Τετάρτη 3 Απριλίου 2024

Νεα Αριστερα Σερρών : Πρωτιά στη αύξηση (90%) κόστους διέλευσης των διοδίων για το σταθμό Στρυμονικού

 



 Σε πανηγυρικό κλίμα έλαβε χώρα την Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024 η τελετή υπογραφής της Σύμβασης Παραχώρησης της Εγνατίας Οδού στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (75%) και EGIS PROJECTS S.A(25%)
Ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει για 35 έτη το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων.
Όλως τυχαίως, να σημειώσουμε ότι πρόεδρος της εταιρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ, είναι ο κ. Μιχαήλ Γουρζής, πατέρας της συζύγου (πεθερός δηλαδή) του υπουργού Εξωτερικών Γιώργου Γεραπετρίτη .
Πολλοί οι λόγοι λοιπόν για χειροκροτήματα.
Πρώτα απ’ όλους για τον Παραχωρησιούχο, για τον οποίο η συγκεκριμένη εξέλιξη φέρνει «πλήθος οφέλη για τον Όμιλο και τους μετόχους του», όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
 Αλλά και για την κυβέρνηση της ΝΔ, η οποία συνεχίζει ακάθεκτη το «μεταρρυθμιστικό» της έργο, ιδιωτικοποιώντας άλλο ένα κρίσιμο περιουσιακό στοιχείο του ελληνικού δημοσίου.
Οι μόνοι που δεν δικαιούνται πανηγυρισμών είναι οι χρήστες, αυτοί είναι που θα «πληρώσουν το μάρμαρο».
Με την υπογραφή της σύμβασης της παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου και των τριών κάθετων αξόνων «οι τιμές στα διόδια επί της Εγνατίας οδού αυξήθηκαν από σήμερα σε ποσοστό 33%.
Ειδικά μάλιστα για τον μετωπικό σταθμό Στρυμονικού Σερρών, η αύξηση θα είναι, της του 90%, αφού το κόστος διέλευσης από 1 ευρώ διαμορφώνεται στα 1,90 ευρώ.
Για το νομό Σερρών, των 4 άφωνων κυβερνητικών βουλευτών, του κομματικού άφωνου αντιπεριφερειάρχη, του κομματικού άφωνου προέδρου του επιμελητηρίου, των κομματικών και όχι μόνο άφωνων δημάρχων, η αύξηση αυτή, που είναι η μεγαλύτερη στην Ελλάδα , μάλλον
κρίνεται φυσιολογική.
Αυτοί οι άφωνοι βέβαια είναι που το έτος 2018 ,διοργάνωναν συγκεντρώσεις και συλλαλητήρια κατά της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ,στο άκουσμα και μόνο της κατασκευής σταθμού διοδίων στο Στρυμονικό. Διόδια τα οποία είχε αποδεχτεί η κυβέρνηση Σαμαρά από το έτος 2013 και ουδέποτε λειτούργησαν στην περίοδο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Διόδια που λειτούργησαν το έτος 2019 επί υπουργίας Κων. Καραμανλή των Τεμπών, και πρωθυπουργίας  Κων. Μητσοτάκη
Η αύξηση των διοδίων που ήδη ξεκίνησε, δε θα είναι η μόνη, αφού άλλες δύο προβλέπεται να ακολουθήσουν.

Από την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, εκτός από τους χρήστες που πλήττονται με την αύξηση των διοδίων, πλήττεται και το ελληνικό δημόσιο, διότι πρόκειται για ακόμα μια σύμβαση που δεν προασπίζει τα συμφέροντά του, με μόνο κερδισμένο τον Παραχωρησιούχο.
Και φυσικά, αβέβαιο είναι το μέλλον των εργαζομένων της εταιρίας, οι οποίοι αφήνονται χωρίς αντικείμενο εργασίας, αφού στη Σύμβαση Παραχώρησης ως εποπτεύων φορέας αναφέρεται η αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών.
Η εμπειρία χρόνων δηλαδή της «Εγνατία Οδός ΑΕ» ως φορέας διαχείρισης του αυτοκινητοδρόμου, αλλά και η τεχνογνωσία του εξειδικευμένου προσωπικού της, η οποία θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμη σε ότι αφορά μελλοντικές διεκδικήσεις του Παραχωρησιούχου,
πετιέται στον κάλαθο των αχρήστων.
Φαίνεται ότι η κυβέρνηση της ΝΔ είναι αποφασισμένη να ξεπουλήσει και το τελευταίο «ασημικό» της χώρας – στην προκειμένη περίπτωση, την Εγνατία Οδό, έργο που το μεγαλύτερο κατασκευαστικό κομμάτι του, της τάξης των 7 δισ. ευρώ, έγινε με δημόσιο χρήμα και μια εταιρία που από τη λειτουργία της έχει αφήσει χρήματα στα δημόσια ταμεία. Με αυτή
την κυβέρνηση, το μόνο που θα μείνει δημόσιο, είναι ο αέρας που αναπνέουμε. Και δυστυχώς, την εμμονή της ΝΔ με τις ιδιωτικοποιήσεις θα πληρώσει για μια ακόμα φορά ακριβά ο ελληνικός λαός. Και οι Σερραίοι πολίτες ακόμη περισσότερο.


Σέρρες 02/04/2024
Για τη «Νέα Αριστερά» Σερρών
Το γραφείο τύπου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.