Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2020

Κώστας Καραμανλής : Το 2021 θα είναι η χρονιά των μεγάλων έργων


Στη σημασία του εμβολιασμού κατά του κορονοϊού, την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και τα έργα υποδομής, αλλά και τα ελληνοτουρκικά, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής,

σε συνεντεύξεις του στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ και την εκπομπή «Σήμερα»  με τον κ. Δημήτρη Οικονόμου (30 Δεκεμβρίου) και στον τηλεοπτικό σταθμό Action24 και την εκπομπή «Evening Report» με τον κ. Γιώργο Κουβαρά (29 Δεκεμβρίου).

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στάθηκε στο γεγονός ότι το εμβόλιο συμβολίζει την αρχή του τέλους του κορονοϊού και ότι όλη η πολιτική ηγεσία έστειλε ένα μήνυμα, που όπως επισήμανε δεν ήταν καθόλου αυτονόητο για τα ελληνικά πολιτικά ήθη. Σχολίασε επίσης (ΣΚΑΪ) ότι είναι τουλάχιστον κωμικό από τη μία ο κ. Τσίπρας να εμβολιάζεται και από την άλλη να ασκεί κριτική και έκανε λόγο για μιζέρια του ΣΥΡΙΖΑ, την ώρα που έρχεται η ελπίδα. Υπενθύμισε εξάλλου ότι στις 2 Νοεμβρίου ο κ. Τσίπρας αμφισβητούσε την εξασφάλιση των εμβολίων, ενώ ζήτησε να σταματήσει η σπέκουλα με το θέμα.

 

«Θυμηθείτε πόσο απομονωμένη ήταν η Ελλάδα το 1996 στα Ίμια» - «Δεν  πρόκειται να βάλουμε όλα τα θέματα πάνω στο τραπέζι όπως θέλει η Τουρκία»

 

Όσον αφορά στις συνεχιζόμενες προκλήσεις της Τουρκίας, ο κ. Καραμανλής επισήμανε (ΣΚΑΪ) ότι υπάρχει μία τάση από συγκεκριμένα πολιτικά στελέχη της κυβέρνησης Ερντογάν να φέρουν στην επιφάνεια θέμα αναθεώρησης της συνθήκης της Λωζάννης. Υπενθύμισε ότι αυτό έχει ξεκινήσει από τις δεκαετίες του '70 και του '80 και κορυφώθηκε στα Ίμια το 1996 και σχολίασε ότι η Τουρκία σε επίπεδο ρητορικής προσπαθεί να αμφισβητήσει το εδαφικό status quo, παρότι το Oruc Reis έχει αποχωρήσει.

«Βλέπουμε ένα πανικό στην Τουρκία» εκτίμησε ο κ. Καραμανλής, κάνοντας λόγο για κινήσεις εσωτερικής κατανάλωσης της κυβέρνησης της γειτονικής χώρας, ενώ επισήμανε ότι η Κυβέρνηση Μητσοτάκη κατάφερε να μετατρέψει σε ευρωτουρκική διαφορά τα θέματα με την Τουρκία, κάτι που ήταν πάγια θέση της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής από την εποχή του Κωνσταντίνου Καραμανλή.

Υπογράμμισε άλλωστε ότι για πρώτη φορά το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο δήλωσε ότι η μόνη ελληνοτουρκική διαφορά προς συζήτηση αφορά στην υφαλοκρηπίδα, τόνισε ότι όλοι οι διεθνείς αναλυτές λένε ότι πλέον η διαδικασία αυτή τίθεται και υπό τη σκοπιά των ευρωτουρκικών σχέσεων και πρόσθεσε: «Θυμηθείτε πόσο απομονωμένη ήταν η Ελλάδα το 1996 στα Ίμια και συγκρίνετε».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι εάν σταματήσουν οι προκλητικές ενέργειες και ρητορική της Τουρκίας, η Ελλάδα δεν είναι αντίθετη να καθίσει σε ένα τραπέζι για διερευνητικές επαφές. Αλλά τόνισε ότι όπως έχει πει επανειλημμένως ο Πρωθυπουργός και ο Υπουργός Εξωτερικών: «Η χώρα μας δεν πρόκειται να ανοίξει τη βεντάλια των θεμάτων που θέτει η Τουρκία. Δεν πρόκειται να τα βάλουμε όλα πάνω στο τραπέζι όπως θέλει η Τουρκία. Γιατί αυτά που φέρνει η Τουρκία είναι ζητήματα κυριαρχικά, θέματα τα οποία καμία κυβέρνηση με εθνική συνείδηση δεν θα έμπαινε στον πειρασμό να τα συζητήσει και να τα βάλει στο τραπέζι του διαλόγου».

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε επίσης (Action24) ότι το 1976 υπεγράφη όντως συνυποσχετικό μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, αλλά η γειτονική χώρα δεν δέχθηκε τελικά την προσφυγή στο Διεθνές Δικαστήριο και σημείωσε: «Η Τουρκία του 1976, δεν έχει καμία σχέση με την Τουρκία του 2021», ενώ υπογράμμισε ότι «από τη μία έχουμε την ελληνική Κυβέρνηση που δείχνει αποφασιστικότητα και δημιουργεί συμμαχίες στην Ανατολική Μεσόγειο και από την άλλη έχουμε μία Τουρκία που είναι η αλλοπρόσαλλη και είναι ο ταραξίας της ανατολικής Μεσογείου».

 

«Σήμερα έχουμε στους δρόμους της Αθήνας 1.270 λεωφορεία»

 

«Βήμα – βήμα εφαρμόζουμε ένα σχέδιο δράσης για καλύτερες, πιο αξιόπιστες και πιο ανθρώπινες συγκοινωνίες», τόνισε ο κ. Καραμανλής (ΣΚΑΪ), αναφέροντας ότι σήμερα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας από 850 που παραλήφθηκαν το 2019, 1.270 λεωφορεία, ενώ στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν 400 λεωφορεία όταν το 2019 κυκλοφορούσαν 230. Είχαμε, δηλαδή, αύξηση στόλου σχεδόν 50% στην Αθήνα και ακόμη μεγαλύτερη στη Θεσσαλονίκη.

Στόχος είναι, πρόσθεσε, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2013 να έρθουν και 300 επιπλέον λεωφορεία με leasing, ενώ προχωρούν οι προσλήψεις και υπενθύμισε ότι επί 10 χρόνια δεν είχε γίνει ούτε μία πρόσληψη και επί 11 χρόνια δεν είχε αγοραστεί ούτε ένα λεωφορείο. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε ότι προχωρά η συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, με τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ και τη διαδικασία εκμίσθωσης οχημάτων στο ελληνικό δημόσιο, αλλά πάντα με σεβασμό στο δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών.

«Θα μου πείτε, αυτή η εικόνα είναι ιδανική; Θα σας πω με πάσα ειλικρίνεια ότι δεν είναι ιδανική, αλλά βελτιωνόμαστε, προσπαθούμε μέρα με την ημέρα να αντιμετωπίσουμε τα πολλά προβλήματα, κάνουμε προσλήψεις, συνεργαζόμαστε να τον ιδιωτικό τομέα – είτε αυτό αφορά το leasing είτε αφορά τα ΚΤΕΛ – και σπάμε ένα φαύλο κύκλο υποεπένδυσης, ο οποίος ισχύει για τα τελευταία 10 χρόνια. Επομένως, πολύ σύντομα θα βελτιωθεί αισθητά η κατάσταση», είπε επίσης (Action24).

Σημείωσε ότι για το μεγάλο διαγωνισμό αγοράς λεωφορείων, έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση και σχολίασε: «Ξέρετε, είναι πολύ εύκολο για μας τους πολιτικούς να λέμε τα μεγάλα ''θα'', να λέμε ότι θα κάνουμε ένα διαγωνισμό, θα δημοπρατήσουμε ένα έργο, θα φέρουμε λεωφορεία, Όμως όταν δεν έχεις εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, τότε κοροϊδεύεις τον κόσμο» και πρόσθεσε ότι σιγά σιγά θα ενισχυθεί ο στόλος με νέα λεωφορεία, μεταξύ των οποίων ηλεκτρικά και CNG λεωφορεία νέας τεχνολογίας.

 

«Το 2021 θα είναι η χρονιά των μεγάλων έργων»

 

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης (ΣΚΑΪ) στο ξεμπλοκάρισμα εμβληματικών έργων όπως η γραμμή 4 του Μετρό και το Πάτρα – Πύργος, για το οποίο έχει δοθεί η πρώτη πολύ σημαντική έγκριση της Κομισιόν, ενώ εν τω μεταξύ το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επενδύει 30 εκατομμύρια ευρώ για βελτιώσεις στα σημεία όπου υπάρχουν θέματα οδικής ασφαλείας. Αναφέρθηκε επίσης στο μεγάλο εργαλείο, που είναι το Ταμείο Ανάκαμψης και στάθηκε ιδιαίτερα στα σιδηροδρομικά και αντιπλημμυρικά έργα, σημειώνοντας ότι το 2021 θα είναι «η χρονιά των μεγάλων έργων».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.