Μια πολύ ενδιαφέρουσα αποκλειστική συνέντευξη παραχώρησε στο pressgreece.gr και στον δημοσιογράφο Διονύση Τριαντάφυλλου- εκδότη και εκ των συνιδρυτών του νέου πανελλαδικού ενημερωτικού portal- ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στο γραφείο του στο Υπουργείο.O Υπουργός που χειρίζεται ένα κρίσιμο για την ανάπτυξη της χώρας χαρτοφυλάκιο , απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις δίνει σημαντικές πληροφορίες και χρονοδιαγράμματα για την πορεία κομβικών έργων ευθύνης του υπουργείου του σε στρατηγικούς τομείς, όπως είναι τα logistics, οι συνδυασμένες μεταφορές και η νέα γενιά έργων υποδομών. Αναφέρεται στην εμβληματική, όπως την χαρακτηρίζει, μεταρρύθμιση του υπουργείου του για τις δημόσιες συμβάσεις, που ενσωματώνει προτάσεις για επιτάχυνση, ψηφιοποίηση και απλοποίηση διαδικασιών. Απαντά με στοιχεία στην κριτική που έχει δεχθεί από την αντιπολίτευση για τα ΜΜΜ, ότι λειτουργούν ως εστίες υπερμετάδοσης του κορωνοϊού. Δεν διστάζει να αναφερθεί σε «κάποιες επιμέρους αστοχίες ή ολιγωρίες» στην διαχείριση της υγειονομικής κρίσης, που όμως « βλέποντας τη συνολική εικόνα ολόκληρης αυτής της πορείας, όλοι οι δείκτες επιβεβαιώνουν ότι η χώρα μας βρίσκεται σε συγκριτικά καλύτερη θέση από τις περισσότερες χώρες της Ε.Ε.». Ο κ. Καραμανλής τονίζει στην αποκλειστική συνέντευξή του στο pressgreece , την προτεραιότητα που δίνει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός και βεβαίως το υπουργείο του στην οδική ασφάλεια, που «πρέπει να γίνει εθνικός μας στόχος». Τέλος ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρεται στο άνοιγμα του Τουρισμού και στον ρόλο που διαδραματίζουν σε αυτό οι υποδομές της χώρας κάνοντας ξεχωριστή μνεία στη μεγάλη επένδυση της Fraport, που ολοκληρώθηκε πρόσφατα, «ένα έργο που δημιουργεί χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας».
Ολόκληρη η συνέντευξη του κ. Κώστα Καραμανλή στο pressgreece.gr έχει ως ακολούθως:
(Δ.Τ) Κύριε Υπουργέ,
Σταδιακά οδηγούμαστε στην επανεκκίνηση της Οικονομίας. Ποιος ο ρόλος του Υπουργείου σας στην επόμενη ημέρα επιστροφής στην λεγόμενη «κανονικότητα»;
( Κ.Κ) Στην κρίσιμη περίοδο της στήριξης της ελληνικής οικονομίας στην μετά Covid-19 εποχή, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δουλεύουμε συστηματικά για να υπηρετήσουμε τον εθνικό στόχο που έχει θέσει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη: Να έρθει η Ελλάδα ξανά στο επίκεντρο της προόδου και της ανάπτυξης. Να πρωταγωνιστήσει.
Επενδύουμε στον τομέα των έργων, που προσφέρουν υποδομές που έχει ανάγκη η πατρίδα μας, ενώ παράλληλα έχουν μεγάλο πολλαπλασιαστή για την οικονομία. Μπροστά μας, μαζί με τις δυσκολίες και τους κινδύνους, έχουμε και μια μεγάλη ευκαιρία για τη χώρα μας. Να επενδύσουμε σε τομείς που έχουμε συγκριτικό πλεονέκτημα, λόγω της στρατηγικής μας θέσης. Όπως είναι τα logistics, οι συνδυασμένες μεταφορές -με τα σιδηροδρομικά έργα και τα λιμάνια μας που μπορούν να γίνουν μεγάλα εμπορευματικά κέντρα- και η νέα γενιά έργων υποδομών που θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας. Έργα που υπηρετούν το νέο παραγωγικό μοντέλο. Αυτή είναι η νέα εθνική μας στρατηγική: Η Ελλάδα να εξελιχθεί σε κόμβο υποδομών της ευρύτερης περιοχής.
(Δ.Τ) Έχετε εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο πλάνο έργων ύψους πάνω από 13 δισ. Ευρώ, μεγαλύτερο και από εκείνο των Ολυμπιακών Αγώνων την περίοδο 2004-2009. Σε αυτά περιλαμβάνονται παλιά, κολλημένα έργα και μια νέα γενιά έργων. Ποια είναι τα βήματα που θα γίνουν το επόμενο διάστημα;
( Κ.Κ) Πράγματι, εδώ και 20 μήνες δουλεύουμε συστηματικά αφού, όπως ξέρετε, τα έργα δεν φυτρώνουν μέσα σε μια νύχτα. Η προηγούμενη κυβέρνηση δεν άφησε πίσω της τίποτα… Παραλάβαμε μια κατάσταση πολύ δύσκολη, με επί χρόνια μπλοκαρισμένα μεγάλα έργα και μηδενική προετοιμασία για νέα.
Το ολοκληρωμένο πρόγραμμα που έχουμε βάλει μπρος, περιλαμβάνει νέα έργα, όπως είναι ενδεικτικά το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα μας, η νέα Περιφερειακή -το λεγόμενο flyover- στη Θεσσαλονίκη, οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού στην Αθήνα, αλλά και 7000 παρεμβάσεις σε επικίνδυνα σημεία του οδικού μας δικτύου, σε όλη τη χώρα.
Περιλαμβάνει όμως, όπως πολύ σωστά αναφέρατε, και μεγάλα έργα, που αντιμετώπιζαν σύνθετα προβλήματα και πολλοί τα είχαν ξεγράψει… Μέσα στο 2021, επιτέλους θα δούμε εργοτάξια στο Πάτρα-Πύργος, στο Βόρειο Τμήμα του Ε-65, και στη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ενώ θα μπούμε στην τελική ευθεία για το Μετρό Θεσσαλονίκης. Άλματα κάνουμε όμως και για τον ΒΟΑΚ στην Κρήτη, όπου πήραμε ένα πρακτικά ανύπαρκτο έργο και με ταχύτατους ρυθμούς το ωριμάζουμε μελετητικά.
Όλα αυτά τα έργα, σημαίνουν ανάπτυξη, ώθηση στην οικονομία και χιλιάδες νέες δουλειές, αλλά και καλύτερη καθημερινότητα και ποιότητα ζωής για τον πολίτη.
(Δ.Τ) Ένας μεγάλος αντίπαλος για τις επενδύσεις αλλά και για την ανάπτυξη αποτελεί η γραφειοκρατία αλλά και η έλλειψη διαφάνειας. Πρόσφατα καταθέσατε νομοσχέδιο για τις δημόσιες συμβάσεις. Τι επιδιώκετε να αλλάξετε με το νέο νομοθετικό πλαίσιο;
( Κ.Κ) Είναι μια εμβληματική μεταρρύθμιση του χώρου, που θα επιταχύνει την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας μετά το τέλος της υγειονομικής κρίσης. Δημιουργήσαμε ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο, ώστε τα έργα να προχωρούν με ταχύτητα, διαφάνεια και – κυρίως – με αποτελεσματικότητα. Το νομοσχέδιό μας ενσωματώνει προτάσεις για επιτάχυνση, ψηφιοποίηση και απλοποίηση διαδικασιών. Θεσμοθετεί την ιδιωτική επίβλεψη σε έργα και μελέτες. Και το κυριότερο, αντιμετωπίζει στη ρίζα του το μεγάλο πρόβλημα των έργων στην Ελλάδα: το πρόβλημα των υπερβολικά υψηλών εκπτώσεων που –όπως είχε επισημάνει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή- οδηγούσαν τα έργα σε υπερβάσεις κόστους, μεγάλες καθυστερήσεις και ορισμένες φορές ακόμα και αδυναμία ολοκλήρωσής τους.
(Δ.Τ) Δεχτήκατε κριτική ότι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αποτελούν εστίες υπερμετάδοσης του κορωνοϊού. Είστε ευχαριστημένος από την κατάσταση που επικρατεί και τι πρωτοβουλίες λάβατε για να γίνει όσο το δυνατόν ασφαλέστερη η μετάβαση χιλιάδων πολιτών;
( Κ.Κ) Πρώτα απ΄όλα θέλω να σας ξεκαθαρίσω ότι εμείς δεν ισχυριζόμαστε πως είναι όλα τέλεια στις αστικές συγκοινωνίες. Ξέρουμε τα προβλήματα, κάθε μέρα από πάνω είμαστε και κάνουμε διαχείριση κρίσης. Όμως η πραγματικότητα είναι ότι έχουν γίνει βήματα προόδου πολύ σημαντικά.
Την κριτική των πολιτών, λοιπόν, την ακούμε και τη σεβόμαστε. Αλλά στη δήθεν «κριτική» του ΣΥΡΙΖΑ που επί 4,5 χρόνια ως κυβέρνηση δεν πήρε ούτε ένα λεωφορείο και δεν έκανε ούτε μία πρόσληψη, το μόνο που μπορώ να απαντήσω είναι τα γεγονότα:
Υλοποιούμε ένα μελετημένο σχέδιο, βήμα-βήμα. Πάρτε την Αθήνα πρώτα, τι έχουμε κάνει μέχρι σήμερα και εν μέσω πανδημίας; Ανάταξη του στόλου, με 200% αύξηση στις δαπάνες συντήρησης. Συμφωνία με ΚΤΕΛ, άρα ενίσχυση με 200 λεωφορεία και 550 οδηγούς. Μετά από μια δεκαετία, 655 προσλήψεις σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ. Και τώρα, άλλα 300 λεωφορεία μέσω leasing. Το αποτέλεσμα; Ενώ παραλάβαμε 850 λεωφορεία στο δρόμο, τώρα έχουμε πάνω από 1250 –σχεδόν 50% αύξηση- συν τα 300 του leasing που εντάσσονται σταδιακά. Κι έτσι έχουμε ήδη 3.000 περισσότερα δρομολόγια την ημέρα και ο αριθμός αυξάνεται συνεχώς.
Ακόμα μεγαλύτερη πρόοδος στη Θεσσαλονίκη: Παραλάβαμε 235 λεωφορεία στο δρόμο, σήμερα τα έχουμε διπλασιάσει.
Όλα αυτά έγιναν, επαναλαμβάνω, εν μέσω πανδημίας και ενώ η προηγούμενη κυβέρνηση το μόνο που είχε αυξήσει ήταν η τιμή του εισιτηρίου. Όμως εμείς τη μειώσαμε ξανά.
(Δ.Τ) Πιστεύετε ότι κατά την διαχείριση της πανδημίας υπήρξαν ορισμένες αστοχίες από άποψη χειρισμών; Ή μήπως το μήνυμα που θέλατε να εκπέμψετε προς τους πολίτες δεν βρήκε το στόχο του;
( Κ.Κ) Από το ξεκίνημα της πανδημίας μέχρι σήμερα, η κυβέρνησή μας ακολουθεί μία βασική αρχή: Τον πρώτο λόγο τον έχουν οι ειδικοί. Ακούμε με προσοχή τι λένε οι επιστήμονες και μέσα σε αυτό το πλαίσιο λαμβάνονται πάντα όλες μας οι αποφάσεις. Σίγουρα μέσα σε όλη αυτή την προσπάθεια υπήρξαν και κάποιες επιμέρους αστοχίες ή ολιγωρίες. Όμως βλέποντας τη συνολική εικόνα ολόκληρης αυτής της πορείας, όλοι οι δείκτες επιβεβαιώνουν ότι η χώρα μας βρίσκεται σε συγκριτικά καλύτερη θέση από τις περισσότερες χώρες της Ε.Ε. Και τα αποτελέσματα του προγράμματος εμβολιασμού είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά.
Αντιθέτως, οι πολίτες έχουν διαπιστώσει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ αντί να δει την πανδημία ως κρίση που απαιτεί εθνική προσπάθεια, τη βλέπει ως ευκαιρία για μικροκομματική εκμετάλλευση. Πρόσφατα το ομολόγησαν και οι ίδιοι…
(Δ.Τ) Ένα έργο που παραμένει κολλημένο εδώ και χρόνια είναι η Πατρών-Πύργου. Σε τι φάση βρίσκεται το συγκεκριμένο έργο και πότε βλέπετε να ολοκληρώνεται;
( Κ.Κ) Όπως ξέρετε, το έργο αυτό δεν καθυστερούσε απλώς επί χρόνια, αλλά κινδύνευε σοβαρά να μην γίνει ποτέ πραγματικότητα. Αιτία, η απόφαση της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ να το σπάσει σε κομμάτια θεωρώντας ότι έτσι θα διευκόλυνε τον τότε προνομιακό συνομιλητή της εργολάβο κ. Καλογρίτσα… Την εξέλιξη βέβαια αυτής της ιστορίας, τη γνωρίζουμε όλοι…
Είχαμε, λοιπόν, να αντιμετωπίσουμε ένα σύνθετο πρόβλημα και να διανύσουμε μακρύ δρόμο για να σώσουμε το έργο. Δουλέψαμε συστηματικά και τελικά πετύχαμε την αλλαγή στάσης της Κομισιόν για τη δυνατότητα χρηματοδότησής του πέραν του 2023. Το εντάξαμε στη Σύμβαση της Ολυμπίας Οδού. Με εξίσου συστηματική προσπάθεια, πήραμε το πράσινο φως από τη Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς της Κομισιόν και πλέον περιμένουμε το οριστικό ΟΚ από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού. Παράλληλα, όμως, κάνουμε και κάτι που δεν έχει ξαναγίνει στην Ελλάδα: δημοπρατήσαμε και ένα έργο 30 εκ.€ για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον υπάρχοντα δρόμο έως να κατασκευαστεί ο νέος. Γιατί η ασφάλεια στο δρόμο δεν μπορεί να περιμένει.
(Δ.Τ) Μια από τις πρωτοβουλίες που έχετε πάρει είναι η εκπόνηση εθνικού σχεδίου δράσης για την οδική ασφάλεια. Τι επιδιώκετε με αυτή την πρόταση και τι πρόκειται να αλλάξει στην καθημερινότητα των οδηγών που κινούνται στους αυτοκινητόδρομους;
( Κ.Κ) Το θέμα είναι πολύ ψηλά στις προτεραιότητες όχι μόνο του Υπουργείου, αλλά και του ίδιου του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Η οδική ασφάλεια πρέπει να γίνει εθνικός μας στόχος. Για πρώτη φορά διαθέτουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, με δράσεις βήμα-βήμα σε κάθε επίπεδο. Βασίζεται στο τετράπτυχο: ασφαλείς δρόμοι – υπεύθυνοι οδηγοί – κυκλοφοριακή παιδεία – δίκαιοι κανόνες για όλους.
Και το υλοποιούμε σε όλα τα επίπεδα. Από τη μία, ξεκινήσαμε από το πιο φλέγον: τους δρόμους μας. Σας ανέφερα ήδη ένα πρόγραμμα 7.000 παρεμβάσεων σε επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου σε όλη τη χώρα. Ενώ παράλληλα προχωράμε μια σειρά από σημαντικά έργα οδικών υποδομών, ώστε να ολοκληρώσουμε ένα σύγχρονο, ασφαλές οδικό δίκτυο.
Ταυτόχρονα, φροντίζουμε να βγάζουμε στο δρόμο καλύτερους οδηγούς. Θεσπίζοντας ένα νέο σύστημα εκπαίδευσης και εξέτασης, με διαφάνεια και αδιάβλητο. Τα μαθήματα στο εξής θα προετοιμάζουν καλύτερα κάθε νέο οδηγό, ενώ οι εξετάσεις πλέον θα καταγράφονται με κάμερα, ο εξεταστής θα κάθεται στη θέση του συνοδηγού και ο εκπαιδευτής στο πίσω κάθισμα.
Και βέβαια, προχωρούμε σε αυστηροποίηση του ΚΟΚ. Όχι όμως εστιάζοντας σε υψηλά χρηματικά πρόστιμα, αλλά βάζοντας αυστηρές διοικητικές ποινές, όπως αφαίρεση άδειας οδήγησης για μεγάλο χρονικό διάστημα, εάν η παράβαση αφορά τη συμπεριφορά του οδηγού, ενώ εάν η παράβαση αφορά το όχημα θα αφαιρούνται οι πινακίδες. Ενώ και με τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας μπαίνουν κανόνες στην κυκλοφορία οχημάτων μικροκινητικότητας, όπως ηλεκτρικά πατίνια, rollers, skate boards, ποδήλατα.
Η οδική ασφάλεια δεν θέλει ωραία λόγια, αλλά συγκεκριμένες πράξεις.
(Δ.Τ) Ο Τουρισμός αποτελεί τροφοδότη της ελληνικής οικονομίας και η χώρα μας για μια ακόμη χρονιά αναμένεται να υποδεχτεί αεροπορικώς χιλιάδες τουρίστες. Σε επίπεδο υποδομών, όπως τα αεροδρόμια, είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε το διεθνή ανταγωνισμό;
( Κ.Κ) Έχοντας πλέον κερδίσει το δικαίωμα να νιώθουμε αισιόδοξοι για την εξέλιξη της πανδημίας, τώρα όπως σωστά επισημαίνετε επενδύουμε στο άνοιγμα του τουρισμού. Σε αυτή την προσπάθεια, έχουμε ενώσει τις δυνάμεις μας όλοι οι εμπλεκόμενοι, για να επιτύχουμε όλοι μαζί το καλύτερο αποτέλεσμα για τη χώρα μας. Ίσως το σημαντικότερο από όσα κάναμε όλο αυτό το διάστημα, είναι η αναβάθμιση των αεροδρομίων μας. Ένα έργο υποδομής που είχε ανάγκη ο τουρισμός μας. Μάλιστα, στα 14 αεροδρόμιά μας που διαχειρίζεται η Fraport, έγινε μια μεγάλη επένδυση, η οποία ολοκληρώθηκε αυτό το διάστημα και μπορώ να πω ότι αλλάζει τα δεδομένα για όλους αυτούς τους προορισμούς. Είναι ένα έργο που δημιουργεί πάνω από 10.000 νέες θέσεις εργασίας, προσθέτει έσοδα στα δημόσια ταμεία και φυσικά προσφέρει πολύ καλύτερη εξυπηρέτηση σε όλους τους επισκέπτες.
(Δ.Τ) Σας ευχαριστούμε θερμά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.