Η εταιρία μετρήσεων κοινής γνώμης «Metron
analysis» προέβλεπε τον Σεπτέμβριο του 2015 ότι ο ΣΥΡΙΖΑ και η ΝΔ θα έβγαιναν με ισοδυναμία από τη κάλπη: με 31.7% και 31,% αντίστοιχα. Ένα πράγμα σαν τη GPO που έδινε ισοψηφία στο δημοψήφισμα. Το πραγματικό αποτέλεσμα δεν εμπόδισε την ΜA να συνεχίσει τη σταδιοδρομία της και την τελευταία περίοδο να πρωταγωνιστεί στην πρόβλεψη της επερχόμενης αυτοδυναμίας της ΝΔ-, προβάλλοντας αποτελέσματα δημοσκοπήσεων που… δεν είναι ακριβώς δημοσκοπήσεις. Με την πατέντα » «εκτίμηση εκλογικής επιρροής» βαφτίζει δημοκοπικό αποτέλεσμα τη γνώμη του δημοσκόπου.
του Γιώργου Λακόπουλου
Έτσι εκτός από τις «πίτες» και και τις κολώνες» που προκύπτουν από ερωτηματολόγια που δεν έχει ελέγξει κανείς, πλασάρει -και οι εφημερίδες της ΝΔ αναδεικνύουν- ως πιθανό εκλογικό αποτέλεσμα τους αριθμούς που προκύπτουν από τη δημιουργική αριθμητική. Οίκοθεν νοείται ότι αυτές οι «εκτιμήσεις» φέρνουν σταθερά τη ΝΔ στην αυτοδυναμία και το Κινάλ τρίτο.
Στην τελευταία δημοσκόπηση η εταιρία ξεπέρασε και τον εαυτό της. Στο δημοσκοπικό αποτέλεσμα που φέρνει τη ΝΔ να προηγείται με 9,2 μονάδες στις ευρωεκλογές, στην αξιολόγηση της εκλογικής συμπεριφορά μετέχουν και όσοι δηλώνουν στην ίδια μέτρηση ότι… δεν θα ψηφίσουν -και ανέρχονται στο 7,6 %!
Παρότι όμως δεν θα ψηφίσουν, η εταιρία τους υπολογίζει στη διαμόρφωση του συνόλου των ψήφων από το οποίο προκύπτει το προβάδισμα της ΝΔ. Μαγική εικόνα, η οποία συμπληρώνεται και με άλλες ιδιαιτερότητες. Π.χ. η εταιρία ανακοινώνει ότι στην ίδια μέτρηση το… 4,6% δηλώνει ότι θα ψηφίσει «άλλο» κόμμα, ενώ… δεν υπάρχει «άλλο», αφού όλα τα κόμματα αναφέρονται στη δημοσκόπηση και παίρνουν το… μερίδιο τους.
Δίπλα υπάρχει ένα ποσοστό 3,6% που αναφέρεται ως «άκυρο-λευκό». Δεδομένου ότι όσοι δεν θα ψηφίσουν, απλώς δεν θα ψηφίσουν και ότι τα άκυρα -λευκά δεν υπολογίζονται στο αποτέλεσμα η μέτρηση έχει μια τρύπα 11,2 μονάδων.
Στην οποία ίσως πρέπει να υπολογίσουμε και το περίεργο » άλλο» που την διευρύνει σε 15,8%. Και αν σ’ αυτό προσθέσουμε και το 13,8 %της «αδιευκρίνιστης» φτάνουμε σχεδόν στις 30 μονάδες.
Με άλλα λόγια η εταιρία -με όσους μαθηματικούς ελιγμούς και αν επικαλεστεί – δημιουργεί προϋποθέσεις προπαγάνδας υπέρ της ΝΔ με το 70% όσων συμπεριλαμβάνονται στο ίδιο της το δείγμα. Από το οποίο λείπουν βέβαια όσοι απλώς αρνούνται να συμπεριληφθούν και είναι πάνω από το 50% όσων δέχονται κρούση -όπως τη δέχονται και αν τη δέχονται. Τόση εγκυρότητα.
Η οποία συμπληρώνεται με τη εργαλειοποίηση της «αδιευκρίνιστης ψήφου» υπέρ της ΝΔ. Όλοι δέχονται ότι η λεγόμενη «συσπείρωση» για τη ΝΔ έχει πιάσει ταβάνι, ενώ αντίθετα για τον ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται στο 55% . Συνεπώς όσοι κατατάσσονται σ’ αυτή την κατηγορία το πιθανότερο είναι να ψηφίσουν ΣΥΡΙΖΑ. Παρόλα αυτή η εταιρία για να διογκώσει την «εκτίμηση επιρροής», τους κατανέμει κυρίως υπέρ της ΝΔ, με βάση «αναλογικά» στοιχεία που η ίδια έχει δημιουργήσει. Μαγικό.
Με αντίστοιχες δυνατότητες «εκτιμήσεων» δίνει υψηλή δημοφιλία στον Κυριάκο Μητσοτάκη όταν οι εννιά στους δέκα στο κόμμα του μόνο δημοφιλή δεν τον θεωρούν, αλλά αντίθετα δεν κρύβουν την απογοήτευσή τους από τη δημόσια εικόνα του.
Ένα άλλο θαυμαστό επίτευγμα της ίδιας εταιρίας προκύπτει από τη σύγκριση με τα αποτελέσματα που δίνει για τις εθνικές εκλογές. Πάντα βέβαια η» εκτίμηση εκλογικής επιρροής» στέλνει τη ΝΔ στην αυτοδυναμία, αλλά το ενδιαφέρον βρίσκεται στη διαφορά στην «πρωτογενή» μέτρηση ανάμεσα στις δυο κάλπες.
Για την ακρίβεια ενώ για της εθνικές εκλογές την ορίζει στις 8,4 μονάδες, για το ευρωκοινοβούλιο την ανεβάζει στις 9,2. Δηλαδή στην ίδια μέτρηση όσοι θα ψηφίσουν ΝΔ στις ευρωεκλογές με τη χαλαρή ψήφο, είναι περισσότεροι από όσους θα την ψηφίσουν στις βουλευτικές εκλογές με τις σκληρές συσπειρώσεις.
Αν ρίξει όμως κανείς μια ματιά στην τελευταία δεκαετία να διαπιστώσει ότι η διαφορά ήταν μόλις 4 μονάδες- όποιο κόμμα και αν κέρδιζε τις εθνικές εκλογές. Για την ΜΑ όμως μπορεί οι εθνικές εκλογές να είναι… πρόκριμα για τις Ευρωπαϊκές εκλογές. Ότι δεν γίνονται με αυτή τη σειρά, τόσο το χειρότερο για τις… εκλογές.
Πηγή: anoixtoparathyro
analysis» προέβλεπε τον Σεπτέμβριο του 2015 ότι ο ΣΥΡΙΖΑ και η ΝΔ θα έβγαιναν με ισοδυναμία από τη κάλπη: με 31.7% και 31,% αντίστοιχα. Ένα πράγμα σαν τη GPO που έδινε ισοψηφία στο δημοψήφισμα. Το πραγματικό αποτέλεσμα δεν εμπόδισε την ΜA να συνεχίσει τη σταδιοδρομία της και την τελευταία περίοδο να πρωταγωνιστεί στην πρόβλεψη της επερχόμενης αυτοδυναμίας της ΝΔ-, προβάλλοντας αποτελέσματα δημοσκοπήσεων που… δεν είναι ακριβώς δημοσκοπήσεις. Με την πατέντα » «εκτίμηση εκλογικής επιρροής» βαφτίζει δημοκοπικό αποτέλεσμα τη γνώμη του δημοσκόπου.
του Γιώργου Λακόπουλου
Έτσι εκτός από τις «πίτες» και και τις κολώνες» που προκύπτουν από ερωτηματολόγια που δεν έχει ελέγξει κανείς, πλασάρει -και οι εφημερίδες της ΝΔ αναδεικνύουν- ως πιθανό εκλογικό αποτέλεσμα τους αριθμούς που προκύπτουν από τη δημιουργική αριθμητική. Οίκοθεν νοείται ότι αυτές οι «εκτιμήσεις» φέρνουν σταθερά τη ΝΔ στην αυτοδυναμία και το Κινάλ τρίτο.
Στην τελευταία δημοσκόπηση η εταιρία ξεπέρασε και τον εαυτό της. Στο δημοσκοπικό αποτέλεσμα που φέρνει τη ΝΔ να προηγείται με 9,2 μονάδες στις ευρωεκλογές, στην αξιολόγηση της εκλογικής συμπεριφορά μετέχουν και όσοι δηλώνουν στην ίδια μέτρηση ότι… δεν θα ψηφίσουν -και ανέρχονται στο 7,6 %!
Παρότι όμως δεν θα ψηφίσουν, η εταιρία τους υπολογίζει στη διαμόρφωση του συνόλου των ψήφων από το οποίο προκύπτει το προβάδισμα της ΝΔ. Μαγική εικόνα, η οποία συμπληρώνεται και με άλλες ιδιαιτερότητες. Π.χ. η εταιρία ανακοινώνει ότι στην ίδια μέτρηση το… 4,6% δηλώνει ότι θα ψηφίσει «άλλο» κόμμα, ενώ… δεν υπάρχει «άλλο», αφού όλα τα κόμματα αναφέρονται στη δημοσκόπηση και παίρνουν το… μερίδιο τους.
Δίπλα υπάρχει ένα ποσοστό 3,6% που αναφέρεται ως «άκυρο-λευκό». Δεδομένου ότι όσοι δεν θα ψηφίσουν, απλώς δεν θα ψηφίσουν και ότι τα άκυρα -λευκά δεν υπολογίζονται στο αποτέλεσμα η μέτρηση έχει μια τρύπα 11,2 μονάδων.
Στην οποία ίσως πρέπει να υπολογίσουμε και το περίεργο » άλλο» που την διευρύνει σε 15,8%. Και αν σ’ αυτό προσθέσουμε και το 13,8 %της «αδιευκρίνιστης» φτάνουμε σχεδόν στις 30 μονάδες.
Με άλλα λόγια η εταιρία -με όσους μαθηματικούς ελιγμούς και αν επικαλεστεί – δημιουργεί προϋποθέσεις προπαγάνδας υπέρ της ΝΔ με το 70% όσων συμπεριλαμβάνονται στο ίδιο της το δείγμα. Από το οποίο λείπουν βέβαια όσοι απλώς αρνούνται να συμπεριληφθούν και είναι πάνω από το 50% όσων δέχονται κρούση -όπως τη δέχονται και αν τη δέχονται. Τόση εγκυρότητα.
Η οποία συμπληρώνεται με τη εργαλειοποίηση της «αδιευκρίνιστης ψήφου» υπέρ της ΝΔ. Όλοι δέχονται ότι η λεγόμενη «συσπείρωση» για τη ΝΔ έχει πιάσει ταβάνι, ενώ αντίθετα για τον ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται στο 55% . Συνεπώς όσοι κατατάσσονται σ’ αυτή την κατηγορία το πιθανότερο είναι να ψηφίσουν ΣΥΡΙΖΑ. Παρόλα αυτή η εταιρία για να διογκώσει την «εκτίμηση επιρροής», τους κατανέμει κυρίως υπέρ της ΝΔ, με βάση «αναλογικά» στοιχεία που η ίδια έχει δημιουργήσει. Μαγικό.
Με αντίστοιχες δυνατότητες «εκτιμήσεων» δίνει υψηλή δημοφιλία στον Κυριάκο Μητσοτάκη όταν οι εννιά στους δέκα στο κόμμα του μόνο δημοφιλή δεν τον θεωρούν, αλλά αντίθετα δεν κρύβουν την απογοήτευσή τους από τη δημόσια εικόνα του.
Ένα άλλο θαυμαστό επίτευγμα της ίδιας εταιρίας προκύπτει από τη σύγκριση με τα αποτελέσματα που δίνει για τις εθνικές εκλογές. Πάντα βέβαια η» εκτίμηση εκλογικής επιρροής» στέλνει τη ΝΔ στην αυτοδυναμία, αλλά το ενδιαφέρον βρίσκεται στη διαφορά στην «πρωτογενή» μέτρηση ανάμεσα στις δυο κάλπες.
Για την ακρίβεια ενώ για της εθνικές εκλογές την ορίζει στις 8,4 μονάδες, για το ευρωκοινοβούλιο την ανεβάζει στις 9,2. Δηλαδή στην ίδια μέτρηση όσοι θα ψηφίσουν ΝΔ στις ευρωεκλογές με τη χαλαρή ψήφο, είναι περισσότεροι από όσους θα την ψηφίσουν στις βουλευτικές εκλογές με τις σκληρές συσπειρώσεις.
Αν ρίξει όμως κανείς μια ματιά στην τελευταία δεκαετία να διαπιστώσει ότι η διαφορά ήταν μόλις 4 μονάδες- όποιο κόμμα και αν κέρδιζε τις εθνικές εκλογές. Για την ΜΑ όμως μπορεί οι εθνικές εκλογές να είναι… πρόκριμα για τις Ευρωπαϊκές εκλογές. Ότι δεν γίνονται με αυτή τη σειρά, τόσο το χειρότερο για τις… εκλογές.
Πηγή: anoixtoparathyro
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.