα με τίτλο “4 λεπτά και 12 δευτερόλεπτα” σε σκηνοθεσία του Βαγγέλη Ζλατίντση.
3. ΧΙΟΝΟΝΙΦΑΔΑ (Snowflake 2018)
του Μάικ Μπάρτλετ ( Mike Bartlett )
Παίζουν : Γεράσιμος Μιχελής, Στελλίνα Βογιατζή, Χριστίνα Σωτηριάδου
ΤΟ ΕΡΓΟ:
Πρόκειται για έργο γραμμένο με θέρμη, χιούμορ και αρκετή θλίψη, μια ιστορία σχεδόν επική, που αναφέρεται στο χάσμα των γενεών ανάμεσα σε έναν πατέρα και την κόρη του, και διατυπώνει το άβολο ερώτημα αν τελικά οι καιροί που ζούμε είναι πράγματι καλύτεροι από τους παλιότερους.
Ο Άντυ είναι ένας μεσήλικας που του αρέσουν τα τηλεοπτικά προγράμματα παλαιότερων εποχών. Η γυναίκα του έχει πεθάνει από μια ανίατη αρρώστια πριν χρόνια και η κόρη του έχει φύγει από το σπίτι στα δεκαοκτώ της, χωρίς να εξηγήσει ποτέ το λόγο. Από τότε έχουν περάσει δύο χρόνια και δεν έχει δώσει σημεία ζωής. Φέτος όμως, ο Άντυ μαθαίνει πως κάποιοι την είδαν στα πέριξ κι ελπίζει πως η κόρη του θα γυρίσει σπίτι τα Χριστούγεννα που πλησιάζουν. Νοικιάζει απ’την κοινότητα των χώρο εκδηλώσεων, τον στολίζει γιορταστικά και την περιμένει να φανεί. Και ενώ ως πατέρας προσπαθεί να φανταστεί τους λόγους που την έκαναν να ρίξει μαύρη πέτρα πίσω της, εκφράζοντας ταυτόχρονα τις δικές του κοινωνικές απόψεις, που είναι χαρακτηριστικές ανθρώπου κάποιας ηλικίας, με όλες τις προκαταλήψεις, αλλά και τη σοφία της γενιάς του, ένα άγνωστο κορίτσι, που είναι ακριβώς στην ηλικία της κόρης του, εμφανίζεται στην αίθουσα.
Από το οπισθόφυλλο της ελληνικής έκδοσης του έργου (Εταιρία Θεάτρου ΜΝΗΜΗ, 2019, Χανιά)

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.