Στην πράξη, το νέο σχολείο Φίλη είναι ένας μορφωτικός χυλός που οργανώνεται, όχι στη βάση μιας ενιαίας και
συγκροτημένης παιδαγωγικής προσέγγισης, αλλά με κριτήριο τα περισσεύματα και τις πλεονάζουσες ώρες των επιμέρους εκπαιδευτικών ειδικοτήτων. Το ωρολόγιο πρόγραμμα και η λειτουργία του ολοήμερου σχολείου καθορίζονται αποκλειστικά στη βάση δημοσιονομικών κριτηρίων, αδιαφορώντας τόσο για τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας, όσο και για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Σε σχέση με το ολοήμερο σχολείο το Υπουργείο επιδιώκει και εύχεται τη διάλυσή του για να περικόψει προσωπικό και προσλήψεις! Το σχέδιο είναι πια πασιφανές! Αν δεν καλυφθούν τα κενά, πολλά σχολεία θα μείνουν από την αρχή της χρονιάς χωρίς ή με «κουτσουρεμένο» ολοήμερο. Την ίδια στιγμή, το νέο ΠΔ 79 καλεί τους γονείς δυο φορές στη διάρκεια της χρονιάς να επαναεπιβεβαιώνουν την αρχική εγγραφή τους και διαγράφει μαθητές μετά από μόλις 15 ημέρες απουσίας (!!!) και στη συνέχεια κλείνει τα τμήματα!!! Σε αυτά, ας προσθέσουμε την κατάσταση που δημιουργεί ο νέος τύπος ολοημέρου. Καταργεί τον υπεύθυνο δάσκαλο και μετατρέπει το ολοήμερο σε μια δομή που την καλύπτουν όσοι έχουν περίσσευμα ωρών. Τα τμήματα ολοημέρων έχουν κάθε μέρα άλλον δάσκαλο για την ώρα της μελέτης, με ότι σημαίνει αυτό για την εκπαιδευτική λειτουργία του. Ο υπολογισμός του σχολείου σε ώρες κι όχι σε τμήματα είναι η βασική αντιπαδαγωγική κατεύθυνση της ασκούμενης πολιτικής, η οποία οδηγεί στην απαξίωσή του ολοήμερου σχολείου.
Με αυτόν τον τρόπο ο νέος τύπος ολοήμερου α) εξασθενεί τη βασική σταθερά των μαθητών γύρω απ’ τον υπεύθυνο δάσκαλο τμήματος, τόσο στο πρωινό υποχρεωτικό ωράριο όσο και στο ολοήμερο, β) ανακατανέμει με καθαρά λογιστικό υπολογισμό τις διδακτικές ώρες εις βάρος της μαθησιακής διαδικασίας,γ) στερεί από πολλούς μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες τη δυνατότητα παρακολούθησης ενισχυτικής διδασκαλίας.Αν στα προαναφερόμενα προσθέσουμε και το γεγονός πως αρκετά ολοήμερα τμήματα λειτουργούν με περισσότερους από 30 μαθητές και με έναν μόνον εκπαιδευτικό, έχουμε την πλήρη εικόνα της απαξίωσης και διάλυσης της σημαντικής αυτής εκπαιδευτικής δομής, με άμεση συνέπεια την έλλειψη στοιχειωδών κανόνων λειτουργίας και ασφάλειας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.