Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2021

Δήμος Σερρών : Γιατί καταψήφισαν τον προϋπολογισμό Χρυσανθίδης και Μητλιάγκα


Εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από την οικονομική επιτροπή του δήμου Σερρών ο προυπολογισμος για το επόμενο οικονομικό έτος και πλέον αναμένεται η έγκριση από το δημοτικό συμβούλιο.

 Στην απόφαση αυτή τα Μέλη της Οικονομικής Επιτροπής κ.κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα και Βασίλειος Χρυσανθίδης, ψήφισαν ΟΧΙ, για τους παρακάτω λόγους :
Ο τίτλος θεωρούμε ότι είναι λάθος έπρεπε να λέει και έγκριση τεχνικού προγράμματος και στοχοθεσίας,αφού δεν έχουμε ψηφίσει προσχέδιο του προϋπολογισμού του 2022 όπως προβλέπεται..
Ως παράταξη το θεωρούμε απαράδεκτο η δημοτική αρχή να διανύει το τρίτο έτος της θητείας της, να συντάσσει εξ ολοκλήρου τον δεύτερο προϋπολογισμό του Δήμου και το αρμόδιο όργανο σύνταξης - έγκρισης του σχεδίου προϋπολογισμού, δηλαδή η Ο.Ε., να συνεδριάζει την 6η Δεκεμβρίου 2021. Δικαιολογία για το πρώτο έτος ΝΑΙ υπήρχε, καθόσον έγινε η αλλαγή της Δημοτικής αρχής τον μήνα Σεπτέμβριο του 2019 και είχε βρει μια κατάσταση ήδη δρομολογημένη
από την προηγούμενη δημοτική αρχή. Το ίδιο όμως συνέβη και το 2020 το δικαιολογήσαμε και αυτό ως παράταξη λέγοντας ότι είναι ο πρώτος προϋπολογισμός της νέας δημοτικής αρχής που
συντάσσει εξ ολοκλήρου (ψηφίστηκε 23/12/2020 από την Ο.Ε. και στις 28/12/2020 από το Δ.Σ.) .
Δεν μπορεί όμως να συμβαίνει το ίδιο και το τρίτο έτος, δηλαδή να συζητούμε το σχέδιο του προϋπολογισμού στις 06-12-2021, την στιγμή που, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, έπρεπε να είχε υποβληθεί για ψήφιση από το Δ.Σ έως την 31 Οκτωβρίου (Άρθρο 189 του Ν.4555/2018) και να ψηφιστεί έως την 15η Νοεμβρίου από το Δ.Σ., δηλαδή σε κανένα στάδιο της σύνταξης του προσχεδίου, σχεδίου του προϋπολογισμού δεν τηρήθηκαν οι νόμιμες διαδικασίες όσον αφορά τις
ισχύουσες ημερομηνίες. Τεκμηρίωση των όλων παραπάνω που αναφέρουμε περί των Διαδικασιών Κατάρτισης του προϋπολογισμού:

Μέχρι τέλους Ιουλίου κάθε έτους εκδίδεται ΚΥΑ για τις Οδηγίες κατάρτισης του
Προϋπολογισμού (Άρθρο 77 του Ν. 4172/13 και το άρθρο 189 Ν. 4555/18). Για τον προϋπολογισμό του 2022 τροποποιήθηκε η ΚΥΑ υπ’ αρ. 7028/2004 (Β' 253) απόφασης φεκ 3291/26-07-2021 τ. Β ́) και από ότι γνωρίζουμε πριν την έκδοση της Παραπάνω ΚΥΑ δεν μπορεί να ξεκινήσει η κατάρτιση του Προϋπολογισμού του Δήμου (ή των δημοτικών ΝΠΔΔ).
Συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης (Δήμοι άνω 5.000 κατοίκων), για διατύπωση γνώμης επί του Προϋπολογισμού του Δήμου οικον. έτους 2022, προς την εκτελεστική επιτροπή του Δήμου. Από την αποστολή της πρόσκλησης στα μέλη της Δ.Ε.Δ., πρέπει να μεσολαβήσουν 7 εργάσιμες ημέρες. Η μη διατύπωση γνώμης δεν δημιουργεί λόγους ακυρότητας (άρθρο 76 του Ν. 3852/10, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 78 του N.4555/18). Στην παραπάνω Επιτροπή, η οποία συγκλήθηκε πολύ αργά, έπρεπε να συνεδριάσει μέσα στον μήνα Αύγουστο και πριν την Συνεδρίαση της Εκτελεστικής
Επιτροπής, στην Συνεδρίαση της 8ης Οκτωβρίου 2021 ήταν παρόντα μόνο 11 Μέλη από τα 47 διορισμένα με Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Η Εκτελεστική Επιτροπή εντός του μηνός Αυγούστου συντάσσει το «προσχέδιο» του προϋπολογισμού και το διαβιβάζει στην Οικονομική Επιτροπή (άρθρο 63δ και άρθρο 266 παρ. 4 Ν.3852/10, παρ. 4 άρθρου 77 Ν.4172/13). Δεν συνεδρίασε τον Αύγουστο, αλλά στις 26-10-2021.
Για την κατάρτιση του «σχεδίου» του Π/Υ από την Οικονομική Επιτροπή απαιτείται κατ’ ελάχιστον η ύπαρξη Τεχνικού Προγράμματος, το περιεχόμενο του οποίου προσδιορίζεται με γνώμονα τη δυνατότητα χρηματοδότησής του και το οποίο (ΤΠ) ψηφίζεται εντός της προθεσμίας ψήφισης του Προϋπολογισμού (παρ. 4 άρθρου 2 της ΚΥΑ 7028/2004 (Β’ 253) φεκ 3291/26-07-2021 τ.Β). Δεν υπάρχει.
Έως την 1η Σεπτεμβρίου διαβιβάζεται μέσω ΥΠ.ΕΣ. ο συγκεντρωτικός Προϋπολογισμός του Δήμου στο ΓΛΚ (Διεύθυνση Προϋπολογισμού Γενικής Κυβέρνησης). Δεν το γνωρίζουμε εάν συνέβη.
Απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής για την κατάρτιση του «σχεδίου» του
Προϋπολογισμού και της Αιτιολογικής Έκθεσης (παρ. 5 άρθρου 77 Ν. 4172/13, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 189 του Ν. 4555/18). Δεν υπάρχει.
Η Οικονομική επίτροπή ΜΕΡΙΜΝΑ έως τις 20 Σεπτεμβρίου ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ του «σχεδίου» του προϋπολογισμού στην ηλεκτρονική βάση του ΥΠ.ΕΣ. για έλεγχο από το Παρατηρητήριο (άρθρο 189 Ν. 4555/18). Δεν το γνωρίζουμε εάν συνέβη και σύμφωνα με όλα τα παραπάνω δεν συνέβη.
Αναμονή παρατηρήσεων και γνώμης εκ μέρους του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ (άρθρου 4 του Ν. 4111/13). Δεν γνωρίζουμε εάν έγιναν παρατηρήσεις, εφόσον βέβαια έχει σταλεί το σχέδιο (που δεν έχει σταλεί).
Συνεδρίαση Οικονομικής Επιτροπής για σύνταξη του τελικού αναλυτικού σχεδίου του Προϋπολογισμού, για την συμμόρφωση αυτού στις πιθανές Υποδείξεις του Παρατηρητηρίου, καθώς και για τη σύνταξη του Ο.Π.Δ. (μηνιαίας τριμηνιαίας στοχοθεσίας) (άρθρο 76 Ν. 4172/13). Γίνεται σήμερα καθόσον δεν υπάρχει ΟΠΔ και δεν εστάλει στο Παρατηρητήριο για τυχόν παρατηρήσεις.
Υποβολή του «σχεδίου» του Προϋπολογισμού στο Δημοτικό Συμβούλιο ως 31 Οκτωβρίου (άρθρο 189 Ν. 4555/18). Δεν υποβλήθηκε, αφού ακόμη δεν ψηφίστηκε από την Οικονομική Επιτροπή. Σήμερα ψηφίζεται.
Το Δημοτικό Συμβούλιο ψηφίζει το Προϋπολογισμό και το ΟΠΔ ως 15 Νοεμβρίου, ως μοναδικά θέματα της Ημερησίας Διάταξης (δεν μπορούν στη συνεδρίαση αυτή να συζητηθούν άλλα θέματα). Δεν έχει ψηφιστεί, αφού δεν ψηφίστηκε ακόμη από την Οικονομική Επιτροπή. 

Διαβίβαση ψηφισθέντος Προϋπολογισμού με τα προβλεπόμενα συνημμένα δικαιολογητικά που συνοδεύουν αυτόν, εντός 10 ημερών από τη συνεδρίαση του Δ.Σ., στην οικεία Αποκεντρωμένη Διοίκηση για έλεγχο και επικύρωση αυτού. Δεν διαβιβάσθηκε, αφού δεν ψηφίστηκε ούτε από την Οικονομική Επιτροπή ούτε από το Δημοτικό Συμβούλιο.
Έγκριση του προϋπολογισμού από τον Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης (μέχρι την σύσταση της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας των ΟΤΑ) μέχρι 31 Δεκεμβρίου, εφόσον ο Προϋπολογισμός έχει διαβιβαστεί σε αυτή μέχρι 25 Νοεμβρίου (άρθρα 149 και 159 Ν. 3463/06, άρθρο 189 Ν. 4555/18), ώστε να ξεκινήσει η άμεση και απρόσκοπτη εκτέλεση αυτού την 1η Ιανουαρίου του έτους που αυτός αφορά. Δεν διαβιβάστηκε, αφού ακόμη δεν ψηφίστηκε.
Αν και οι προθεσμίες κατάρτισης και έγκρισης του Προϋπολογισμού είναι ενδεικτικές, από τα ανωτέρω καθίσταται σαφές ότι θα πρέπει να τηρηθούν απαρέγκλιτα, ώστε με την έναρξη του οικονομικού έτους να έχουμε εγκεκριμένο Προϋπολογισμό, για την απρόσκοπτη πλήρη και σύννομη λειτουργία του Δήμου, με την έναρξη του νέου οικον. έτους.
Με όλα τα παραπάνω το θεωρούμε απαράδεκτο να έρχεται η έγκριση της σύνταξης ΤΟΥ ΤΕΛΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ του προϋπολογισμού του έτους 2022 στις 06-12-2021 τελείως αντίθετο με αυτά που προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία, την οποία δεν εφαρμόζει η δημοτική αρχή και μάλιστα η δημοτική αρχή να μην έχει την ευαισθησία να μας πει κάποια αιτιολογία για αυτή την αδικαιολόγητη καθυστέρηση, κινδυνεύοντας να μην έχει εγκεκριμένο προϋπολογισμό την 1η
Ιανουαρίου 2022, με ότι αυτό συνεπάγεται για τον Δήμο.
Μερικές διαπιστώσεις επί του τελικού σχεδίου του προϋπολογισμού
Δεν υπάρχει στους πινάκες του προϋπολογισμού εσόδων και εξόδων συγκριτική στήλη σχετικά με τα περσινά δεδομένα, ώστε να μπορέσουμε έχουμε εικόνα για την όλη εξέλιξη εκτέλεσης του προϋπολογισμού.
Δεν υπάρχει τεκμηριωμένη εισηγητική έκθεση επί του σχεδίου προϋπολογισμού για τους Κ.Α. για αυτό άλλωστε προβαίνουμε σε τόσες πολλές αναμορφώσεις του προϋπολογισμού ετησίως.( ΜΈΧΡΙ ΣΉΜΕΡΑ 55)
Υπάρχουν στο σχέδιο πάνω από 60 Κ.Α ΕΞΌΔΩΝ στα ποσά των απευθείας αναθέσεων σε παροχή υπηρεσιών που ξεπερνούν το 1.200,00€ μη συμπεριλαμβανομένων των προμηθειών, όπως επίσης και των τεχνικών έργων που το όριο πλέον των απευθείας αναθέσεων είναι 60.000,00€ πλέον ΦΠΑ., το ολιγότερο θα έπρεπε να είναι τεκμηριωμένες.
Όλα τα ποσά που είναι στα όρια των απευθείας αναθέσεων και μάλιστα των περσινών δηλαδή 24,000€κλπ ( για εμάς αυτό δείχνει μια προχειρότητα σύνταξης)και πιστεύουμε ότι στην πορεία θα αναμορφωθούν και θα ανέλθουν στα σημερινά δεδομένα των 30,000,00€ πλέον φπα που είναι το ισχύον χρηματικό όριο των απευθείας αναθέσεων, καθόσον δεν υπάρχει τεκμηριωμένη αιτιολόγηση.
Την περασμένη περίοδο αφαιρέθηκαν σημαντικοί Κ.Α στην πορεία της εκτέλεσης του προϋπολογισμού σημαντικοί για εμάς και τους Σερραίους πολίτες οι οποίοι δεν επανήλθαν όλοι, κάποιοι επανήλθαν ενώ μας είχε διαβεβαιωθεί από την Δημοτική αρχή και μάλιστα από τον Πρόεδρο της Ο.Ε. ότι θα τους επαναφέρει αργότερα. Θα περιμένουμε να δούμε πως θα έρθει στοΔημοτικό Συμβούλιο το θέμα για να τοποθετηθούμε επί των Κ.Α. κατά περίπτωση και επί του συνόλου. Να δούμε την φιλοσοφία της Δημοτικής Αρχής με τους στόχους της,
προτεραιότητες κ.λ.π. Και εφόσν ΠΕΙΣΘΟΥΜΕ να διαφοροποιήσουμε την ψήφο μας

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.