Κάποτε ακμάζουσα η ελληνική χαρτοβιομηχανία,
βλέπει μπροστά της μια τεράστια ευκαιρία για «ανάσταση», όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δείχνουν πως η ήδη αυξημένη ζήτηση θα ανέβει και άλλο, γεννώντας επενδυτικές ευκαιρίες για τους δαιμόνιους επιχειρηματίες ...που θα τολμήσουν να ρίξουν χρήμα στον συγκεκριμένο κλάδο.
βλέπει μπροστά της μια τεράστια ευκαιρία για «ανάσταση», όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δείχνουν πως η ήδη αυξημένη ζήτηση θα ανέβει και άλλο, γεννώντας επενδυτικές ευκαιρίες για τους δαιμόνιους επιχειρηματίες ...που θα τολμήσουν να ρίξουν χρήμα στον συγκεκριμένο κλάδο.
Το
πόσο μεγάλο είναι το περιθώριο ανάπτυξης δεν χρειάζεται να είναι κανείς
μάντης για να το υπολογίσει. Το έχει κάνει ήδη πράξη η Ελληνική
Στατιστική Αρχή, με βάση τα στοιχεία της οποίας η Ελλάδα πραγματοποιεί
εισαγωγές καθαρής άξιας ύψους πάνω από 160 εκατομμύρια ευρώ προκειμένου
να καλύψει τις εσωτερικές ανάγκες της. Ένα νούμερο πραγματικά τόσο
υψηλό που να θεωρείται ικανό να δελεάσει κεφάλαια ώστε να επενδυθούν στο
«ταπεινό» χαρτί υγείας, αλλά και στα συγγενή αγαθά όπως οι
χαρτοπετσέτες κλπ.
Αντίστοιχη τάση καταγράφεται διεθνώς και δεν σχετίζεται μόνο με το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού, που όπως και να το κάνουμε οδήγησε σε κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης και κατά συνέπεια των πωλήσεων.
Ο
τρόπος ζωής σε μεγάλο μέρος του κόσμου, η επικράτηση του μοντέλου
ανάπτυξης που βασίζεται στον καταναλωτισμό, αλλά και οι αλλαγές ακόμη
και στις διατροφικές συνήθειες, είναι συνισταμένες που σε αντίθεση με
τον COVID 19 που κάποια στιγμή θα περάσει, δεν αναμένεται να μεταβληθούν
ή να αλλάξουν στο κοντινό μάλλον. Γεγονός που συνεπάγεται ότι με
σχετική ασφάλεια μπορεί κάποιος να προβλέψει ότι μέσα στα αμέσως επόμενα
χρόνια η ζήτηση θα συνεχίσει να παρουσιάζει αντίστοιχη συμπεριφορά.
Πόσα χάλασε -ή δαπάνησε αν προτιμάτε- ο πλανήτης για χαρτί υγείας; Κρατηθείτε (ακόμη κι αν μας διαβάζετε από κάποια τουαλέτα)… «Μόλις» 47,6 δισεκατομμύρια δολάρια… Ή
47.600.000.000 δολάρια, έτσι για να δούμε γραμμένο το νούμερο και να
γίνει λίγο πιο εύκολα αντιληπτό. Σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά
(λιγότερα από 20 δις) μιλάμε για αύξηση ύψους 100%, η οποία βεβαίως
σχετίζεται με τον κορωνοϊό. Ωστόσο τα δεδομένα που αναλύει η έρευνα με
τίτλο «Toilet Roll Global Market Report 2020-30: COVID-19 Implications and Growth»,
μαρτυρά ότι η αγορά θα σταθεροποιηθεί το αμέσως επόμενο διάστημα
περίπου στα 32,3 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ προσθέτει πως πέρα από το
οικονομικό σκέλος, σε όρους παραγωγής η αύξηση που αναμένεται την
περίοδο 2020-2024 υπολογίζεται σε σχεδόν 13 εκατομμύρια μετρικούς
τόνους.
Επιστρέφοντας στην Ελλάδα τώρα, η χώρα
καλύπτει τις ανάγκες της επαρκώς (άλλωστε δεν παρατηρήθηκαν φαινόμενα
ελλείψεων ούτε εν μέσω πανδημίας), «θυσιάζοντας» ένα σημαντικό κομμάτι
του ΑΕΠ μέσω των εισαγωγών. Μάλιστα, την περασμένη χρονιά η… χάρη μας
σύμφωνα με το ρεπορτάζ του capital.gr έφτασε μέχρι και την μακρινή Ιαπωνία από την οποία υπήρξαν εμπορικές συμφωνίες για την εισαγωγή ρολών υγείας! Άλλα κράτη που… έβαλαν πλάτη ήταν η Ιταλία, η Ινδονησία, η Τουρκία, η Βουλγαρία, η Γερμανία και η Αίγυπτος, ενώ σημαντικές ποσότητες έφτασαν στην Ελλάδα επίσης από Σουηδία, Δανία αλλά ακόμη και από τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
Όλα τα παραπάνω δεν είναι άγνωστα στις ελληνικές εταιρείες που συνεχίζουν να δραστηριοποιούνται στον κλάδο. Οι άνθρωποι της Intertrade Hellas, της οικογένειας Ντεληδήμου δηλαδή, ιδιοκτησία της οποίας είναι η γνωστή μας Softex,
έλαβε πολύ πρόσφατα έγκριση προκειμένου να προχωρήσει στην υλοποίηση
ενός επενδυτικού σχεδίου ύψους 46 εκατομμυρίων ευρώ στην περιοχή του
νομού Βοιωτίας, με τελικό στόχο την δημιουργία μιας καθετοποιημένης
μονάδας, μέσω της απόκτησης νέας γραμμής παραγωγής προϊόντος πρώτης ύλης
χαρτιού υγείας.
Σε αντίστοιχη θέση βρίσκεται και ο άλλος σημαντικός «παίκτης» του κλάδου, η εταιρεία «Γλάρος»
(που ανήκει στον όμιλο Σκλαβενίτη μέσω του δικτύου καταστημάτων της
οποίας πραγματοποιούνται οι πωλήσεις). Μέσα σε λιγότερο από μία
πενταετία κατόρθωσε σχεδόν να διπλασιάσει τον τζίρο της, πετυχαίνοντας
διάνα με την επιλογή να επενδύσει περίπου 10 εκατομμύρια ευρώ το 2014
για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση της επιχείρησής της.
https://menshouse.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.