Η ομιλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή κατά τα εγκαίνια των τριών νέων σταθμών του μετρό: Πειραιάς, Μανιάτικα και Δημοτικό Θέατρο
Ένα σπουδαίο έργο, ένα έργο για το οποίο χρειάστηκε να ξεπεράσουμε πολλά εμπόδια, σήμερα ολοκληρώνεται και επισήμως.
Το Μετρό έφτασε στον Πειραιά.
Το καλοκαίρι του 2020, όπως θα θυμάστε, ξεπερνώντας και τότε διάφορα εμπόδια, παραδώσαμε ολοκληρωμένους τους τρεις πρώτους σταθμούς αυτής της επέκτασης: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.
Τρεις σταθμούς που έχουν δώσει μεγάλη ανάσα στην ευρύτερη περιοχή, μία περιοχή που ήταν ιδιαίτερα υποβαθμισμένη.
Δεσμευτήκαμε, τότε κ. Πρόεδρε, ότι θα παραδώσουμε και τους επόμενους τρεις σταθμούς μέσα στα χρονοδιαγράμματά μας.
Παρά το γεγονός ότι κατασκευαστικά οι τρεις σταθμοί και ιδιαίτερα αυτός του Πειραιά ήταν κάτι παραπάνω από πίσω.
Και μετά από εντατική δουλειά, αυτό ακριβώς κάνουμε σήμερα. Οι τρεις νέοι σταθμοί Πειραιάς, Μανιάτικα και Δημοτικό Θέατρο, αποτελούν ένα πραγματικό κατασκευαστικό επίτευγμα.
Βλέπετε ότι εδώ στο Δημοτικό Θέατρο έχουμε σίγουρα έναν από τους πιο όμορφους και ιδιαίτερους σταθμούς ολόκληρου του δικτύου μας.
Θέλω να σταθώ ιδιαίτερα σε τρία σημεία:
Το πρώτο είναι ότι με το έργο αυτό ο Πειραιάς γίνεται πραγματικά μια σύγχρονη, μια πιο ανθρώπινη πόλη. Γιατί το Μετρό είναι το πλέον βιώσιμο και «καθαρό», φιλοπεριβαλλοντικό αν θέλετε, μέσο αστικής μετακίνησης.
Ένα μέσο που βελτιώνει άμεσα και θεαματικά την καθημερινότητα των πολιτών.
Το δεύτερο σημείο στο οποίο θέλω να σταθώ, είναι ότι με την ολοκλήρωση και αυτού του έργου, αναδεικνύεται πλέον ο Πειραιάς σε ένα ολοκληρωμένο συγκοινωνιακό hub, ένας κόμβος υποδομών και μεταφορών της ευρύτερης περιοχής.
Εδώ εφαρμόζουμε στην πράξη, τις αρχές των Συνδυασμένων Μεταφορών. Γιατί στον Πειραιά συναντιούνται πλέον όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που έχουμε στην Αττική.
Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι μέσω του σταθμού Μετρό του Πειραιά ενώνονται πλέον οι χερσαίες μεταφορές, Με τις θαλάσσιες μεταφορές και τις αεροπορικές μεταφορές.
Μετά από δεκαετίες, ενώνουμε επιτέλους απευθείας το μεγαλύτερο λιμάνι με το κέντρο της Αθήνας και βέβαια με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας.
Μιλάμε για μια τεράστια αλλαγή με άμεση επίδραση στις μεταφορές επιβατών, αλλά και προϊόντων, και ιδίως φυσικά στον τουρισμό μας.
Και το τρίτο σημείο στο οποίο θέλω να σταθώ, είναι ο σεβασμός με τον οποίο αναδεικνύονται τα σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα.
Δείτε ιδίως το βοτσαλωτό δάπεδο εδώ, στο σταθμό στον οποίον βρισκόμαστε, το οποίο αποσπάστηκε, συντηρήθηκε και επανατοποθετήθηκε.
Γιατί τα έργα Μετρό, συνιστούν εκτός των άλλων και μια τεράστια αρχαιολογική ανασκαφή. Και το έργο αυτό του Μετρό υπήρξε πράγματι η μεγαλύτερη αρχαιολογική ανασκαφή που έχει γίνει ποτέ στον Πειραιά.
Η επιστημονική και αισθητική αρτιότητα λοιπόν με την οποία αναδεικνύονται αυτά τα ευρήματα, αποτελεί την έμπρακτη απόδειξη ότι και Μετρό μπορούμε να έχουμε και Αρχαία. Μπορούμε να “παντρέψουμε” αρμονικά ένα από τα πιο σύγχρονα μέσα μεταφοράς με την ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Γι’ αυτό και θέλω για άλλη μια φορά να ευχαριστήσω όλους τους ειδικούς επιστήμονες και το Υπουργείο Πολιτισμού, για την άριστη συνεργασία σε όλα αυτά τα έργα. Και να είστε βέβαιοι ότι το ίδιο ακριβώς θα συμβεί και με το Μετρό της Θεσσαλονίκης.
Και μιας και αναφέρθηκα στο Μετρό Θεσσαλονίκης, πιστεύω ότι κανείς μας δεν μπορεί και δεν πρέπει να ξεχάσει εκείνα τα ανεκδιήγητα εγκαίνια των μουσαμάδων.
Τις βόλτες πάνω στους συρμούς χωρίς ράγες. Αυτό το μνημείο πολιτικής εξαπάτησης που όλοι θα συμφωνήσετε ότι πρέπει να ανήκει στο χθες, δηλαδή το να εγκαινιάζονται έργα ανολοκλήρωτα και να ταυτίζεται η εξαγγελία με τα εγκαίνια.
Και αυτή ακριβώς είναι η διαφορά μας κυρίες και κύριοι. Από τη μία φιέστες χωρίς αντίκρισμα και από την άλλη ένα έργο ολοκληρωμένο, έτοιμο σε λίγες ώρες να παραδοθεί στους χρήστες. Άλλωστε αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά της δικής μας πολιτικής με την πολιτική του χθες.
Κυρίες και κύριοι,
Αυτά τα 3 χρόνια, σχεδιάσαμε και υλοποιούμε βήμα-βήμα ένα ολοκληρωμένο πλάνο έργων συνολικού ύψους 13 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Έργων που έχουν μεγάλο πολλαπλασιαστή για την οικονομία, λύνουν σοβαρά προβλήματα των τοπικών κοινωνιών, κάνουν καλύτερη την καθημερινή μας ζωή, αλλά και δίνουν μεγάλη ώθηση στην ανάπτυξη.
Ενώ διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στο brain gain, στην επιστροφή στη χώρα μας μηχανικών που είχαν φύγει στο εξωτερικό, και που επιτέλους βρίσκουν εδώ νέες, καλές δουλειές για να εργαστούν. Και βέβαια, κάθε έργο που εξαγγέλλει η Κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και ρεαλιστικό πλάνο.
Γιατί εμείς δεν λέμε λόγια του αέρα.
Από αυτά τα έργα, έχουμε ήδη καταφέρει να δημοπρατήσουμε έργα συνολικού προϋπολογισμού 9,6 δισ. ευρώ. Και μάλιστα, έχουμε συμβασιοποιήσει έργα κοντά στα 4 δισ ευρώ.
Σε αυτό το πρόγραμμα έργων, περιλαμβάνονται:
Εμβληματικά έργα που ξεμπλοκάραμε, όπως είναι το Μετρό της Θεσσαλονίκης, η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ή μεγάλα οδικά έργα όπως ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη, το Πάτρα-Πύργος που ξεκινάει, ο Ε65 που ολοκληρώνεται.
Σπουδαία έργα που επιταχύναμε, όπως το έργο που εγκαινιάζουμε σήμερα.
Όλα αυτά τα έργα υπηρετούν έναν κεντρικό στόχο, να γίνει η χώρα κόμβος υποδομών και μεταφορών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Όλα αυτά τα κάνουμε βέβαια αξιοποιώντας και τα κονδύλια και τις τεράστιες δυνατότητες που μας δίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Χωρίς αυτά τα κονδύλια και χωρίς την πολύ καλή συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης, αυτό το έργο δε θα ήταν σήμερα πραγματικότητα.
Αξιοποιώντας λοιπόν τον μόνο ασφαλή για την πατρίδα μας δρόμο, τον οποίον η δική μας παράταξη είναι αυτή που φρόντισε να διασφαλίσει για την Ελλάδα. Τον δρόμο της Ευρώπης.
Και φυσικά, θα ήταν παράλειψη να μην υπογραμμίσω για μια ακόμη φορά την καίρια συμβολή του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, που έχει σταθεί δίπλα στο Υπουργείο, σε κάθε εμπόδιο, σε κάθε χρηματοδοτικό αδιέξοδο που παρουσιάστηκε, χρησιμοποιώντας το μεγάλο πολιτικό κεφάλαιο που διαθέτει στο εξωτερικό ήταν πάντα εκεί ο ίδιος για να δώσει λύσεις.
Σε αυτό το πρόγραμμα έργων, όπως έχετε διαπιστώσει, κεντρική θέση έχουν τα έργα για Μέσα Μεταφοράς σταθερής τροχιάς. Και προφανώς δεν είναι τυχαίο.
Εντάσσονται στο σχέδιό μας να ενισχύσουμε ουσιαστικά τις αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Και για να μιλήσουμε για το Λεκανοπέδιο:
Η αλήθεια είναι ότι βρισκόμαστε λίγο πριν τον κυκλοφοριακό κορεσμό. Έχουμε ακόμα ένα μικρό μόνο παράθυρο ευκαιρίας, για να βρούμε τις λύσεις και να τις εφαρμόσουμε.
Ας είμαστε ειλικρινείς λοιπόν. Μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν. Υπάρχει μόνο σχέδιο. Και δουλειά. Κι αυτό ακριβώς κάνουμε.
Τα 3 τελευταία χρόνια, εφαρμόζουμε ένα εντατικό σχέδιο ενίσχυσης των αστικών συγκοινωνιών.
Κλείνοντας, θέλω να ευχαριστήσω μέσα από την καρδιά μου όλους εκείνους που εργάστηκαν σκληρά για να γίνει πραγματικότητα αυτό το μεγάλο έργο.
Τους συναδέλφους μου στην πολιτική ηγεσία και όλους τους συνεργάτες μας στο Υπουργείο. Τη διοίκηση και τους εργαζόμενους στο Αττικό Μετρό, αλλά και στη ΣΤΑ.ΣΥ. που πλέον παραλαμβάνει και θα λειτουργεί το έργο.
Τους ανθρώπους του αναδόχου που δούλεψαν επί τόσα χρόνια. Και βέβαια, ένα ευχαριστώ σε όλες τις προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες και διοικήσεις, διότι είναι βέβαιο πως όλοι έχουν το δικό τους, μικρότερο ή μεγαλύτερο, μερίδιο στην επιτυχία.
Κύριε Σαμαρά, το έργο αυτό ξεκίνησε στην ουσία επί των δικών σας ημερών και μετά από αρκετά σκαμπανεβάσματα, μετά από την “υπερήφανη διαπραγμάτευση” και τη διακοπή του έργου, έγιναν κάποια βήματα και επί της προηγούμενης Κυβέρνησης και σήμερα το έργο αυτό ολοκληρώνεται και εγκαινιάζεται με Κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη.
Σας ευχαριστώ πολύ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.