Μαθήματα Κλασσικής Παιδείας – Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου 2023, ώρα 7 μ.μ.
21ή Διδακτική περίοδος 2023-2024
Μάθημα 11ο, Αμφιθέατρο της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης (Νικ. Νικολάου 20)
ΘΕΜΑ: Η παρακμή της Κλασσικής Ελλάδος και η κληρονομιά στην Ανθρωπότητα (ποίηση, φιλοσοφία, ιστορία, ρητορική)
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: : Ζήσης Μητλιάγκας, Φιλόλογος
Στην προηγούμενη 20η διδακτική περίοδο (2022-2023), με μια σειρά μαθημάτων είδαμε πως η Αρχαία Ελλάδα για πολλούς αιώνες είχε το σύστημα πολλών πόλεων – κρατών, με αυτοδιαχείριση, με κυρίαρχο τον πολίτη, πολιτοκρατία δηλαδή, και μέσα σε γεωφυσικές και περιβαλλοντικές συνθήκες (θάλασσα- εμπόριο – επικοινωνία κα.) με ελευθερία, ενεργοποίηση και αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, έφτασε σε ύψιστο βαθμό ακμής, κοινωνικό, πολιτικό, οικονομικό και δημιουργικό μοναδικό σε όλους τους βαθμούς.
Στη
φετινή διδακτική περίοδο θα δούμε τους λόγους της παρακμής της
Κλασσικής Ελλάδος, κυρίως με τους απόγονους του Μεγάλου Αλεξάνδρου, όπου
η πολιτοκρατία, μετατράπηκε σε αρχηγοκρατία και ουδετεροποίηση και
αδρανοποίηση του ανθρωπίνου δυναμικού.
Το ίδιο, και σε μεγαλύτερο βαθμό έγινε στην συγκεντρωτική Ρωμαϊκή
Αυτοκρατορία, και την ταφόπλακα για πολλούς αιώνες έβαλε ο Μεσαίωνας.
Όμως τα δημιουργήματα του Ελληνικού πολιτισμού, έγιναν αργότερα, κυρίως
με την Αναγέννηση και ως τις μέρες μας το φως που λάμπρυνε την
ανθρωπότητα, και έδιωξε το σκοτάδι, την απολυταρχίας, του σκοταδισμού
και της απαιδευσίας.
Στα επόμενα μαθήματα, υστέρα από μια επανάληψη της ακμής, ασχοληθούμε με
αυτό το θέμα και τον θησαυρό που κληρονόμησε η Κλασσική Ελλάδα στην
ανθρωπότητα.
Τα μαθήματα γίνονται κάθε Τετάρτη 7-8 το απόγευμα στο Αμφιθέατρο της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης, Νικ. Νικολάου 20
Επίσης θα αναρτώνται στο διαδίκτυο σε διάφορες ιστοσελίδες:
Μαθήματα Κλασσικής παιδείας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.