Ο Κώστας Καραμανλής μίλησε για την ολοκλήρωση του οδικού χάρτη της χώρας και την επόμενη γενιά «έξυπνων υποδομών».
Ο Κώστας Καραμανλής μίλησε στο Συνέδριο Περιφερειακής Ανάπτυξης (Regional Growth Conference), που διοργάνωσε η εφημερίδα Πελοπόννησος, για την ολοκλήρωση του οδικού χάρτη της χώρας και την επόμενη γενιά «έξυπνων υποδομών» με έμφαση στα σιδηροδρομικά έργα και στη διασύνδεση λιμένων και τρένων.
Ο κ. Καραμανλής σχολίασε καταρχάς ότι στην πολιτική, όπως και στη ζωή, υπάρχουν δύο δρόμοι: Ο εύκολος δρόμος των εξαγγελιών, των υποσχέσεων χωρίς αντίκρισμα, του λαϊκισμού, του ανορθολογισμού. Και ο δύσκολος δρόμος της συνέπειας. Και τόνισε ότι η Κυβέρνηση Μητσοτάκη εξαγγέλλει έργα μόνο εφόσον έχει εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση.
Επίσης, αναφέρθηκε στο Πάτρα – Πύργος, το οποίο η προηγούμενη Κυβέρνηση είχε σπάσει σε οκτώ εργολαβίες, με κίνδυνο να μην ολοκληρωνόταν ποτέ. Επισήμανε ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το έκανε πάλι ένα έργο, εξασφάλισε τη χρηματοδότησή του, το ενέταξε στη Σύμβαση της Ολυμπίας Οδού, πήρε το πράσινο φως από την Κομισιόν και περιμένει τώρα το οριστικό ΟΚ και από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού.
Εκτίμησε δε ότι το έργο θα έχει ολοκληρωθεί τέλη του 2023 - πρώτο τρίμηνο του 2024.
«Τέρμα η καρμανιόλα», τόνισε και υπενθύμισε ότι μέσα στο καλοκαίρι ξεκινά η εργολαβία και για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον υπάρχοντα δρόμο, έως να κατασκευαστεί ο νέος, ύψους 30 εκ. ευρώ, κάτι που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ στην Ελλάδα.
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι το Πάτρα - Πύργος, όπως και ο ΒΟΑΚ, είναι από τα τελευταία οδικά έργα που πρέπει να γίνουν στη χώρα. Ανέφερε δε ότι ερχόμενος στο Συνέδριο θυμήθηκε πώς ήταν ο δρόμος πριν από 23 χρόνια και υπενθύμισε ότι την περίοδο 2004 – 2009 ξεκίνησαν πολλά μεγάλα οδικά έργα με τις συμβάσεις παραχώρησης, που είχαν δουλέψει με επιτυχία και στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Επιπλέον, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι αυτό που συζητείται σήμερα σε ευρωπαϊκό επίπεδο, είναι από τη μεθεπόμενη προγραμματική περίοδο να μειωθούν τα κονδύλια για οδικά έργα. Δηλαδή τα χρήματα που θα δίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση μετά από επτά με δέκα χρόνια για οδικά έργα θα είναι ελάχιστα, προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Επομένως, θα πρέπει να δοθεί έμφαση σε νέες υποδομές, που έχουν να κάνουν με το σιδηρόδρομο.
Σημείωσε ότι η Ελλάδα έχει ένα από τα πιο προβληματικά συστήματα κατασκευής σιδηροδρόμου στην Ευρώπη, το οποίο εξορθολογίζεται, ενώ παράλληλα θα ξεκινήσει μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του 2021 το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα μας, ύψους 3,3 δισ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.