Τελετή αγιασμού για την θεμελίωση του νέου κτηρίου της Ψυχιατρικής κλινικής στον αύλειο χώρο του νοσοκομείου Σερρών .Θα πραγματοποιηθεί στις 9 το πρωί της Δευτέρας 9 Μαΐου 2022 παρουσία του υπουργού υποδομών κ Κώστα Καραμανλή .
Το ιστορικο του έργου γράφει ο κ Γιάννης Χατζόπουλοε
“Χρειάστηκαν περισσότερα από 25 χρόνια αγώνων, διεκδικήσεων, παρακλήσεων και πολιτικών παρεμβάσεων, για να γίνει πραγματικότητα το όραμα ενός νέου σύγχρονου νοσοκομείου, όπως το σημερινό, που υλοποιήθηκε τελικά το 2003, σε οικόπεδο 130 στρεμμάτων, 3 χλμ από την πόλη των Σερρών με την παρατήρηση ότι στο Παλαιό Νοσοκομείο παραμένει ακόμα η Ψυχιατρική Κλινική”. Αυτά αναφέρει στην επίσημη ιστοσελίδα του το Νοσοκομείο Σερρών στην κατηγορία ιστορικά στοιχεία. Σήμερα , 44 περίπου χρόνια μετά από τις αρχικές δυναμικές διεκδικήσεις, παρακλήσεις και πολιτικές παρεμβάσεις συμπληρώνεται το τελευταίο κομμάτι των υποδομών στο Γ.Ν. Σερρών.
Ένα αίτημα της τοπικής κοινωνίας των Σερρών και των εκάστοτε διοικήσεων του Γ.Ν. Σερρών υλοποιείται μετά από συντονισμένες ενέργειες του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.
Το έργο «Προσθήκη κατ’ επέκταση Ψυχιατρικού Τμήματος στο Γενικό Νοσοκομείο Σερρών» με χρηματοδότηση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στο ΠΔΕ 2021 ΣΕ09150003 και προϋπολογισμό 1.800.000,00€ υλοποιείται πλέον από την ΚΤΥΠ ΑΕ με χρονοδιάγραμμα εργασιών 18 μήνες.
Μέσα σε λίγα χρόνια προχωράνε βασικά θέματα υποδομών που χρόνιζαν για την περιοχή των Σερρών .
Στον χώρο του Γ.Ν. Σερρών οι επισκευές στο κτίριο του ΟΚΑΝΑ στον προαύλιο χώρο του Νοσοκομείου ολοκληρώθηκε άμεσα το 2020 , και συνεχίζουμε με την υλοποίηση των εξασφαλισμένων πιστώσεων 5.450.000,00 ευρώ για την αναβάθμιση του νοσοκομείου Σερρών . Η “Ενεργειακή αναβάθμιση με εφαρμογή δράσεων εξοικονόμησης ενέργειας και ΑΠΕ στο Γενικό Νοσοκομείο Σερρών με Κωδικό ΟΠΣ 5075946 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020” αποσκοπεί στην εκτέλεση εργασιών για την ενεργειακή αναβάθμιση του Γενικού Νοσοκομείου Σερρών, στο κτήριο όπου στεγάζονται κατά κύριο λόγο οι ιατρικές και νοσηλευτικές υπηρεσίες οι οποίες είναι ωφέλιμου εμβαδού περίπου 35.357 τ.μ, με στόχο την μείωση των ενεργειακών του απαιτήσεων και την εξοικονόμηση ενέργεια ενώ συμπεριλαμβάνονται και δράσεις αντικατάστασης ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού.
Για την ιστορία ήταν ένα από τα πρώτα θέματα που έθεσε με υπόμνημα του ο Διοικητής του Νοσοκομείου Σερρών κ. Νίκος Φαρμάκης τον Φεβρουάριο του 2020 στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, με δεδομένο ότι ήταν θέμα βασικής κτιριακής υποδομής στην ΠΕ Σερρών που χρόνιζε .
Άμεσα μας ζητήθηκε από τον Υπουργό να εξεταστεί η δυνατότητα μελετητικής ωρίμανσης από υπηρεσίες του Υπουργείου ώστε να μην υπάρξει οικονομική επιβάρυνση , αξιοποιώντας το αξιόλογο δυναμικό των τεχνικών υπηρεσιών του δημοσίων.
Τον Ιούνιο 2020 κατά την επίσκεψη της διοίκησης της ΚΤΥΠ ΑΕ στις Σέρρες αποφασίστηκε παρουσία του Υπουργού και του Διοικητή η πλήρης ανάληψη των μελετών από τους μηχανικούς της ΚΤΥΠ ΑΕ και η εξασφάλιση της απαιτούμενης χρηματοδότησης εφόσον εξασφαλιστούν πρώτα όλες οι αδειοδοτήσεις.
Το αποτέλεσμα της μεθοδικής δουλειάς υπό την αυστηρή καθοδήγηση του Υπουργού είναι το επιθυμητό σημερινό αποτέλεσμα που σηματοδοτεί την έναρξη της διαδικασίας δημοπράτηση του έργου με εξασφαλισμένη πάντα χρηματοδότηση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών όπως επιβάλει και η φιλοσοφία του Υπουργού.
Για τη δημοπράτηση του έργου απαιτήθηκε η εκπόνηση της μελέτης (αρχιτεκτονικά, στατικά, Η/Μ) και των τευχών δημοπράτησης σε επίπεδο μελέτης εφαρμογής, τα οποία συντάχθηκαν πλήρως από μηχανικούς της ΚΤΥΠ , υποπτευόμενο φορέα του Υπουργείου Υποδομώ και Μεταφορών , υπό την καθοδήγηση της διοίκησης της .
Στο τεχνικό κομμάτι μπορώ να αναφέρω ότι κατά τη σύνταξη της Αρχιτεκτονικής Μελέτης και στο πλαίσιο των σύγχρονων αντιλήψεων περί των θεραπευτικών μεθόδων έγιναν ήσσονος σημασίας εσωτερικές διαρρυθμίσεις.
Το νέο κτίριο δυναμικότητας 18 κλινών (8 δίκλινοι και 2 μονόκλινοι θάλαμοι) και ενός δωματίου περιορισμού, θα λειτουργεί υποστηριζόμενο από τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις του Νοσοκομείου, (Διοίκηση, μαγειρεία, πλυντήρια κλπ) μέσω διακτιριακού διαδρόμου ενώ θα έχει ανεξάρτητη είσοδο από τη Ν.Α. πλευρά του.
Η χωροθέτηση του νέου κτιρίου έγινε στην Ανατολική πλευρά του Νοσοκομείου, βάσει επί τόπου έρευνας της Τεχνικής Υπηρεσίας και της ΚΤΥΠ Α.Ε., το δε κτιριολογικό πρόγραμμα των λειτουργιών της, έγινε βάσει του εγκεκριμένου κτιριολογικού προγράμματος για την «Κατασκευή Ολοκληρωμένου Ψ.Τ. Ενηλίκων» του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης .
Επισημαίνεται ότι κατά την εκπόνηση της μελέτης υπήρξε άριστη συνεργασία με την διοίκηση του Νοσοκομείου Σερρών ώστε να ληφθούν υπόψη τυχόν βελτιώσεις – τροποποιήσεις των προσχεδίων , ώστε η μελέτη να τύχει της σύμφωνης γνώμης του, καθώς και με το Υπουργείο Υγείας για την αναγκαία επικαιροποίηση του κτιριολογικού προγράμματος.
Το “έργο” υλοποιείται ….

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.