Κυριακή 25 Ιουλίου 2021

Κώστας Καραμανλής : Η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει το πιο σύγχρονο Μετρό της Ευρώπης

 


 

Τα κίνητρα και ο υποχρεωτικός εμβολιασμός θα αυξήσουν τους εμβολιασμούς; Ο υποχρεωτικός εμβολιασμός μπορεί να συμπεριλάβει και τους εργαζόμενους στα μέσα μεταφοράς; 

Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι εμβολιασμοί στη χώρα μας πηγαίνουν καλύτερα από τις περισσότερες άλλες χώρες. Υπάρχουν, βέβαια, και φαινόμενα αρνητών, όπως παντού, αλλά με μάλλον μικρότερη συχνότητα και ένταση. Τώρα, όμως, μετά τη μετάλλαξη Δέλτα, είναι ανάγκη να αυξηθεί ακόμα περισσότερο ο αριθμός των εμβολιασμών. Και όλα δείχνουν ότι τα σχετικά μέτρα της κυβέρνησης, φέρνουν αποτελέσματα.

Από εκεί και πέρα, όπως ξέρετε, τις εισηγήσεις τις κάνει η αρμόδια επιστημονική Επιτροπή. Έως σήμερα δεν υπάρχει εισήγηση για υποχρεωτικό εμβολιασμό των εργαζόμενων στις αστικές συγκοινωνίες. Άλλωστε, λαμβάνονται σε καθημερινή βάση τα αναγκαία μέτρα καθαρισμών, νεφελοψεκασμών κλπ για την προστασία τους, ενώ ιδίως οι οδηγοί προφυλάσσονται ώστε να μην έρχονται σε επαφή με τους επιβάτες. Ούτως ή άλλως, ανήκω σε μια πολιτική σχολή που προτιμά την πειθώ από τον εξαναγκασμό –πλην συγκεκριμένων περιπτώσεων που είναι αναγκαίος. Γι’ αυτό καλώ όποιον δεν έχει ήδη εμβολιαστεί να το κάνει! Για το καλό του και για το καλό όλων μας.

Θα κάνετε μειώσεις στα εισιτήρια των ΜΜΜ για όσους έχουν εμβολιαστεί;

Υπάρχει, πράγματι, μία σκέψη να συνδυάσουμε την ανταμοιβή προς τους τακτικούς χρήστες ΜΜΜ με επιπλέον κίνητρα στους πολίτες να εμβολιαστούν. Όπως καταλαβαίνετε, αυτό είναι ένα θέμα που έχει πολλές παραμέτρους και το μελετάμε με προσοχή και σοβαρότητα.

Η αντιπολίτευση όμως κατηγορεί την κυβέρνηση για λάθος διαχείριση της κατάστασης…

Η κυβέρνηση σε όλη αυτή την κρίση προσπαθεί και οι πολίτες το αναγνωρίζουν. Σε μια κατάσταση πρωτόγνωρη, παλεύουμε για τη δημόσια υγεία, την κοινωνία, την οικονομία.  Δυστυχώς ο ΣΥΡΙΖΑ αντί να βάλει πλάτη, επιχειρεί να εκμεταλλευτεί μικροκομματικά την πανδημία. Με τη γνωστή από το παρελθόν μέθοδο: στείρα άρνηση, κινδυνολογία, υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα και χάιδεμα αυτιών σε όλους αδιακρίτως. Μόνο που τώρα πια δεν πείθει και πολλούς και καταλήγει να αντιφάσκει με τον εαυτό του. Τη μία διαφωνούσε με το λοκντάουν, την άλλη με την άρση του. Τη μία έλεγε ότι η κυβέρνηση υπόσχεται εμβόλια που…δεν υπάρχουν, την άλλη ότι δεν προχωρά τους εμβολιασμούς. Τη μία ανησυχούσε για τα κρούσματα, την άλλη παρότρυνε τον κόσμο να πάει σε πορείες. Τη μία κατηγορούσε την κυβέρνηση ότι δεν έχει αρκετή πειθώ για να εμβολιαστούν οι πολίτες, την άλλη ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορούσε να πείσει τα κορυφαία στελέχη του που διατυμπανίζουν αντιεμβολιαστικές απόψεις.

Πάντως ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ασκήσει σκληρή κριτική για συνθήκες συγχρωτισμού στα ΜΜΜ κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Τι απαντάτε; 

Απαντώ ότι έχουμε σχέδιο και το εφαρμόζουμε, τα πράγματα βελτιώνονται καθημερινά, αλλά ασφαλώς δεν έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα. Ακούμε τους προβληματισμούς και την κριτική των πολιτών, αλλά όχι την όψιμη μικροκομματική «κριτική» του κόμματος που ως κυβέρνηση δεν έκανε ούτε μία πρόσληψη στα ΜΜΜ, δεν πήρε ούτε ένα λεωφορείο, άφησε τις συγκοινωνίες να ρημάξουν… Αρκετά με την υποκρισία!

Αλήθεια, έχετε δει κύριε Σιαδήμα σε άλλη χώρα τέτοια μικροπολιτική συζήτηση για τα ΜΜΜ; Όχι φυσικά. Παρόλο που είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού οι πόλεις που αύξησαν τους στόλους λεωφορείων εν μέσω πανδημίας -και η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι ανάμεσά τους! Αυτή είναι η αντικειμενική πραγματικότητα. Σήμερα έχουμε 50% περισσότερα λεωφορεία στην Αθήνα και διπλάσια σ τη Θεσσαλονίκη. Με ανάταξη του στόλου, συμφωνία με ΚΤΕΛ, leasing. Και συνεχίζουμε.

Το τελευταίο διάστημα έχετε ανακοινώσει μια σειρά από μεγάλα έργα όπως ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη ή ο Πατρών-Πύργου. Πότε υπολογίζετε να ξεκινήσουν; 

Πράγματι, ξεμπλοκάρουμε ένα προς ένα όλα τα μεγάλα έργα που βρήκαμε να αντιμετωπίζουν σύνθετα προβλήματα και να κινδυνεύουν να μην γίνουν ποτέ: Μετρό Θεσσαλονίκης, γραμμή 4 Μετρό Αθήνας, Ε65 και βέβαια τα δύο σπουδαία έργα που αναφέρετε.

Στο ΒΟΑΚ, μέσα στο 2022 θα αρχίσουν να στήνονται εργοτάξια και ως τις αρχές του 2024 θα έχουν ανοίξει όλα τα μέτωπα, με πρώτα τα δημόσια έργα και το ΣΔΙΤ.

Στην Πατρών-Πύργου, ακόμα πιο γρήγορα: Το φθινόπωρο περιμένουμε το πράσινο φως από τη DG-COMP, ώστε έως τα τέλη του 2021 να στηθούν τα εργοτάξια και το έργο να κατασκευαστεί σε 3 χρόνια.

Η γραμμή Μετρό 4 στην Αθήνα ουσιαστικά ξεκινάει. Πότε θα ολοκληρωθούν οι νέες στάσεις; Θα μπει εργοτάξιο στα Εξάρχεια; 

Μόλις υπογράψαμε τη σύμβαση του πρώτου Τμήματος,  που περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς, με χρονοδιάγραμμα 8 έτη. Ένα έργο που θα εξυπηρετεί 340.000 επιβάτες ημερησίως, θα μειώσει κατά 53.000 τα αυτοκίνητα στους δρόμους και θα δημιουργήσει 5.000 νέες θέσεις εργασίας. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι μελέτες, ενώ παράλληλα γίνονται οι πρόδρομες εργασίες.

Αυτές τις μέρες, ολοκληρώνεται η εγκατάσταση του πρώτου εργοταξίου στην Κατεχάκη, που θα είναι ένα εκ των δύο –μαζί με το Άλσος Βεΐκου- από τα οποία θα μπουν τα μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων. Όσο για την πλατεία Εξαρχείων, ασφαλώς και θα γίνει εργοτάξιο, μόλις ολοκληρωθούν οι αναγκαίες μελέτες. Αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του έργου, για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της περιοχής αλλά και της πόλης.

Θέλω να τονίσω, όμως, ότι μετά από χρόνια θα δούμε ξανά έργα Μετρό σε κεντρικά σημεία της Αθήνας και αυτή τη φορά είμαστε αποφασισμένοι να επηρεάζουμε τη ζωή της πόλης μόνο όσο χρειάζεται. Και χωρικά και χρονικά. Θα υπάρξει προφανώς κάποια ενόχληση, αλλά μόνο όση είναι πραγματικά αναγκαία.

Παράλληλα όμως συνεχίζονται και οι εργασίες στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Πότε θα παραδοθεί; 

Πολλοί έφτασαν να φοβούνται ότι το έργο δεν θα τελειώσει ποτέ… Όμως η Θεσσαλονίκη είναι η πρωτεύουσα της Μακεδονίας μας. Και ξέρετε καλά, κύριε Σιαδήμα, τι σημαίνει η Μακεδονία για εμένα… Δεσμεύτηκα προσωπικά, λοιπόν, στους Θεσσαλονικείς να αποκτήσουν το πιο σύγχρονο Μετρό της Ευρώπης. Όσο για το πότε θα ολοκληρωθεί; Είχαμε ανακοινώσει Απρίλιο του 2023. Με τις προσφυγές και τις αντιδράσεις χάθηκε πάνω από ένας χρόνος, άρα κανονικά το χρονοδιάγραμμα θα έπρεπε να πάει στα μέσα του 2024. Όμως θα τα καταφέρουμε νωρίτερα. Δουλεύουμε εντατικά. Όχι μόνο στο σταθμό «Βενιζέλου». Πρόσφατα ξεκίνησαν δοκιμές με τραίνα σε ολοκληρωμένη και ρευματοδοτημένη επιδομή. Όχι σε μουσαμάδες όπως κάποτε… Τρέχουμε για να καλύψουμε όσο γίνεται τον χρόνο που έκλεψαν από τη Θεσσαλονίκη οι προσφυγές, με στόχο να καταφέρουμε να ολοκληρωθεί το Μετρό το 2023.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.