Την τοπική επικαιρότητα την εβδομάδα που έφυγε μονοπώλησαν οι αντιδράσεις για το νέο νομοσχέδιο για τις επόμενες εκλογές στην τοπική αυτοδιοίκηση .
Ας δούμε λοιπόν τι αλλάζει και ποιοι εξ αυτών που αντιδρούν έχουν δίκιο ή άδικο σύμφωνα με την δική μας άποψη .
1. Άπαντες δήμαρχοι και πρόεδροι συμφωνούν με την επαναφορά της ενισχυμένης αναλογικής
2. Οι δήμαρχοι συμφωνούν κατά 99% καθώς το νομοσχέδιο είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα τους ( επαναφορά ενισχυμένης αναλογικής , πενταετής θητεία ,τοπικά συμβούλια και πρόεδροι χωριών υποταγμένοι ) . Καθώς απαραίτητη προϋπόθεση για την υποψηφιότητα στα τοπικά συμβούλια είναι να συμπεριληφθεί ο υποψήφιος πρόεδρος στο ψηφοδέλτιο κάποιου υποψήφιου δημάρχου .Προσθέστε οτι ο εκλεγείς δήμαρχος έχει και το ατού οτι εκλέγει όλους τους προέδρους .Οπότε προεκλογικά αυτός που φέρεται να έχει αέρα νίκης θα ¨¨φουσκώνει ¨¨¨ακόμη περισσότερο .
3. Στο μόνο που αντιδρούν οι δήμαρχοι είναι η μείωση του αριθμού των μελών του δημοτικού συμβουλίου . Καθώς αυτό ανεβάζει τον βαθμό δυσκολίας εκλογής των υποψηφίων , οπότε θα υπάρχει δυσκολία συγκρότησης δυνατού συνδυασμού.
Οι πρόεδροι
1. Διαφωνούν με την επαναφορά των ενιαίων ψηφοδελτίων ( υποψήφιοι δημοτικοί και τοπικοί ) .Υποκριτικό καθώς η μόνη φορά που έγιναν εκλογές με ξεχωριστά ψηφοδέλτια ήταν το 2019 .Από το 1998 που θεσπίστηκε αρχικά ο Καποδίστριας με την συνένωση των κοινοτήτων οι εκλογές γίνονται με ενιαίο ψηφοδέλτιο. Τότε δεν τους ενοχλούσε ???γιατί ακούω να διαμαρτύρονται και πρόεδροι με 2 και τρεις θητείες .
2. Μειώνεται ο αριθμός των μελών του τοπικού συμβουλίου και αντιδρούν οι πρόεδροι . Το ποιο σύντομο ανέκδοτο στα χωριά είναι οι συνεδριάσεις των τοπικών συμβουλίων ( οι οποίες στα τέσσερα χρόνια θητείας είναι μετρημένες στα δάκτυλα του ενός χεριού .Ναι αλλά όσο περισσότεροι υποψήφιοι τοπικοί σύμβουλοι , τόσο μεγαλύτερη δεξαμενή ψήφων για τους υποψήφιους προέδρους ..
3. Καταργούνται τα τοπικά συμβούλια στις έδρες των δήμων . Μέτρο το οποίο ίσχυε μέχρι το 2010 και ήταν στην ορθή λογική οτι είναι ένα όργανο ανευ λόγου ύπαρξης καθώς στην έδρα του δήμου υπάρχει πλήθος αυτοδιοικητικών για να ¨¨τρέξει ¨¨ τα θέματα .
4. Στο κομμάτι που οι πρόεδροι έχουν δίκιο είναι οτι η εκλογή τους δεν εξαρτάται αποκλειστικά από τους ίδιους. Αλλά θα πρέπει πλέον να έχουν και μαντικές ικανότητες καθώς πρέπει να προβλέψουν προκαταβολικά ποιος θα εκλεγεί δήμαρχος ώστε να θέσουν μαζί του υποψηφιότητα . Καθώς αυτό θα είναι η πρώτη και τελευταία προϋπόθεση εκλογής τους και όχι πόσους ψήφους θα πάρουν. Απτο παράδειγμα οτι το μέτρο ισχύει μεχρι σήμερα σε κοινότητες άνω των 2000 κατοίκων με αποτέλεσμα σε κάποιες των περιπτώσεων υποψήφιοι που έλαβαν 400 και 500 ψήφους να είναι απλώς τοπικοι σύμβουλοι και στην καρέκλα του προέδρου να κάθονται υποψήφιοι που έλαβαν 40 και 60 ψήφους. Αλλά είχαν την τύχη να είναι υποψήφιοι με τον δήμαρχο που κέρδισε τις εκλογές.
Κλείνοντας να πούμε οτι σε όσα έχουν διαρρέυσει δεν αναμένονται ουσιαστικές αλλαγές καθώς το υπάρχον σχεδιο νόμου είναι αποτέλεσμα των διεργασιών υπουργείου Εσωτερικών και του συνδικαλιστικού οργάνου των δημάρχων ΚΕΔΕ
ΥΓ : Και φυσικα αυτές οι κορώνες που ακούγονται οτι με τον νέο νόμο θα ερημώσουν τα χωρια ακούγεται ως ανέκδοτο καθότι η πορεία ερημοποιήσης των χωριών είναι μη αναστρέψιμη εδω και χρόνια
Και ολοι αυτοι οι δημοσιοι υπαλληλοι που περναν μεταθεση μετα την εκλογη τους τι θα κανουν τωρα.Τι κριμα χαχαχα
ΑπάντησηΔιαγραφή