Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2020

Ο διαχρονικά σκοτεινός κόσμος της ΑΕΠΙ και οι επιχειρήσεις εστίασης που βρίσκονται στο έλεός της

Παίζει λέει ένα μπαράκι της επικράτειας Μπαχ, Μπετόβεν ή Rolling Stones;

Τότε κάνει την εμφάνισή του ένας εισπράκτορας της (ελληνικής) ΑΕΠΙ και ζητάει τάχα πνευματικά δικαιώματα.
Κάπως έτσι στήθηκε για δεκαετίες το παρακράτος της ΑΕΠΙ το οποίο προς τιμή του γκρέμισε ο υπουργός Πολιτισμού του Σύριζα Νίκος Ξυδάκης, από τους λίγους υπουργούς της προηγούμενης κυβέρνησης που δεν ήταν κατσιαπλιάς αλλά ένας συγκροτημένος διαβασμένος και έντιμος άνθρωπος.
Αίφνης τώρα κάτι τρέχει πάλι με τη νέα ΑΕΠΙ που στήνει η ΝΔ, σύμφωμα με την εφημερίδα ΑΥΓΗ: Την πλήρη ανατροπή στον τομέα των πνευματικών δικαιωμάτων σηματοδοτεί η απόφαση της υπουργού Πολιτισμού να εκδόσει διαπιστωτική πράξη (αρ. Πρωτοκόλλου ΥΠΠΟΑ/ΓΡΥΠ/717889/15464/2019) για τη δραστηριοποίηση της Ανώνυμης Εταιρείας IP HUB Α.Ε. ως Ανεξάρτητη Οντότητα Διαχείρισης (ΑΟΔ) την ώρα που εδώ και έξι μήνες θέτει εμπόδια στους δημιουργούς για την αδειοδότηση του δικού τους αυτοδιαχειριζόμενου Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης, της ΕΔΕΜ, ζητώντας τους μελέτη βιωσιμότητας χωρίς να το απαιτεί ο νόμος.
Νόμιμος εκπρόσωπος και μοναδικός μέτοχος της ΑΟΔ εμφανίζεται ο οικονομολόγος Κωνσταντίνος Νανόπουλος (κεντρική φωτό και video), ιδιοκτήτης εταιρείας παροχής λογιστικών υπηρεσιών. Το ερώτημα που προκύπτει, δεδομένου ότι είναι άγνωστος και στον χώρο της μουσικής, και σ’ αυτόν των πνευματικών δικαιωμάτων, είναι αν λειτουργεί για δικό του λογαριασμό ή εκ μέρους κάποιου πελάτη του. Ακόμα πιο μείζον προκύπτει το ερώτημα ποιοι είναι οι δημιουργοί που έχουν αναθέσει τη διαχείριση των δικαιωμάτων τους στη συγκεκριμένη ΑΟΔ. Ο νόμος προβλέπει πάνω από έναν δημιουργό. Η έδρα της ΑΟΔ εμφανίζεται στη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας 62, στην ίδια διεύθυνση που δραστηριοποιείται και η εταιρεία παροχής λογιστικών υπηρεσιών του Κωνσταντίνου Νανόπουλου.
Ο Κ. Νανόπουλος και η εταιρεία του στο παρελθόν είχαν απασχολήσει την κοινή γνώμη. Συγκεκριμένα, το 2012 είχε προκύψει μείζον πολιτικό και ηθικό ζήτημα, καθώς, ενώ ο ίδιος διατηρούσε τη συγκεκριμένη εταιρεία λογιστικών και φορολογικών υπηρεσιών σε ιδιώτες και επιχειρήσεις και διεκπεραίωσης υποθέσεών τους με την εφορία, ο πατέρας του Αντώνης ήταν γενικός διευθυντής Φορολογικών Ελέγχων του υπουργείου Οικονομικών και εκ της θέσεώς του είχε πρόσβαση σε απόρρητα φορολογικά στοιχεία πολιτών και επιχειρήσεων, αξιολογούσε και αποφάσιζε για ενέργειες του ελεγκτικού μηχανισμού.
Στο καταστατικό της συγκεκριμένης ΑΟΔ εμφανίζεται μετοχικό κεφάλαιο 26.000 ευρώ. Ελπίζουμε η κυβέρνηση να μην παρουσιάσει όλη την υπόθεση ως μια επενδυτική δραστηριότητα.
O Κωνσταντίνος Νανόπουλος περιγράφει το φορολογικό καθεστώς για το Bitcoin στην Ελλάδα
Υπό τη συνθήκη, λοιπόν, «αποφασίζουμε και διατάσσουμε» και σε μια fast track διαδικασία, η κυβέρνηση δρομολογεί ουσιαστικά τη δημιουργία μιας νέας ΑΕΠΙ των ιδιωτών και όχι των δημιουργών, αδιαφορώντας έτσι για την τύχη των πνευματικών δικαιωμάτων χιλιάδων δημιουργών που στην πλειονότητά τους έχουν συστρατευτεί στην ΕΔΕΜ. Ακόμα και η επωνυμία της νέας ΑΟΔ «IP HUB ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ, όχι απλώς παραπέμπει, αλλά αντιγράφει την επωνυμία της »αμαρτωλής” ΑΕΠΙ (Ανώνυμη Εταιρεία για την Προστασίας της Πνευματικής Ιδιοκτησίας).
Ωστόσο, για τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ, η εξέλιξη αυτή δεν προέκυψε ως κεραυνός εν αιθρία. Η στάση άλλωστε της κυβέρνησης από την ανάληψη των καθηκόντων της μετά τις εκλογές του Ιουλίου ήταν εύγλωττη. Όπως αποδεικνύεται, καθόλου τυχαία δεν ήταν η κωλυσιεργία, όλο αυτό το διάστημα, της υπουργού Πολιτισμού να αδειοδοτήσει την ΕΔΕΜ, ακόμα και μετά τη γενική συνέλευση των δημιουργών τον περασμένο Νοέμβριο, στην οποία αποφάσισαν ότι επείγον θέμα και πρωταρχικός στόχος για το μέλλον των πνευματικών δικαιωμάτων τους από μουσικά έργα είναι η άμεση διεκδίκηση της άδειας λειτουργίας του διάδοχου φορέα Ένωση Δικαιούχων ΕΔΕΜ από το ΥΠΠΟΑ καθώς και η ομαλή και άμεση μετάβαση της δραστηριότητας της ΕΥΕΔ στην ΕΔΕΜ.
Τους τελευταίους μήνες εξάλλου έχει ενταθεί η φημολογία που θέλει αφενός μεγαλοεκδότη και ιδιοκτήτη κραταιάς ποδοσφαιρικής ομάδας να ενδιαφέρεται και να ετοιμάζεται να εισέλθει στον χώρο των πνευματικών δικαιωμάτων και ειδικά στον τομέα της μουσικής. Αντίστοιχη φημολογία εμφανίζει και την ιδιοκτησία της αμαρτωλής ΑΕΠΙ να ενδιαφέρεται για τον συγκεκριμένο τομέα.
Η κυβέρνηση άλλωστε φροντίζει σε κάθε ευκαιρία να επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον και τη σπουδή της να ευνοήσει ιδιώτες ακόμα και εις βάρος του ίδιου του δημοσίου συμφέροντος. Σε κάθε περίπτωση, φροντίζει για την παλινόρθωση του παλιού καθεστώτος αποδομώντας και ακυρώνοντας ενέργειες της προηγούμενης κυβέρνησης ακόμα και εις βάρος κοινωνικών και επαγγελματικών ομάδων. Στην προκειμένη περίπτωση δεν ενδιαφέρεται απλώς για τους ιδιώτες, αλλά τους εκχωρεί έναν υψίστης σημασίας και ευαισθησίας τομέα για το πολιτιστικό απόθεμα. Τι κι αν η διαδρομή της ΑΕΠΙ εξακολουθεί να πληγώνει και να λερώνει το παρελθόν του χώρου των πνευματικών δικαιωμάτων, τι κι αν οι ίδιοι οι δημιουργοί έχουν προκρίνει ως τον πλέον ωφέλιμο τρόπο για τη διαχείριση των πνευματικών τους δικαιωμάτων τη λειτουργία του αυτοδιαχειριζόμενου Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης;
Την ίδια ώρα, έντονες ανησυχίες υπάρχουν στους κύκλους των δημιουργών και από το γεγονός ότι έναν μήνα μετά την τοποθέτηση του Θόδωρου Κωνσταντακόπουλου ως προσωρινού διαχειριστή της ΕΥΕΔ δεν γίνονται ενέργειες για τη διαχείριση των πνευματικών τους δικαιωμάτων. Ούτε καν η διανομή του περασμένου Δεκεμβρίου δεν έχει πραγματοποιηθεί…

 https://kourdistoportocali.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.