Άρθρο του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή για την εφημερίδα «Μακεδονία».
Στη Θεσσαλονίκη εξελίσσεται τα τελευταία τρία χρόνια ένα συνεκτικό πρόγραμμα έργων που θα αναμορφώσει συνολικά την πόλη. Γιατί είχαμε δεσμευτεί να δώσουμε στη Θεσσαλονίκη τις υποδομές που έχει ανάγκη για να αναδειχθεί σε Μητρόπολη των Βαλκανίων, αλλά και να λύσουμε προβλήματα της καθημερινότητας. Και αυτό κάνουμε.
Η κατασκευή της μεγαλύτερης εναέριας οδού στην Ελλάδα, του “Thessaloniki FlyOver”, θα αναβαθμίσει σημαντικά την καθημερινότητα των πολιτών, οι οποίοι θα έχουν στη διάθεσή τους έναν ασφαλή και σύγχρονο αυτοκινητόδρομο.
Προχωρήσαμε πάρα πολύ γρήγορα για αυτό το ιδιαίτερα σημαντικό έργο, με ΣΔΙΤ. Όπως είχαμε δεσμευτεί, στις αρχές του έτους αναδείχθηκε ο προσωρινός ανάδοχος. Και μέχρι το τέλος της χρονιάς θα έχουν εγκατασταθεί τα πρώτα εργοτάξια. Ο περιφερειακός αυτός αυτοκινητόδρομος, που δεν θα έχει διόδια, θα δώσει κυκλοφοριακή ανάσα στη Θεσσαλονίκη, μαζί με το Μετρό.
Ταυτόχρονα, ξεμπλοκάραμε και το Μετρό της Θεσσαλονίκης και τώρα τρέχουμε – με απόλυτο σεβασμό στα σημαντικά ευρήματα της Βενιζέλου- για να ανακτήσουμε το χρόνο που “έκλεψαν” από την πόλη οι προσφυγές, στοχεύοντας στην τήρηση του χρονοδιαγράμματος για το τέλος του 2023. Είμαστε αποφασισμένοι να δώσουμε ένα ολοκληρωμένο λειτουργικό μετρό στην πόλη. Εμείς δεν θα πούμε ποτέ ψέματα στους Θεσσαλονικείς, ούτε θα επιχειρήσουμε να τους εμπαίξουμε εγκαινιάζοντας μουσαμάδες.
Αυτά είναι τα δύο πιο εντυπωσιακά και πολυσυζητημένα έργα στη Θεσσαλονίκη. Εξίσου όμως σημαντικά για τη βελτίωση της καθημερινότητας και την ενίσχυση των αναπτυξιακών προοπτικών ολόκληρης της περιοχής, είναι μία σειρά ακόμη από έργα που προχωρούμε.
Όπως για παράδειγμα, οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας Οδού. Τα οδικά έργα στον άξονα Μουδανιά – Ποτίδαια και στο Θέρμη-Γαλάτιστα, που θα κάνουν πιο γρήγορες και ασφαλείς τις μετακινήσεις από και προς τη Χαλκιδική, ενισχύοντας τον τουρισμό και την ανάπτυξη, αλλά και την οδική ασφάλεια.
Η γέφυρα του Αλιάκμονα, οι εργασίες στην οποία ξεκίνησαν το φθινόπωρο του 2020 στο πλαίσιο του προγράμματος αναβάθμισης 96 παλαιών γεφυρών, και την οποία επισκέφθηκε και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης. Πρόκειται για ένα έργο κομβικό για την Κεντρική Μακεδονία, το οποίο θα δοθεί στην κυκλοφορία στο τέλος του έτους.
Ιδιαίτερα σημαντική είναι και η ριζική αναβάθμιση του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, Δράμα-Αμφίπολη μέσω ΣΔΙΤ. Αλλά και η οδική σύνδεση του 6ου προβλήματα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό. Ένα έργο, που εκκρεμούσε από το 2000 και το οποίο θα κάνει πιο ανταγωνιστικό το λιμάνι της πόλης.
Στόχος μας είναι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να γίνει εμπορευματικός κόμβος μεταφορών και logistics στην Βόρεια Ελλάδα και όλα τα Βαλκάνια. Για αυτό προχωράμε και ο εξίσου σημαντικό έργο του Προαστιακού Σιδηρόδρομου Δυτικής Θεσσαλονίκης.
Το μεγάλο “πακέτο” σιδηροδρομικών έργων που έχουμε εξαγγείλει, ύψους 4,5 δισ. ευρώ, αφορά εξάλλου σε σημαντικό βαθμό τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα, αφού περιλαμβάνει μεγάλα έργα όπως το Θεσσαλονίκη -Τοξότες και το Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο.
Και ταυτόχρονα προχωράμε μεγάλα “μικρά” έργα μέσα στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αναβαθμίζοντας την καθημερινότητα των πολιτών. Όπως έργα αντιπλημμυρικής προστασίας και την κατασκευή 17 υπερσύγχρονων, βιοκλιματικών, ενεργειακά αναβαθμισμένων σχολικών μονάδων.
Αυτό είναι το ολοκληρωμένο σχέδιό μας για την πόλη, για ανάπτυξη και καλύτερη καθημερινότητα. Η Θεσσαλονίκη στο παρελθόν έχει χορτάσει από εξαγγελίες, εγκαίνια και μουσαμάδες. Εμείς όμως δεν χαϊδεύουμε αυτιά. Τα έργα χρειάζονται σωστό σχεδιασμό και διασφαλισμένη χρηματοδότηση. Δεν γίνονται με λόγια. Εμείς μιλάμε με πράξεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.