Τρίτη 5 Δεκεμβρίου 2017

Ανδρέας Ανδρεάδης : Κίνητρα, τώρα, για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

Στην εποχή της κλιματικής αλλαγής και της υπερθέρμανσης του πλανήτη η ηλεκτροκίνηση
θεωρείται το μέλλον της αυτοκίνησης, γι’ αυτό-σωστά-προωθείται σε πολλές χώρες της Ευρώπης, με κίνητρα σε πολίτες, επαγγελματίες και επιχειρήσεις, όπως τα παρακάτω: 
-Επιδοτήσεις αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, για την απόσυρση βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων. 
-Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας και διόδια. 
-Σταθμοί φόρτισης, ακόμα και δωρεάν στάθμευση, 
Σχετικό άρθρο:http://www.cnn.gr/…/aytokinito-ta-ilektrika-aytokinita-stin…
Στην Ελλάδα όμως η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη αφού ελάχιστα κίνητρα, μέχρι τώρα, έχουν δοθεί. Ένα από αυτά είναι η απαλλαγή υποχρέωσης πληρωμής τελών κυκλοφορίας για τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών ή υβριδικών αυτοκινήτων. Δεν είναι όμως αρκετό για να προωθηθεί ουσιαστικά η ηλεκτροκίνηση και να αποκτήσει ένα αξιοπρεπές ποσοστό στη γενικότερη αυτοκίνηση.
Δεν φταίνε βέβαια μόνο οι Κυβερνήσεις για αυτή την κατάσταση. ’Εχουμε και όλοι/ες εμείς ευθύνη, γιατί η περιβαλλοντική μας συνείδηση είναι πολύ χαμηλή σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Αλλά ακόμα και αν κάποιος/α σκεφτεί για περιβαλλοντικούς ή άλλους λόγους να αγοράσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα σκοντάψει σε πολλά εμπόδια.
Κατ΄αρχήν στην τιμή του, η οποία σε όλα τα μοντέλα, είναι πολύ πιο ακριβή σε σχέση με τα συμβατικά.
Αλλά και όσοι/ες έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο, πάλι θα το σκεφτούν, γιατί στις περισσότερες πόλεις της χώρας μας δεν υπάρχουν σταθμοί φόρτισης , οπότε θα δυσκολευτούν στις μετακινήσεις τους.
Επομένως, κάποια τουλάχιστον από τα μέτρα που ισχύουν σε άλλες χώρες πρέπει να εφαρμοστούν και στη δική μας.
Πρώτα βέβαια να δοθούν οικονομικά κίνητρα για την αντικατάσταση των συμβατικών αυτοκινήτων με ηλεκτρικά ή υβριδικά. Παράλληλα να δημιουργηθούν σταθμοί φόρτισής τους -κατ΄αρχήν-στις πρωτεύουσες όλων των Νομών.
Η αύξηση της ηλεκτροκίνησης που εκ των πραγμάτων θα προκύψει από την εφαρμογή αυτών των μέτρων, θα επιφέρει πολλά περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη.
Το πιο σημαντικό είναι ότι θα μειωθούν οι ρύποι που προκαλούν διάφορα προβλήματα στην υγεία και στην ποιότητα της ζωής μας και επιδεινώνουν το μείζον πρόβλημα της εποχής μας, το φαινόμενο του θερμοκηπίου που προκαλεί την υπερθέρμανση του πλανήτη.
Παράλληλα θα προκύψουν και οφέλη για την οικονομία, που δεν πρέπει να αγνοούμε. Όπως ένας μεγάλος κύκλος εργασιών, από τον οποίο θα δημιουργηθούν νέες επιχειρήσεις, θέσεις εργασίας και καινούρια επαγγέλματα.
Όλα αυτά μαζί με την προώθηση των ανανεώσιμων πηγών Ενέργειας θα συμβάλλουν στην τόνωση της εθνικής μας οικονομίας, στην προσπάθεια της χώρας μας για την έξοδό της από την οικονομική κρίση.
Όμως δεν είναι μόνο το μέλλον των αυτοκινήτων ηλεκτρικό. Και οι μοτοσικλέτες έχουν το ίδιο μέλλον και αυτό φαίνεται από τις επενδύσεις των εταιρειών κατασκευής τους.
Όπως π.χ. μια από τις πιο γνωστές , η BMW , η οποία σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα. θα επενδύσει 200 εκατομμύρια σε ένα κέντρο εξέλιξης μπαταριών για δίκυκλα και αυτό δείχνει ότι το σκέφτεται πολύ σοβαρά.
Επομένως κίνητρα πρέπει να δοθούν και για τα «μηχανάκια» γιατί και αυτά θα βοηθήσουν σε όλα τα παραπάνω , καθώς και στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση των μεγάλων πόλεων, στη μείωση της ηχορύπανσης.
Μάλιστα σε κάποιες πόλεις της Ευρώπης υπάρχουν ιδιωτικές ή δημοτικές επιχειρήσεις ενοικίασης ηλεκτρικών δικύκλων που χρησιμοποιούνται από τους κατοίκους ή τους επισκέπτες για οικονομικές, οικολογικές και γρήγορες μετακινήσεις εντός του αστικού ιστού.
Πολλά λοιπόν τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης γι’ αυτό και πρέπει να προωθηθεί άμεσα και στη χώρα μας.
Και πρέπει να ξεκινήσει τώρα, να μην μείνουμε και σ’ αυτό το ζήτημα οι ουραγοί της Ευρώπης.
Υ.Γ. Το κράτος πρέπει να δώσει το καλό παράδειγμα για την αλλαγή της νοοτροπίας. 
Πρόταση:
Κάθε κρατικό αυτοκίνητο που θα βγαίνει από την κυκλοφορία να αντικαθίσταται με ένα ηλεκτρικό. 
Σε αυτά να συμπεριληφθούν το πρωθυπουργικό, τα υπουργικά, τα βουλευτικά, όλων όσοι κατέχουν δημόσια- αυτοδιοικητική θέση και δικαιούνται εκ του Νόμου να χρησιμοποιούν κρατικό αυτοκίνητο.
Ανδρεάδης Ανδρέας
Σέρρες 3-12-2017

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.