Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2016

Μάρκος Μπόλαρης .Στόχος του υπουργείου είναι τα ποιοτικά ελληνικά προϊόντα να μπουν στα ακριβότερα ράφια της αγοράς

Συνέντευξη του Αναπληρωτή Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μάρκου Μπόλαρη στην
Εφημερίδα "Ύπαιθρος Χώρα" και στη δημοσιογράφο, Νατάσα Φραγκούλη.
"Στόχος του υπουργείου είναι τα ποιοτικά ελληνικά προϊόντα να μπουν στα ακριβότερα ράφια της αγοράς, παίρνοντας την τιμή που αντιστοιχεί στην ποιότητά τους.
Στις προθέσεις του υπουργείου είναι η διοργάνωση δραστηριοτήτων στο εξωτερικό με διεπαγγελματικές οργανώσεις και επιμελητήρια και τους αντίστοιχους φορείς σε διάφορες χώρες για την προώθηση των εγχώριων προϊόντων
Mε πρεσβευτές το ελαιόλαδο, τη φέτα,
το μέλι και τα ελληνικά «superfoods»
Ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Μ. Μπόλαρης, εξηγεί στην «ΥΧ» πώς οι πρόσφατες επαφές με κορυφαίους ξένους διπλωμάτες μπορούν να λειτουργήσουν ως διαβατήριο εξωστρέφειας για την ελληνική πρωτογενή παραγωγή
Γέφυρες συνεργασίας με νέες και πολλά υποσχόμενες –για τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα– αγορές επιχειρεί να ρίξει η κυβέρνηση, επιστρατεύοντας όλα τα διαθέσιμα μέσα της οικονομικής διπλωματίας προς όφελος της εγχώριας παραγωγής. Ειδικά μετά από τη διατάραξη των ευρωπαϊκών σχέσεων με τη Ρωσία, οι δυνάμεις της εγχώριας διπλωματίας βρίσκονται σε αυξημένη εγρήγορση, με τα αντανακλαστικά της οικονομικής διπλωματίας να έχουν αφυπνιστεί περαιτέρω, αναζητώντας νέους συμμάχους εξωστρέφειας στις διεθνείς αγορές.
Στη λογική στήριξης του παραγωγικού τομέα και των επιχειρήσεων που παράγουν και εξάγουν είναι προσανατολισμένη η ατζέντα και του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, που πυκνώνει τις επαφές του με κορυφαίους διπλωμάτες ξένων χωρών. «Στόχος του υπουργείου είναι τα ποιοτικά ελληνικά προϊόντα να μπουν στα ακριβότερα ράφια της αγοράς, παίρνοντας την τιμή που αντιστοιχεί στην ποιότητά τους. Σε αυτή την κατεύθυνση απαιτούνται συνέργειες και αυτές αναζητούμε», σχολιάζει, μιλώντας στην «ΥΧ», ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μάρκος Μπόλαρης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η χώρα, μετά από την επιβολή των κυρώσεων στη Ρωσία, επιχειρεί να ανοίξει και να διευρύνει μια σειρά από νέες αγορές, για να προωθήσει τα προϊόντα που εξάγονταν εκεί. Τονίζει, μάλιστα, ότι «χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των φρούτων, όπως ακτινίδια, ροδάκινα, πορτοκάλια, μήλα, κεράσια και αχλάδια. Ήδη, η χώρα εξάγει στην Κίνα και στην Ινδία, δύο τεράστιες αγορές τις οποίες επιχειρούμε να διευρύνουμε».
Σχολιάζοντας το ποια ελληνικά προϊόντα μπορούν να αποτελέσουν τα πιο αποτελεσματικά «όπλα» στη φαρέτρα της οικονομικής διπλωματίας, ο κ. Μπόλαρης κατονομάζει το ελληνικό ελαιόλαδο, τη φέτα, το εγχώριο μέλι, αλλά και τα σταδιακά αναγνωρίσιμα διεθνώς ως ελληνικά «superfoods», όπως η μαύρη σταφίδα, τα σύκα, οι ξηροί καρποί και τα αποξηραμένα φρούτα.
«Η ποσότητα του εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου, που εξάγεται στις ΗΠΑ, είναι πάρα πολύ μικρή για τις ανάγκες της αμερικανικής αγοράς. Την ίδια στιγμή, η εξαιρετική φέτα της χώρας μας μπορεί να έχει μεγαλύτερες εξαγωγές στην Αμερική. Επιπλέον, το πρώτο σε ποιότητα ελληνικό μέλι πρέπει να έχει πρωτεύουσα θέση στα ράφια των αμερικανικών σούπερ μάρκετ», τονίζει ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «τα ελληνικά ‘‘superfoods’’, όπως η μαύρη σταφίδα της Πελοποννήσου, τα σύκα, οι ξηροί καρποί και τα αποξηραμένα φρούτα, χρειάζονται μοντέρνες συσκευασίες, καλό μάρκετινγκ και σωστές προωθητικές ενέργειες. Αυτές ακριβώς τις πολιτικές υπηρετούμε στο υπουργείο».
Η περίπτωση της Αυστραλίας
Αποτιμώντας τις μέχρι σήμερα επαφές με τους κορυφαίους ξένους αξιωματούχους, ο αναπληρωτής υπουργός υπογραμμίζει ιδιαίτερα την περίπτωση της Αυστραλίας, η οποία –όπως σημειώνει– έχει τη δυνατότητα και την ανάγκη να εισάγει φρούτα και από το βόρειο ημισφαίριο. Και έχει ένα εξαιρετικό καταναλωτικό κοινό. «Από τη στιγμή που φτάνουμε στην Κίνα και στην Ινδία, γιατί να μη φτάσουμε και στην Αυστραλία; Χρειάζονται φυτοϋγειονομικοί όροι προστασίας, χρειάζεται να υπογραφούν πρωτόκολλα. Για τον λόγο αυτόν, άλλωστε, έγινε η συνάντηση με τον Αυστραλό πρέσβη», προσθέτει.
Την ίδια στιγμή, ενδιαφέρον για την Ελλάδα παρουσιάζει και η περίπτωση του Ισραήλ, μιας χώρας, η οποία αξιοποιεί –όπως αναφέρει ο κ. Μπόλαρης στην «ΥΧ»– τη σύγχρονη τεχνολογία, υιοθετεί καινοτόμες πρακτικές και εμμένει στην ποιότητα, με αποτέλεσμα να είναι εξωστρεφής, εξάγοντας στην Ευρώπη και πέρα από αυτήν. «Οι παραγωγές της δεν είναι ανταγωνιστικές, συνεπώς πρέπει να τις δούμε ως παράδειγμα προς μίμηση», σημειώνει ο αναπληρωτής υπουργός.
Σε παρόμοια κατεύθυνση κινείται και η προσπάθεια τόνωσης της συνεργασίας με την αγορά της Κύπρου, όπου το διμερές εμπορικό ισοζύγιο είναι ήδη μεγάλο, αλλά –όπως σημειώνει ο κ. Μπόλαρης– μπορεί να αυξηθεί προς το συμφέρον και των δύο χωρών. «Η Κύπρος έχει εξαιρετικά προϊόντα, όπως για παράδειγμα το χοιρινό κρέας. Μαζί με την Κύπρο, μπορούμε να διοργανώσουμε κοινές προωθητικές ενέργειες στο πλαίσιο της ΕΕ και κοινά προγράμματα προβολής ελληνικών και κυπριακών προϊόντων, όπως το κρασί, το λάδι, το τυρί», υπογραμμίζει ο κ. Μπόλαρης.
Επαφών συνέχεια
Μετά από τις πρόσφατες συναντήσεις με τους πρέσβεις του Ισραήλ, της Κύπρου, της Αυστραλίας και της Ουκρανίας, ο κ. Μπόλαρης διευκρινίζει ότι οι επαφές θα συνεχιστούν με πρεσβείες και επιμελητήρια χωρών, όπου υπάρχει δυνατότητα αύξησης των εξαγωγών ποιοτικών ελληνικών προϊόντων του αγροδιατροφικού τομέα. «Στην πρόθεσή μας είναι η διοργάνωση δραστηριοτήτων στο εξωτερικό με διεπαγγελματικές οργανώσεις και επιμελητήρια και τους αντίστοιχους φορείς σε διάφορες χώρες για την προώθηση των εγχώριων προϊόντων».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.