δραστηριοποιούνται στο Ν.Σερρών και μάλιστα με το υψηλότερο ποσοστό της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ώστε να αρθεί η αδικία που ίσχυσε για το Νομό Σερρών".
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ :
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ :
Αξιότιμοι Κύριοι Υπουργοί,
Με επιστολή μας στις 10/12/2012 προς τους τότε Υπουργούς Οικονομικών, Εργασίας και Ανάπτυξης (επισυνάπτεται) ζητήσαμε την αύξηση του ποσοστού επιδότησης επί του συνολικού κόστους της μισθοδοσίας των Βιομηχανικών, Βιοτεχνικών και Μεταλλευτικών Επιχειρήσεων του Ν. Σερρών που προβλέπεται στην Κ.Υ.Α. 31730/01.09.88, όπως αυτή τροποποιήθηκε και ισχύει, δεδομένου ότι το ποσοστό επιδότησης για τις επιχειρήσεις του Ν. Σερρών είναι μόλις 1%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό σε όμορους και άλλους νομούς φτάνει το 12%.
Ορμώμενοι και από τη με αρ. πρωτ. 827/16.03.2016 επιστολή της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (επισυνάπτεται) με θέμα: «Απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη νομιμότητα της ενίσχυσης των επιχειρήσεων μέσω της επιδότησης των εργοδοτικών εισφορών (4 ή 12%) σε Ανατολική Μακεδονία και Θράκη», επανερχόμαστε στο αίτημά μας για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο Ν. Σερρών και σας καλούμε να προβείτε σε όλες τις απαιτούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις και ενέργειες, τόσο σε εθνικό επίπεδο όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ώστε
να καταβληθεί στις σερραϊκές επιχειρήσεις το ποσό που δικαιούνται από την ενίσχυση αυτή. Σημειωτέον ότι τα χρήματα που αφορούν τη μισθοδοσία έχουν ήδη πληρωθεί από τις επιχειρήσεις στους εργαζομένους και στα ασφαλιστικά ταμεία και μάλιστα στην εξαιρετικά δύσκολη περίοδο 2010-2015, στην προσπάθειά τους να παραμείνουν ζωντανές και να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας και επιπροσθέτως τα ποσά της εν λόγω ενίσχυσης, δεδομένου ότι έχουν υποβληθεί κανονικά οι αιτήσεις προς τον ΟΑΕΔ για την περίοδο 2010-2015, προϋπολογίζονται στα έσοδά τους δημιουργώντας δείκτες που επηρεάζουν τη ρευστότητά τους.
να αυξηθεί αναδρομικά και στο εξής το ποσοστό επιδότησης για το Ν. Σερρών προς την κατεύθυνση της εξομοίωσής του με τα υψηλότερα ποσοστά για την ίδια ενίσχυση των Νομών στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Ορμώμενοι και από τη με αρ. πρωτ. 827/16.03.2016 επιστολή της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (επισυνάπτεται) με θέμα: «Απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη νομιμότητα της ενίσχυσης των επιχειρήσεων μέσω της επιδότησης των εργοδοτικών εισφορών (4 ή 12%) σε Ανατολική Μακεδονία και Θράκη», επανερχόμαστε στο αίτημά μας για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο Ν. Σερρών και σας καλούμε να προβείτε σε όλες τις απαιτούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις και ενέργειες, τόσο σε εθνικό επίπεδο όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ώστε
να καταβληθεί στις σερραϊκές επιχειρήσεις το ποσό που δικαιούνται από την ενίσχυση αυτή. Σημειωτέον ότι τα χρήματα που αφορούν τη μισθοδοσία έχουν ήδη πληρωθεί από τις επιχειρήσεις στους εργαζομένους και στα ασφαλιστικά ταμεία και μάλιστα στην εξαιρετικά δύσκολη περίοδο 2010-2015, στην προσπάθειά τους να παραμείνουν ζωντανές και να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας και επιπροσθέτως τα ποσά της εν λόγω ενίσχυσης, δεδομένου ότι έχουν υποβληθεί κανονικά οι αιτήσεις προς τον ΟΑΕΔ για την περίοδο 2010-2015, προϋπολογίζονται στα έσοδά τους δημιουργώντας δείκτες που επηρεάζουν τη ρευστότητά τους.
να αυξηθεί αναδρομικά και στο εξής το ποσοστό επιδότησης για το Ν. Σερρών προς την κατεύθυνση της εξομοίωσής του με τα υψηλότερα ποσοστά για την ίδια ενίσχυση των Νομών στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Από τότε που υποβάλαμε το ίδιο αίτημα στην προηγούμενη Κυβέρνηση, δηλαδή από το 2012 μέχρι σήμερα, η δυσχερής θέση στην οποία έχουν περιέλθει οι επιχειρήσεις και οι πολίτες του Ν. Σερρών όχι μόνον δεν βελτιώθηκε, αλλά επιδεινώθηκε δραματικά. Τα παρακάτω δεδομένα το καταδεικνύουν:
Πέραν των γενικών προβλημάτων από την οικονομική κρίση (έλλειψη ρευστότητας, μείωση κύκλου εργασιών, υψηλή φορολόγηση κ.ά.) υφίστανται αθέμιτο ανταγωνισμό σε σχέση με τις επιχειρήσεις στην άλλη πλευρά των συνόρων, λόγω του διασυνοριακού παραεμπορίου. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό και με άλλους παράγοντες, όπως το υψηλό ενεργειακό κόστος, οι μεγάλες διαφορές στο ποσοστό φορολόγησης και στις ασφαλιστικές εισφορές, μαζί και με το capital control έκαναν ακόμα πιο δυσχερή την άσκηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας στον ακριτικό Ν. Σερρών. (βλ. αθρόες μετεγκαταστάσεις επιχειρήσεων και κεφαλαίων).
Ο Ν. Σερρών κατατάσσεται στην προτελευταία θέση μεταξύ όλων των νομών της χώρας ως προς το κατά κεφαλήν ΑΕΠ, με βάση τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής το 2016 που αφορούν το κατά κεφαλήν ΑΕΠ του έτους 2013.
Ο Ν. Σερρών υπολείπεται κατά 1,62 δις ευρώ σύμφωνα με το κατά κεφαλήν ΑΕΠ από το μέσο όρο όλων των νομών της χώρας.
Ο Ν. Σερρών σημείωσε δραματική μείωση του πληθυσμού κατά 20.200 περίπου κατοίκους, μεταξύ του 2001 και 2011, σύμφωνα με τα στοιχεία των αντίστοιχων απογραφών.
Η οικονομική κρίση και η μείωση της αγοραστικής δύναμης των πολιτών των Σερρών επέτεινε το φαινόμενο της εκροής συναλλάγματος προς τη Βουλγαρία, λόγω των φθηνότερων τιμών που ισχύουν εκεί.
Δραματική αύξηση της ανεργίας
Μείωση των επενδύσεων, ιδιαίτερα στον τομέα της μεταποίησης
Μείωση των επιχειρήσεων – μελών του Επιμελητηρίου κατά την περίοδο 2008-2015.
Καταστροφές από χαλαζόπτωση και πλημμύρες (δεν αποζημιώθηκαν οι αγρότες και οι επιχειρήσεις).
Δραματική μείωση του αγροτικού εισοδήματος, σε έναν νομό που βασίζεται στον αγροτικό τομέα.
Σταμάτημα της λειτουργίας του εργοστασίου Ζάχαρης κ.π.ά.
Πιστεύουμε ότι όλοι οι παραπάνω λόγοι ενισχύουν το αίτημά μας για καταβολή της επιδότησης του κόστους μισθοδοσίας στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο Ν. Σερρών και μάλιστα με το υψηλότερο ποσοστό της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ώστε να αρθεί η αδικία που ίσχυσε για το Νομό μας. Όπως μπορεί κανείς να διαπιστώσει και από τα συγκριτικά στοιχεία του παρακάτω πίνακα, ο Ν. Σερρών κατέχει το θλιβερό προνόμιο να κατατάσσεται ως προς το κατά κεφαλήν ΑΕΠ στην πιο χαμηλή θέση και χρειάζεται ειδικές ενισχύσεις και μέτρα τόνωσης της πραγματικής οικονομίας, προκειμένου να φτάσει – έστω- το μέσο όρο του κατά κεφαλήν ΑΕΠ των νομών της χώρας !
Σε κάθε περίπτωση, Κύριοι Υπουργοί, θεωρήστε το Επιμελητήριο Σερρών ως σύμβουλο και συνομιλητή στις επικείμενες ενέργειές σας προς την κατεύθυνση της συνέχισης της ενίσχυσης των επιχειρήσεων μέσω της επιδότησης του κόστους μισθοδοσίας, καθότι δυστυχώς και ο Νομός Σερρών, όπως και οι Νομοί της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, «πληροί» τα δυσμενή κριτήρια και τις προϋποθέσεις για τη διατήρηση του μέτρου.
Πέραν των γενικών προβλημάτων από την οικονομική κρίση (έλλειψη ρευστότητας, μείωση κύκλου εργασιών, υψηλή φορολόγηση κ.ά.) υφίστανται αθέμιτο ανταγωνισμό σε σχέση με τις επιχειρήσεις στην άλλη πλευρά των συνόρων, λόγω του διασυνοριακού παραεμπορίου. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό και με άλλους παράγοντες, όπως το υψηλό ενεργειακό κόστος, οι μεγάλες διαφορές στο ποσοστό φορολόγησης και στις ασφαλιστικές εισφορές, μαζί και με το capital control έκαναν ακόμα πιο δυσχερή την άσκηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας στον ακριτικό Ν. Σερρών. (βλ. αθρόες μετεγκαταστάσεις επιχειρήσεων και κεφαλαίων).
Ο Ν. Σερρών κατατάσσεται στην προτελευταία θέση μεταξύ όλων των νομών της χώρας ως προς το κατά κεφαλήν ΑΕΠ, με βάση τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής το 2016 που αφορούν το κατά κεφαλήν ΑΕΠ του έτους 2013.
Ο Ν. Σερρών υπολείπεται κατά 1,62 δις ευρώ σύμφωνα με το κατά κεφαλήν ΑΕΠ από το μέσο όρο όλων των νομών της χώρας.
Ο Ν. Σερρών σημείωσε δραματική μείωση του πληθυσμού κατά 20.200 περίπου κατοίκους, μεταξύ του 2001 και 2011, σύμφωνα με τα στοιχεία των αντίστοιχων απογραφών.
Η οικονομική κρίση και η μείωση της αγοραστικής δύναμης των πολιτών των Σερρών επέτεινε το φαινόμενο της εκροής συναλλάγματος προς τη Βουλγαρία, λόγω των φθηνότερων τιμών που ισχύουν εκεί.
Δραματική αύξηση της ανεργίας
Μείωση των επενδύσεων, ιδιαίτερα στον τομέα της μεταποίησης
Μείωση των επιχειρήσεων – μελών του Επιμελητηρίου κατά την περίοδο 2008-2015.
Καταστροφές από χαλαζόπτωση και πλημμύρες (δεν αποζημιώθηκαν οι αγρότες και οι επιχειρήσεις).
Δραματική μείωση του αγροτικού εισοδήματος, σε έναν νομό που βασίζεται στον αγροτικό τομέα.
Σταμάτημα της λειτουργίας του εργοστασίου Ζάχαρης κ.π.ά.
Πιστεύουμε ότι όλοι οι παραπάνω λόγοι ενισχύουν το αίτημά μας για καταβολή της επιδότησης του κόστους μισθοδοσίας στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο Ν. Σερρών και μάλιστα με το υψηλότερο ποσοστό της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ώστε να αρθεί η αδικία που ίσχυσε για το Νομό μας. Όπως μπορεί κανείς να διαπιστώσει και από τα συγκριτικά στοιχεία του παρακάτω πίνακα, ο Ν. Σερρών κατέχει το θλιβερό προνόμιο να κατατάσσεται ως προς το κατά κεφαλήν ΑΕΠ στην πιο χαμηλή θέση και χρειάζεται ειδικές ενισχύσεις και μέτρα τόνωσης της πραγματικής οικονομίας, προκειμένου να φτάσει – έστω- το μέσο όρο του κατά κεφαλήν ΑΕΠ των νομών της χώρας !
Σε κάθε περίπτωση, Κύριοι Υπουργοί, θεωρήστε το Επιμελητήριο Σερρών ως σύμβουλο και συνομιλητή στις επικείμενες ενέργειές σας προς την κατεύθυνση της συνέχισης της ενίσχυσης των επιχειρήσεων μέσω της επιδότησης του κόστους μισθοδοσίας, καθότι δυστυχώς και ο Νομός Σερρών, όπως και οι Νομοί της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, «πληροί» τα δυσμενή κριτήρια και τις προϋποθέσεις για τη διατήρηση του μέτρου.
Με τιμή
Ο Πρόεδρος
Χρήστος Μέγκλας
Ο Πρόεδρος
Χρήστος Μέγκλας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.