Τρίτη 12 Ιουλίου 2022

Βασίλης Τερζής : Να μειωθούν τα μισθώματα των σχολικών κυλικείων



 

 

Δύο φορές αιτήθηκα, τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο, σε αντίστοιχες συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, την εξέταση ζητήματος για μείωση των μισθωμάτων των σχολικών κυλικείων. Ακολούθησε, στις 7 Φεβρουαρίου, κατάθεση αιτήματος από εκμισθωτές, στο γραφείο του Δημάρχου με κοινοποίηση στη Σχολική Επιτροπή. Για το ίδιο θέμα επανήλθα στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δ.Σ, στις 6 Ιουλίου 2022.
Αφορμή, η απουσία, εδώ και πέντε μήνες, επίσημου διαλόγου, ενημέρωσης και απάντησης στους εκμισθωτές των σχολικών κυλικείων.
 Αφορμή, η απουσία εξέτασης του ζητήματος, συζήτησης και λήψης απόφασης, τόσο στο πρωτοβάθμιο όργανο, τη Σχολική Επιτροπή, όσο και στο ανώτατο, το Δημοτικό Συμβούλιο.
Αφορμή, η εύκολη δικαιολογία, απαλλαγής και μετάθεσης ευθυνών, πως στη Δημοτική Αρχή «…τελούν εν αναμονή όλων των αποφάσεων που θα εκδοθούν από τα αρμόδια Υπουργεία, για την μείωση και διευκόλυνση των μισθωμάτων σχολικών κυλικείων, ώστε να προβεί στην πιστή εφαρμογή τους όπως έπραξε και για το προηγούμενο σχολικό έτος».  
Αφορμή, οι γενναίες αποφάσεις, από τα Δημοτικά Συμβούλια και τις Σχολικές Επιτροπές άλλων Δήμων, για μειώσεις και διευκολύνσεις των αντίστοιχων μισθωμάτων της σχολικής χρονιάς που πέρασε. Αποφάσεις για τις οποίες έχω ενημερώσει και στις τρεις παρεμβάσεις μου τους καθ’ ύλην αρμόδιους συναδέρφους Δημοτικούς Συμβούλους, προκειμένου να προβούν σε έρευνα και επικοινωνία, για τις διαδικασίες που εκεί ακολουθήθηκαν.
Αφορμή, πως το σχολικό έτος έχει λήξει στις 30 Ιουνίου και καλώς  υπηρεσιακοί υπάλληλοι των Σχολικών Επιτροπών και Διευθυντές των σχολικών μονάδων ζητούν από τους εκμισθωτές την εξόφληση του έτους.
Είναι γεγονός, πως οι εκμισθωτές των σχολικών κυλικείων αποτελούν μια ευαίσθητη, ξεχωριστή και πολύ σημαντική, στη λειτουργία των σχολικών μονάδων, επαγγελματική ομάδα.
Είναι γεγονός, πως ο ημερήσιος τζίρος τους έχει μειωθεί πέραν του 50% στη φετινή σχολική περίοδο, που υποτίθεται πως τα σχολεία ήταν ανοιχτά.
Είναι γεγονός, πως δεν έχουν τους τρόπους και τα μέσα να αυξήσουν την πελατεία τους, μιας και απευθύνονται στο συγκεκριμένο και μοναδικό δυναμικό της σχολικής μονάδας.
Είναι γεγονός, πως τα κρούσματα, οι απουσίες και τα ομαδικά τεστ, που απαιτούνταν βάση πρωτοκόλλων να κάνουν οι μαθητές, με την εμφάνιση κρούσματος στο τμήμα, δημιουργούσαν καθημερινά απώλειες μαθητών που παρακολουθούσαν τα μαθήματα.   
Είναι γεγονός, πως η αγοραστική δύναμη των μαθητών έχει μειωθεί υπερβολικά.
Είναι γεγονός, πως η πληθωριστική αύξηση του κόστους των προϊόντων δε μπορούσε να μεταφερθεί στον τιμοκατάλογο.
Είναι γεγονός, πως ζητούν να μειωθούν χρήματα τα οποία δεν εισέπραξαν.  
Είναι γεγονός, πως βρίσκονται στο πόστο τους πολύ πριν την έναρξη του σχολικού ωραρίου και φεύγουν τελευταίοι για το μεροκάματο το οποίο είναι και το μοναδικό τους έσοδο.
Είναι αυτονόητο και δίκαιο η Δημοτική Αρχή να είχε επιδείξει γρήγορα αντανακλαστικά και ευαισθησία στο θέμα αυτό. Επιβάλλονταν να ερευνήσει, να ψάξει τρόπους και να φέρει το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, εκεί κατόπιν εισήγησης, διαλόγου και επιχειρημάτων να ληφθεί η απόφαση, θετική ή αρνητική. Μα πάνω από όλα έπρεπε να είχε επικοινωνήσει και ενημερώσει τους εκμισθωτές, για τις ενέργειες και διαθέσεις της.
Ζούμε και θα ζήσουμε πρωτόγνωρες καταστάσεις και ευθύνη, υποχρέωση και καθήκον μας είναι να προλαμβάνουμε, να θεραπεύουμε και να μεριμνούμε για το συμφέρον και το καλό των συμπολιτών μας.
Ως Αρχή έχουμε αποφασιστικό και εκτελεστικό ρόλο, ειδάλλως λειτουργούμε ως κρατικοί υπάλληλοι διεκπεραίωσης εγκυκλίων και εντολών, αυτό όμως δεν έχει σχέση με το διοικώ...       
            

                                                                                               Με τιμή
 
                                                                                      Βασίλης Τερζής 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.