Συνάντηση και 4ωρη συζήτηση με τους Ιταλούς που
αγωνίζονται ενάντια στον αγωγό ΤΑΠ, commitato no tap και την οργάνωση (ΜΚΟ) Re:Common. Η συζήτηση γύρω από τα κοινά προβλήματα που είναι τα 1.περιβαλλοντικά, 2.μόλυνση, 3.κίνδυνοι, 4.κόστος και 5.πολιτικές.
αγωνίζονται ενάντια στον αγωγό ΤΑΠ, commitato no tap και την οργάνωση (ΜΚΟ) Re:Common. Η συζήτηση γύρω από τα κοινά προβλήματα που είναι τα 1.περιβαλλοντικά, 2.μόλυνση, 3.κίνδυνοι, 4.κόστος και 5.πολιτικές.
Τα συμπεράσματα που βγήκαν από τη συζήτηση έχουν ως εξής:
1. Περιβάλλον, από ότι φαίνεται σε όλο το μήκος του αγωγού εφαρμόζεται η ίδια πολιτική. Ο αγωγός περνάει από όπου θα έχει το χαμηλότερο κόστος κατασκευής, δεν υπολογίζονται χωράφια υψηλής παραγωγικότητας, δόμηση, αγροτικά έργα, δρόμοι, μελλοντικοί αναδασμοί, χλωρίδα και πανίδα. Σε όλο το μήκος του αγωγού πιπιλίζεται το ίδιο πράγμα "δεν υπάρχουν αντιδράσεις" Επίσης δεν βλέπουμε πουθενά έστω δηλώσεις για αποκατάσταση της καταστροφής σε όλη τη διαρκεια λειτουργίας αγωγού και συμπιεστών.
2. Μόλυνση, Το αέριο που μεταφέρεται από την Κασπία θάλασσα θεωρητικά είναι από τα πιο βρώμικα του πλανήτη. Κατ' επέκταση τα καυσαέρια του σταθμού συμπίεσης δεν είναι μόνο 1200 φορές περισσότερα από ότι το όριο για τον άνθρωπο, ανά κυβικό αέριων ρύπων αλλά πολλαπλάσια αυτών. Τονίζεται οτι σύμφωνα με τη Μελέτη του ΤΑΠ από τον συμπιεστή θα διοχετεύονται στην ατμόσφαιρα 24.000.000 κυβικά αέριων ρύπων με οξείδια του Αζώτου 1200 φορές πάνω από τα επιτρεπτά όρια για τον άνθρωπο (εφημερίδα της κυβέρνησης, τεύχος Α, σελ 1872)
3. Κίνδυνοι. Πέρα από όσα αναφέρθηκαν μέχρι σήμερα για κινδύνους από μόλυνση, εκρήξεις κλπ, το καινούργιο στοιχείο είναι ότι οι αγωγοί, γενικά, μετά από λίγα χρόνια λειτουργίας παρουσιάζουν μικρές διαρροές που με τη σειρά τους είναι υπεύθυνες για εγκαύματα που παρατηρούνται στις καλλιέργειες πάνω από αγωγούς. Παράδειγμα τα κοντά φυτά βαμβακιού η καμμένα φυτά μηδικής πάνω από τον προηγούμενο αγωγό της ΔΕΣΦΑ. Ακόμη το πάχος και το υλικό του σωλήνα και η σεισμικότητα της περιοχής είναι αυτά που προκαλούν εκρήξεις κατά τη λειτουργία του αγωγού. Παράδειγμα φθαρμένου αγωγού η τελευταία έκρηξη στην Ιταλία.
3. Κίνδυνοι. Πέρα από όσα αναφέρθηκαν μέχρι σήμερα για κινδύνους από μόλυνση, εκρήξεις κλπ, το καινούργιο στοιχείο είναι ότι οι αγωγοί, γενικά, μετά από λίγα χρόνια λειτουργίας παρουσιάζουν μικρές διαρροές που με τη σειρά τους είναι υπεύθυνες για εγκαύματα που παρατηρούνται στις καλλιέργειες πάνω από αγωγούς. Παράδειγμα τα κοντά φυτά βαμβακιού η καμμένα φυτά μηδικής πάνω από τον προηγούμενο αγωγό της ΔΕΣΦΑ. Ακόμη το πάχος και το υλικό του σωλήνα και η σεισμικότητα της περιοχής είναι αυτά που προκαλούν εκρήξεις κατά τη λειτουργία του αγωγού. Παράδειγμα φθαρμένου αγωγού η τελευταία έκρηξη στην Ιταλία.
4. Κόστος. Η αγορά η η ενοικίαση των χωραφιών πληρώνεται σε ποσοστό 5-7% των καλλιεργητών προς το παρόν. Η εταιρία δεν δεσμεύεται για τον χρόνο αποπληρωμής. Οι Ιταλοί μας λένε ότι στα ψηλά γράμματα των συμβολαίων αναφέρεται οτι τα χρήματα θα επιστραφούν στην εταιρία σε περίπτωση που δεν γίνει ο αγωγός η αλλάξει όδευση. Δεν προβλέπεται καμιά αποζημίωση για μελλοντικά προβλήματα σε καλλιέργειες. Οι υποσχέσεις που δίνονται σε δήμους και περιφέρειες έχουν βάθος δεκαετίας. Παράδειγμα το σφαγείο που θα ανακαίνιζαν στον Έβρο με κόστος 1.400.000 ευρώ, απλά το έβαψαν. Στην Ιταλία, αντίστοιχα, υποσχέθηκαν σε εμπλεκόμενο δήμο 5.000.000 ευρώ, ο δήμος σιωπούσε και όταν διαπίστωσε οτι δεν θα πάρει τίποτα τάχθηκε αντίθετα στην εταιρία.
5. Πολιτικές. Όλες οι κυβερνήσεις αποδέχτηκαν, μετά από πιέσεις, το έργο. Αναφέρεται ως έργο στρατηγικής σημασίας αλλά για ποιους; Οι πόλεμοι, γίνονται πάνω στους αγωγούς, τα ορυκτά καύσιμα θεωρούνται η μεγαλύτερη πηγή μόλυνσης, κράτη όπως η Αγγλία, η Δανία, η Κόστα Ρίκα, η πόλη του Λος Άντζελες ψήφισαν, καταβάλουν προσπάθεια (και το πέτυχαν) να έχουν επάρκεια η και πλεόνασμα ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Μήπως είμαστε πολύ πίσω από τις εξελίξεις;
Η κρατική συμμετοχή και ο δανεισμός της εταιρίας από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (EIB) θα φέρει ανάπτυξη η θα υπερχρεώσει τα κράτη της όδευσης του αγωγού;
Να σημειώσουμε εδώ ότι στις παραπάνω τράπεζες "μέτοχοι" είναι τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. και εγγυητές τα κράτη όπου πραγματοποιείται η επένδυση (έργο)
Μετά από τα παραπάνω θεωρούμε οτι ο αγώνας μας είναι δίκαιος. Αυτό που δεν μπορέσαμε μέχρι σήμερα να καταλάβουμε είναι: Ποια είναι η θέση της πολιτείας απέναντι στα αιτήματά μας και τις θέσεις μας και βάσει ποιας θέσης μας η προκλητική παρουσία της αστυνομίας (Opel ΕΡΤ9021) στις συναντήσεις μας και τις κινήσεις μας.
1.Θεωρούμαστε επικίνδυνοι,
2 συναναστρεφόμαστε με ύποπτους,
3. φροντίζουν για την ασφάλειά μας η απλά
3. έχουν εντολή να μας τρομοκρατήσουν;
Η παρουσία αυτοκινήτου με δυο άτομα (αστυνομικοί, διασταυρωμένο) μας ακολουθούσε όσο ήταν οι Ιταλοί μαζί μας στον καφέ, έξω από τη ταβέρνα που τρώγαμε, στα χωράφια που πήγαμε να δείξουμε την υποτιθέμενη όδευση και για όλα αυτά δεν μας δόθηκε καμιά απολύτως εξήγηση.
Ως Έλληνες ντρεπόμαστε για τη συμπεριφορά του κράτους απέναντί μας, τις παλιομοδίτικες τακτικές της αστυνομίας μας και τους "προοδευτικούς" εντολοδόχους της
5. Πολιτικές. Όλες οι κυβερνήσεις αποδέχτηκαν, μετά από πιέσεις, το έργο. Αναφέρεται ως έργο στρατηγικής σημασίας αλλά για ποιους; Οι πόλεμοι, γίνονται πάνω στους αγωγούς, τα ορυκτά καύσιμα θεωρούνται η μεγαλύτερη πηγή μόλυνσης, κράτη όπως η Αγγλία, η Δανία, η Κόστα Ρίκα, η πόλη του Λος Άντζελες ψήφισαν, καταβάλουν προσπάθεια (και το πέτυχαν) να έχουν επάρκεια η και πλεόνασμα ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Μήπως είμαστε πολύ πίσω από τις εξελίξεις;
Η κρατική συμμετοχή και ο δανεισμός της εταιρίας από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (EIB) θα φέρει ανάπτυξη η θα υπερχρεώσει τα κράτη της όδευσης του αγωγού;
Να σημειώσουμε εδώ ότι στις παραπάνω τράπεζες "μέτοχοι" είναι τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. και εγγυητές τα κράτη όπου πραγματοποιείται η επένδυση (έργο)
Μετά από τα παραπάνω θεωρούμε οτι ο αγώνας μας είναι δίκαιος. Αυτό που δεν μπορέσαμε μέχρι σήμερα να καταλάβουμε είναι: Ποια είναι η θέση της πολιτείας απέναντι στα αιτήματά μας και τις θέσεις μας και βάσει ποιας θέσης μας η προκλητική παρουσία της αστυνομίας (Opel ΕΡΤ9021) στις συναντήσεις μας και τις κινήσεις μας.
1.Θεωρούμαστε επικίνδυνοι,
2 συναναστρεφόμαστε με ύποπτους,
3. φροντίζουν για την ασφάλειά μας η απλά
Η παρουσία αυτοκινήτου με δυο άτομα (αστυνομικοί, διασταυρωμένο) μας ακολουθούσε όσο ήταν οι Ιταλοί μαζί μας στον καφέ, έξω από τη ταβέρνα που τρώγαμε, στα χωράφια που πήγαμε να δείξουμε την υποτιθέμενη όδευση και για όλα αυτά δεν μας δόθηκε καμιά απολύτως εξήγηση.
Ως Έλληνες ντρεπόμαστε για τη συμπεριφορά του κράτους απέναντί μας, τις παλιομοδίτικες τακτικές της αστυνομίας μας και τους "προοδευτικούς" εντολοδόχους της
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.