Δευτέρα 22 Μαρτίου 2021

Σέρρες : ΕΛΜΕ VS Πασχάλη Τόσιου -FAKE NEWS η ανάρτηση για τον ήλιο του ΠΑΣΟΚ


 Με ανακοίνωση της η ΕΛΜΕ Σερρών παίρνει θέση με το θέμα που προέκυψε με την ανάρτηση του Πασχάλη Τόσιου σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης σχετικά με το γεγονός στο Γυμνάσιο Σκοτούσσας με την ζωγραφιά του μαθητη με τον ήλιο του ΠΑΣΟΚ .Στην ανακοίνωση αναφέρεται οτι <<  μετά από ανάρτηση fake news σε προσωπικό προφίλ μέσου κοινωνικής δικτύωσης, που διατηρεί εργαζόμενος σε τοπική εφημερίδα.>>


«Το Δ.Σ της ΕΛΜΕ Σερρών κατά πλειοψηφία καταγγέλλει τον απαράδεκτο διασυρμό που υπέστη σε πανελλήνιο επίπεδο η εκπαιδευτικός ειδικότητας καλλιτεχνικών, ΠΕ08 του Γυμνασίου Σκοτούσσας, μετά από ανάρτηση fake news σε προσωπικό προφίλ μέσου κοινωνικής δικτύωσης, που διατηρεί εργαζόμενος σε τοπική εφημερίδα. Στο ωρολόγιο πρόγραμμα των γυμνασίων διδάσκεται το μάθημα «Καλλιτεχνικά» από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς ειδικότητας ΠΕ08, (καλλιτεχνικών), απόφοιτους Πανεπιστημιακών Σχολών. Το εγκεκριμένο σχολικό εγχειρίδιο που χρησιμοποιείται με τίτλο «Εικαστικά» περιλαμβάνει συνολικά 4 διδακτικές ενότητες (Υλικά, Τεχνικές, Πειραματισμοί/Εφαρμοσμένες Τέχνες/Μορφικά Στοιχεία/Ανάλυση Έργου, Ιστορία Τέχνης) περίπου 100 σελίδων.

Οι εκπαιδευτικοί λειτουργούν σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών, τον οδηγό του εκπαιδευτικού, τις οδηγίες διδασκαλίας, το σχολικό εγχειρίδιο. Οργανώνουν τη διδασκαλία του μαθήματος σε ετήσιο προγραμματισμό και προετοιμάζουν σχέδιο μαθημάτων (lesson plan) για κάθε διδακτική ώρα ή διδακτική ενότητα, όπου καθορίζονται οι δραστηριότητες και οι μαθησιακοί στόχοι.Στη συγκεκριμένη περίπτωση, που απασχόλησε πλήθος ηλεκτρονικών και τηλεοπτικών μέσων, δημιουργώντας αρνητικές εντυπώσεις, η εκπαιδευτικός στην υποενότητα «Τονική Κλίμακα» στο σχέδιο, δηλαδή διαβάθμιση από τον πιο ανοικτό τόνο στον πιο σκούρο, σχεδίασε δραστηριότητα, στην οποία οι μαθητές κλήθηκαν να χρησιμοποιήσουν αποκλειστικά μολύβι για τη σχεδίαση τοπίου ή σύνθεσης στο ατομικό μπλοκ ζωγραφικής, προκειμένου να εφαρμόσουν τις θεωρητικές γνώσεις, που διδάχτηκαν για την μονοχρωματική (σε ασπρόμαυρο) τονική διαβάθμιση. Μάλιστα στο βιβλίο παρουσιάζονται πίνακες ζωγραφικής διάσημων ζωγράφων, Μπρέγκελ, Ρέμπραντ, Μουνκ, σε ασπρόμαυρο, προκειμένου οι μαθητές να μελετήσουν τον τύπο τονικής κλίμακας και να προβληματιστούν γιατί επελέγη η συγκεκριμένη κλίμακα.Η αρχική ανάρτηση σε προσωπικό προφίλ μέσου κοινωνικής δικτύωσης που φέρεται να πραγματοποίησε εργαζόμενος σε τοπική εφημερίδα περιέχει ανακρίβειες. Ο διάλογος που ακολούθησε ανάμεσα στην εκπαιδευτικό και το μαθητή για την χρήση χρώματος στη συγκεκριμένη εργασία, δεν οδήγησε στην αποβολή του συγκεκριμένου μαθητή. Ο διάλογος προέκυψε ως λογικό επακόλουθο της εύλογης απορίας της εκπαιδευτικού, καθώς τα υλικά για την υλοποίηση της εργασίας/δραστηριότητας σε σχέση με τη στοχοθεσία του μαθήματος ήταν το μολύβι και το χαρτί.

Ο συγκεκριμένος μαθητής ΔΕΝ τιμωρήθηκε ούτε με ωριαία αποβολή από την εκπαιδευτικό ούτε με αποβολή από το Διευθυντή του Σχολείου.Η εκπαιδευτικός ΔΕΝ «έσκισε» τη ζωγραφιά. Ο κάθε μαθητής πραγματοποιεί τις εργασίες του σε ατομικό μπλοκ ζωγραφικής, το οποίο αποτελεί και το portfolio του, δηλαδή τον ατομικό του φάκελο στο μάθημα. Η σελίδα αφαιρέθηκε από το μπλοκ ως μη εντασσόμενη πλέον στη διδακτική ενότητα του μαθήματος και υπάρχει στην αίθουσα καλλιτεχνικών του σχολείου.Το Δ.Σ της ΕΛΜΕ Σερρών προβαίνει στην παρούσα ανακοίνωση, αφού προηγήθηκαν συναντήσεις με την εκπαιδευτικό, τον Διευθυντή του Γυμνασίου Σκοτούσσας και τον Διευθυντή Δ.Δ.Ε Σερρών και συλλέχτηκαν όλα τα απαραίτητα στοιχεία. Θα περίμενε κάποιος μία σοβαρή δημοσιογραφική έρευνα με συλλογή έγκυρων στοιχείων πριν τη δημοσίευση και δημόσια τοποθέτηση, ειδικά όταν πρόκειται για τον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης. Αντίθετα, το πανελλήνιο παρακολουθούσε τόσο στον ηλεκτρονικό τύπο όσο και σε διάφορες τηλεοπτικές εκπομπές ανακρίβειες με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί θέμα «εκ του μη όντος».

Σε ένα ζωντανό οργανισμό, όπως είναι το σχολείο, πιθανόν να προκύψουν προβλήματα ή εντάσεις. Καλούμαστε, όμως, όλοι να αντιμετωπίσουμε αυτές τις καταστάσεις με σοβαρότητα και υπευθυνότητα εντός των προβλεπόμενων διαδικασιών που ορίζονται από τον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου και τις νόμιμες διαδικασίες. Υπάρχουν τα αρμόδια πρόσωπα ή όργανα, όπου μπορούν οι εμπλεκόμενοι και οι έχοντες σχέση με τη εκπαιδευτική διαδικασία, δηλαδή εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, να απευθύνονται. Αναφέρουμε ενδεικτικά τον Σύλλογο Διδασκόντων, τον Διευθυντή του σχολείου, τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, τον Συντονιστή Παιδαγωγικής Ευθύνης του σχολείου, τον Διευθυντή ΔΔΕ Σερρών, τον Προϊστάμενο Εκπαιδευτικών Θεμάτων κ.τ.λ.


Το Δ.Σ της ΕΛΜΕ Σερρών εκφράζει τη συμπαράστασή του στη συναδέλφισσα εκπαιδευτικό, η οποία ταλαιπωρήθηκε, λοιδορήθηκε, διασύρθηκε ως εκπαιδευτικός και ως προσωπικότητα σε τηλεοπτικά κανάλια, ηλεκτρονικό τύπο και μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Αναρωτιόμαστε εάν το σωματείο/σύλλογος όπου ενδεχομένως ανήκει ο εργαζόμενος της τοπικής εφημερίδας θα πάρει θέση στο ζήτημα της αντιδεοντολογικής συμπεριφοράς του εργαζομένου».

Ε. Λ. Μ. Ε. Σ . ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΝΟΜΟΥ ΣΕΡΡΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.