Γράφει ο Νίκος Σκαρλάτος
Η ανάπτυξη βέβαια δεν είναι μια έννοια αόριστη. Χρειάζεται Σχέδιο, που θα εκμεταλλεύεται το συγκριτικό του πλεονέκτημα, αλλά και υποδομές προσαρμοσμένες σ’ αυτό. Η ανάπτυξη είναι ο μοναδικός δρόμος για ν’ αποφύγει ένας τόπος την παρακμή και το μαρασμό. Προϋπόθεση βέβαια για τη στρατηγική και μακροπρόθεσμη ανάπτυξη αποτελεί ο διορατικός και με φαντασία σχεδιασμός. Σχεδίαση που θα ξεπερνά τις μεμψίμοιρες πρόσκαιρες σκοπιμότητες και θα αντιμετωπίζει δυναμικά και με επιχειρηματικό πνεύμα τις μελλοντικές εξελίξεις.
Οι εξελίξεις στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών θα είναι ραγδαίες τα προσεχή χρόνια, διότι δεν είναι δέσμιες των πολυδάπανων οδικών έργων, τόσο για την κατασκευή τους, όσο και την συντήρηση τους. Ακολουθούν γεωμετρική πρόοδο και συμβαδίζουν με τους ίδιους ρυθμούς που εξελίσσονται και οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες. Έξυπνα οχήματα κατευθυνόμενα από δορυφόρους, με τα ευρέως διαδεδομένα Gps, όπως και οι άλλες τεχνολογίες, φέρνουν τη νέα επανάσταση στη μετακίνηση του ανθρώπου. Ήδη η Google προχωρά στη σχεδίαση και κατασκευή του πρώτου ιπτάμενου οχήματος. Το νέο δε δίκτυο των αεροπορικών μεταφορών σχεδιάζεται ώστε να εξυπηρετεί αεροπορικές μεταφορές από μικρά περιφερειακά αεροδρόμια, που θα βρίσκονται δίπλα στην κατοικία του κάθε επιβάτη, προς κομβικά αεροδρόμια, εκ των οποίων θα διεξάγεται και ο όγκος των διηπειρωτικών ή διεθνών αερομεταφορών.
Η κυκλοφορία φθηνότερων και πιο φιλικών στο χρήστη, λόγω των σύγχρονων οργάνων και αισθητήρων τους αεροσκαφών, των οποίων η τιμή έναντι των αντίστοιχων μοντέλων της κατηγορίας τους μειώνεται στο ήμισυ, καθιστούν το μέσο αυτό πιο προσιτό στο μεσαία εισοδήματα. Η είσοδος επίσης νέων και πιο φθηνών καυσίμων στην αγορά, όπως το καύσιμο του υδρογόνου, αλλά και η θέσπιση νέων κανόνων από την πολιτική αεροπορία για την απόκτηση πτυχίου χειριστού μετά από εκπαίδευση είκοσι ωρών, όπως έχει θεσπιστεί στις ΗΠΑ, είναι βέβαιο ότι θα φέρουν τη μεγάλη επανάσταση τα προσεχή είκοσι χρόνια. Ήδη η εντυπωσιακή αύξηση κατά 100 % της επιβατικής κίνησης από το 2001 καθιστά πλέον επιβεβλημένη και αναγκαία, την επέκταση και εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων πολλών αεροδρομίων, για την αντιμετώπιση των νέων δεδομένων και τη βελτίωση της ποιότητας εξυπηρέτησης των επιβατών και των αεροσκαφών. Σήμερα ένα αεροπορικό εισιτήριο είναι κατά πολύ φθηνότερο οιουδήποτε άλλου μέσου μεταφοράς.
Με την εφαρμογή από τα μεσάνυχτα της 30ης Μαρτίου του 2008, της συμφωνίας των «ανοιχτών ουρανών» μεταξύ Ε.Ε και ΗΠΑ, Ευρωπαϊκές και Αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες έχουν το δικαίωμα να εκτελούν πτήσεις πάνω από τον Ατλαντικό, χωρίς περιορισμό στο μέγεθος των αεροσκαφών, τη συχνότητα των πτήσεων και τον προορισμό στις τιμές. Ο ανταγωνισμός οδηγεί πολλές αεροπορικές εταιρείες φθηνού κόστους να επιλέγουν ως βάση τους μικρά περιφερειακά αεροδρόμια, ώστε να μην υπάρχουν και καθυστερήσεις στην προσγείωση ή απογείωσης των αεροσκαφών τους, λόγω αυξημένης κίνησης.
Στα επαγγελματικά ιδιωτικά αεροσκάφη αναμένεται να επικρατήσει η ίδια τάση για φθηνότερα και καλλίτερα μοντέλα, τα οποία χάρις στις νέες τεχνολογίες θα κοστίζουν κατά 65% λιγότερο σε σύγκριση με τα φθηνότερα επαγγελματικά (Τζέτ), που κυκλοφορούν σήμερα. Πάνω συνεπώς σ’ αυτά τα δεδομένα και το νέο γεωπολιτικό περιβάλλον επιβάλλεται να σχεδιάσουμε και να οικοδομήσουμε το μέλλον μας.
Η περιοχή του Σιδηροκάστρου, η οποία λόγω της θέσεως της κατέχει κομβική θέση στο Νομό, δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει αξιοποιηθεί στο βαθμό που επιβάλλει το νέο περιβάλλον, διότι ίσως δεν έχει αναλυθεί και δεν έχει κατανοηθεί επαρκώς η σημασία και ο ρόλος της, ως οδικού και σιδηροδρομικού κόμβου, για την οικονομική ανάπτυξη του Νομού και όλης της περιοχής ευρύτερα. Βέβαια, η παλαιότερη νοοτροπία ως παραμεθόριας περιοχής αποτελούσε ανασταλτικό παράγοντα σε κάθε εξέλιξη. Σήμερα όμως αυτό αποτελεί ένα παραλογισμό, διότι οι συνθήκες είναι τελείως διαφορετικές και οι ρόλοι έχουν αντιστραφεί.
Ο μικρός στρατιωτικός αεροδιάδρομος που υπήρχε από την περίοδο του ψυχρού πολέμου στην περιοχή του Δημοτικού Διαμερίσματος του Χορτερού, ο οποίος αδειοδοτήθηκε πριν από λίγα χρόνια από την ΥΠΑ και το Υπουργείο Μεταφορών για την προσγείωση και απογείωση αεροσκαφών γενικής αεροπορίας μπορεί να εξελιχθεί σ’ ένα σύγχρονο περιφερειακό αεροδρόμιο, που θα συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής. Ο διάδρομος αυτός, ο οποίος εντάχθηκε στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Leader και ασφαλτοστρώθηκε πρόσφατα από το Δήμο Σιντικής, βρίσκεται σε κεντρική θέση ανάμεσα σε τρία μεγάλα αστικά κέντρα, των οποίων ο πληθυσμός τους μαζί με την περιφέρεια τους ξεπερνά τις 400.000 κατοίκους. Απέχει απόσταση μικρότερη των 30 χλμ, από τις Σέρρες, το Πετρίτσι και το Σαντάσκι, ενώ σε ακτίνα μικρότερη των 70 χλμ επίσης, βρίσκονται το Μπλαγκόεβγκραντ, το Γκότσε Ντέλτσεφ (Άνω Νευροκόπι), η Στρώμνιτσα, το Κιλκίς και η Δράμα, όπου έχουν αναπτυχθεί σημαντικές τουριστικές και άλλες δραστηριότητες.
Η θέση του απέχει μόλις 6 χλμ από το σημαντικό οδικό και σιδηροδρομικό κόμβο του Στρυμόνα και 500 μέτρα από τον κάθετο οδικό άξονα Σόφιας- Θεσσαλονίκης. Βρίσκεται επίσης σε απόσταση 190 χλμ από τη Σόφια και 100 χλμ από τη Θεσσαλονίκη. Μετά την επέκταση συνεπώς του διαδρόμου, που υπάρχει αυτή η δυνατότητα, μπορεί να λειτουργήσει και ως εναλλακτικού των δύο αυτών αεροδρομίων. Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλές φορές κατά το παρελθόν σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών το ρόλο αυτό έπαιζαν και παίζουν μεταξύ τους τα αεροδρόμια της Σόφιας και της Θεσσαλονίκης. Οι κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή, λόγω του πνέοντος βορείου ρεύματος κατά μήκος και όχι στα πλευρά του διαδρόμου, εξασφαλίζουν τη λειτουργία του αεροδρομίου αυτού όλες σχεδόν τις ημέρες και ώρες του χρόνου.
Το αεροδρόμιο αυτό, λόγω της αναμενόμενης μελλοντικά μεγάλης αύξησης της εναέριας κίνησης στα δύο μεγάλα αεροδρόμια της Σόφιας και της Θεσσαλονίκης, θα μπορέσει ακόμη να καλύψει και το κενό της γενικής αεροπορίας, εξυπηρετώντας μικρά ιδιωτικά αεροσκάφη, αλλά και τις ανάγκες του αεροτουρισμού και αεραθλητισμού, τα οποία είναι άγνωστα ακόμη στη χώρα μας και την Ελληνική οικονομία. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι μόνο στην Αγγλία λειτουργούν περί τα 800 ιδιωτικά αεροδρόμια, ενώ ενδέχεται στο μέλλον με την αύξηση της χρήσης του αεροσκάφους, να παρουσιασθεί και η ανάγκη λειτουργίας κάποιας Σχολής για την εκπαίδευση πιλότων.
Πρέπει να επισημανθεί ακόμη ότι, οι προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης του αυτοκινητοδρομίου των Σερρών, το οποίο απέχει 18 χλμ από το Σιδηρόκαστρο, επιβάλλει τη λειτουργία ενός τέτοιου αεροδρομίου μέσα στα πλαίσια και της ορθολογικής Τουριστικής ανάπτυξης του Νομού. Τουριστική ανάπτυξη χωρίς αεροδρόμιο σε απόσταση μικρότερη της ώρας δεν νοείται, σύμφωνα με τα διεθνή στάνταρ.
Η πρόβλεψη λειτουργίας προαστιακού σιδηροδρόμου, μεταξύ Θεσσαλονίκης και Προμαχώνα ή Σερρών, μετά τα έργα βελτίωσης και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής, θα προσφέρει νέα αναπτυξιακή διάσταση τα προσεχή χρόνια, διότι ο τουρισμός σήμερα κατέχει την 3η θέση παγκόσμια από πλευράς διακίνησης κεφαλαίων, μετά τη βιομηχανία των πετρελαίων και των αυτοκινήτων. Ο ανταγωνισμός όμως στην ποιότητα των προσφερομένων υπηρεσιών στον τομέα αυτό είναι μεγάλος. Επιβάλλεται συνεπώς, όπως στ’ άλλα προϊόντα, να φροντίσουμε έγκαιρα την ανάδειξη του συγκριτικού μας πλεονεκτήματος, το οποίο θα στηρίζεται όχι μόνο στην ποιότητα της ξενοδοχειακής μας υποδομής, αλλά και την ποιότητα ή την ταχύτητα των προσφερομένων υπηρεσιών στις μεταφορές.
Η οικονομική αξιοποίηση του διατιθέμενου χρόνου αποτελεί σήμερα πρώτιστη επιδίωξη του κάθε πολίτη κατά τη σχεδίαση των διακοπών του. Σημαντικό ρόλο σ’ αυτό παίζει όχι μόνο το μέσο μεταφοράς, αλλά και ο χρόνος της μεταφοράς του από το αεροδρόμιο στο ξενοδοχείο. Ο χρόνος αυτός θα πρέπει λογικά, να είναι κατά πολύ μικρότερος από το χρόνο μιας αεροπορικής πτήσης από το αεροδρόμιο αναχώρησης μέχρι το αεροδρόμιο προορισμού. Αυτά τα στοιχεία οφείλουμε να τα λάβουμε σοβαρά υπ’ όψη μας, εάν επιδίωξη μας παραμένει η περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού στον τόπο μας. Η ανάπτυξη όμως αυτή επιβάλλει και την υιοθέτηση πρωτοβουλιών και υποδομών, οι οποίες θα προλαβαίνουν τις εξελίξεις.
Κατά την Τουρκοκρατία όπως είναι γνωστό, η γεωγραφική θέση του Νομού Σερρών έπαιξε σημαντικό
ρόλο στην ανάπτυξη του, διότι συνιστούσε τη γέφυρα, που ένωνε την Βαλκανική και την κεντρική Ευρώπη με την Ανατολική Μεσόγειο. Σημαντικό ρόλο σ’ αυτό έπαιξαν οι οργανωμένες συντεχνίες, αλλά και ο σιδηρόδρομος, ο οποίος λειτούργησε από τα τέλη του 19ου αιώνα. Μετά την είσοδο της γειτονικής Βουλγαρίας και των υπόλοιπων χωρών της Βαλκανικής στην Ε.Ε ο Νομός ξαναβρήκε την οικονομική του ενδοχώρα, όπως κατά την Τουρκοκρατία. Δεν κατάφερε όμως να πρωταγωνιστήσει και πάλι οικονομικά, διότι δεν δημιούργησε τις υποδομές, που θα τον καθιστούσαν πρωταγωνιστή στη νέα εποχή.Η ανάπτυξη βέβαια δεν είναι μια έννοια αόριστη. Χρειάζεται Σχέδιο, που θα εκμεταλλεύεται το συγκριτικό του πλεονέκτημα, αλλά και υποδομές προσαρμοσμένες σ’ αυτό. Η ανάπτυξη είναι ο μοναδικός δρόμος για ν’ αποφύγει ένας τόπος την παρακμή και το μαρασμό. Προϋπόθεση βέβαια για τη στρατηγική και μακροπρόθεσμη ανάπτυξη αποτελεί ο διορατικός και με φαντασία σχεδιασμός. Σχεδίαση που θα ξεπερνά τις μεμψίμοιρες πρόσκαιρες σκοπιμότητες και θα αντιμετωπίζει δυναμικά και με επιχειρηματικό πνεύμα τις μελλοντικές εξελίξεις.
Οι εξελίξεις στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών θα είναι ραγδαίες τα προσεχή χρόνια, διότι δεν είναι δέσμιες των πολυδάπανων οδικών έργων, τόσο για την κατασκευή τους, όσο και την συντήρηση τους. Ακολουθούν γεωμετρική πρόοδο και συμβαδίζουν με τους ίδιους ρυθμούς που εξελίσσονται και οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες. Έξυπνα οχήματα κατευθυνόμενα από δορυφόρους, με τα ευρέως διαδεδομένα Gps, όπως και οι άλλες τεχνολογίες, φέρνουν τη νέα επανάσταση στη μετακίνηση του ανθρώπου. Ήδη η Google προχωρά στη σχεδίαση και κατασκευή του πρώτου ιπτάμενου οχήματος. Το νέο δε δίκτυο των αεροπορικών μεταφορών σχεδιάζεται ώστε να εξυπηρετεί αεροπορικές μεταφορές από μικρά περιφερειακά αεροδρόμια, που θα βρίσκονται δίπλα στην κατοικία του κάθε επιβάτη, προς κομβικά αεροδρόμια, εκ των οποίων θα διεξάγεται και ο όγκος των διηπειρωτικών ή διεθνών αερομεταφορών.
Η κυκλοφορία φθηνότερων και πιο φιλικών στο χρήστη, λόγω των σύγχρονων οργάνων και αισθητήρων τους αεροσκαφών, των οποίων η τιμή έναντι των αντίστοιχων μοντέλων της κατηγορίας τους μειώνεται στο ήμισυ, καθιστούν το μέσο αυτό πιο προσιτό στο μεσαία εισοδήματα. Η είσοδος επίσης νέων και πιο φθηνών καυσίμων στην αγορά, όπως το καύσιμο του υδρογόνου, αλλά και η θέσπιση νέων κανόνων από την πολιτική αεροπορία για την απόκτηση πτυχίου χειριστού μετά από εκπαίδευση είκοσι ωρών, όπως έχει θεσπιστεί στις ΗΠΑ, είναι βέβαιο ότι θα φέρουν τη μεγάλη επανάσταση τα προσεχή είκοσι χρόνια. Ήδη η εντυπωσιακή αύξηση κατά 100 % της επιβατικής κίνησης από το 2001 καθιστά πλέον επιβεβλημένη και αναγκαία, την επέκταση και εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων πολλών αεροδρομίων, για την αντιμετώπιση των νέων δεδομένων και τη βελτίωση της ποιότητας εξυπηρέτησης των επιβατών και των αεροσκαφών. Σήμερα ένα αεροπορικό εισιτήριο είναι κατά πολύ φθηνότερο οιουδήποτε άλλου μέσου μεταφοράς.
Με την εφαρμογή από τα μεσάνυχτα της 30ης Μαρτίου του 2008, της συμφωνίας των «ανοιχτών ουρανών» μεταξύ Ε.Ε και ΗΠΑ, Ευρωπαϊκές και Αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες έχουν το δικαίωμα να εκτελούν πτήσεις πάνω από τον Ατλαντικό, χωρίς περιορισμό στο μέγεθος των αεροσκαφών, τη συχνότητα των πτήσεων και τον προορισμό στις τιμές. Ο ανταγωνισμός οδηγεί πολλές αεροπορικές εταιρείες φθηνού κόστους να επιλέγουν ως βάση τους μικρά περιφερειακά αεροδρόμια, ώστε να μην υπάρχουν και καθυστερήσεις στην προσγείωση ή απογείωσης των αεροσκαφών τους, λόγω αυξημένης κίνησης.
Στα επαγγελματικά ιδιωτικά αεροσκάφη αναμένεται να επικρατήσει η ίδια τάση για φθηνότερα και καλλίτερα μοντέλα, τα οποία χάρις στις νέες τεχνολογίες θα κοστίζουν κατά 65% λιγότερο σε σύγκριση με τα φθηνότερα επαγγελματικά (Τζέτ), που κυκλοφορούν σήμερα. Πάνω συνεπώς σ’ αυτά τα δεδομένα και το νέο γεωπολιτικό περιβάλλον επιβάλλεται να σχεδιάσουμε και να οικοδομήσουμε το μέλλον μας.
Η περιοχή του Σιδηροκάστρου, η οποία λόγω της θέσεως της κατέχει κομβική θέση στο Νομό, δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει αξιοποιηθεί στο βαθμό που επιβάλλει το νέο περιβάλλον, διότι ίσως δεν έχει αναλυθεί και δεν έχει κατανοηθεί επαρκώς η σημασία και ο ρόλος της, ως οδικού και σιδηροδρομικού κόμβου, για την οικονομική ανάπτυξη του Νομού και όλης της περιοχής ευρύτερα. Βέβαια, η παλαιότερη νοοτροπία ως παραμεθόριας περιοχής αποτελούσε ανασταλτικό παράγοντα σε κάθε εξέλιξη. Σήμερα όμως αυτό αποτελεί ένα παραλογισμό, διότι οι συνθήκες είναι τελείως διαφορετικές και οι ρόλοι έχουν αντιστραφεί.
Ο μικρός στρατιωτικός αεροδιάδρομος που υπήρχε από την περίοδο του ψυχρού πολέμου στην περιοχή του Δημοτικού Διαμερίσματος του Χορτερού, ο οποίος αδειοδοτήθηκε πριν από λίγα χρόνια από την ΥΠΑ και το Υπουργείο Μεταφορών για την προσγείωση και απογείωση αεροσκαφών γενικής αεροπορίας μπορεί να εξελιχθεί σ’ ένα σύγχρονο περιφερειακό αεροδρόμιο, που θα συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής. Ο διάδρομος αυτός, ο οποίος εντάχθηκε στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Leader και ασφαλτοστρώθηκε πρόσφατα από το Δήμο Σιντικής, βρίσκεται σε κεντρική θέση ανάμεσα σε τρία μεγάλα αστικά κέντρα, των οποίων ο πληθυσμός τους μαζί με την περιφέρεια τους ξεπερνά τις 400.000 κατοίκους. Απέχει απόσταση μικρότερη των 30 χλμ, από τις Σέρρες, το Πετρίτσι και το Σαντάσκι, ενώ σε ακτίνα μικρότερη των 70 χλμ επίσης, βρίσκονται το Μπλαγκόεβγκραντ, το Γκότσε Ντέλτσεφ (Άνω Νευροκόπι), η Στρώμνιτσα, το Κιλκίς και η Δράμα, όπου έχουν αναπτυχθεί σημαντικές τουριστικές και άλλες δραστηριότητες.
Η θέση του απέχει μόλις 6 χλμ από το σημαντικό οδικό και σιδηροδρομικό κόμβο του Στρυμόνα και 500 μέτρα από τον κάθετο οδικό άξονα Σόφιας- Θεσσαλονίκης. Βρίσκεται επίσης σε απόσταση 190 χλμ από τη Σόφια και 100 χλμ από τη Θεσσαλονίκη. Μετά την επέκταση συνεπώς του διαδρόμου, που υπάρχει αυτή η δυνατότητα, μπορεί να λειτουργήσει και ως εναλλακτικού των δύο αυτών αεροδρομίων. Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλές φορές κατά το παρελθόν σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών το ρόλο αυτό έπαιζαν και παίζουν μεταξύ τους τα αεροδρόμια της Σόφιας και της Θεσσαλονίκης. Οι κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή, λόγω του πνέοντος βορείου ρεύματος κατά μήκος και όχι στα πλευρά του διαδρόμου, εξασφαλίζουν τη λειτουργία του αεροδρομίου αυτού όλες σχεδόν τις ημέρες και ώρες του χρόνου.
Το αεροδρόμιο αυτό, λόγω της αναμενόμενης μελλοντικά μεγάλης αύξησης της εναέριας κίνησης στα δύο μεγάλα αεροδρόμια της Σόφιας και της Θεσσαλονίκης, θα μπορέσει ακόμη να καλύψει και το κενό της γενικής αεροπορίας, εξυπηρετώντας μικρά ιδιωτικά αεροσκάφη, αλλά και τις ανάγκες του αεροτουρισμού και αεραθλητισμού, τα οποία είναι άγνωστα ακόμη στη χώρα μας και την Ελληνική οικονομία. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι μόνο στην Αγγλία λειτουργούν περί τα 800 ιδιωτικά αεροδρόμια, ενώ ενδέχεται στο μέλλον με την αύξηση της χρήσης του αεροσκάφους, να παρουσιασθεί και η ανάγκη λειτουργίας κάποιας Σχολής για την εκπαίδευση πιλότων.
Πρέπει να επισημανθεί ακόμη ότι, οι προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης του αυτοκινητοδρομίου των Σερρών, το οποίο απέχει 18 χλμ από το Σιδηρόκαστρο, επιβάλλει τη λειτουργία ενός τέτοιου αεροδρομίου μέσα στα πλαίσια και της ορθολογικής Τουριστικής ανάπτυξης του Νομού. Τουριστική ανάπτυξη χωρίς αεροδρόμιο σε απόσταση μικρότερη της ώρας δεν νοείται, σύμφωνα με τα διεθνή στάνταρ.
Η πρόβλεψη λειτουργίας προαστιακού σιδηροδρόμου, μεταξύ Θεσσαλονίκης και Προμαχώνα ή Σερρών, μετά τα έργα βελτίωσης και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής, θα προσφέρει νέα αναπτυξιακή διάσταση τα προσεχή χρόνια, διότι ο τουρισμός σήμερα κατέχει την 3η θέση παγκόσμια από πλευράς διακίνησης κεφαλαίων, μετά τη βιομηχανία των πετρελαίων και των αυτοκινήτων. Ο ανταγωνισμός όμως στην ποιότητα των προσφερομένων υπηρεσιών στον τομέα αυτό είναι μεγάλος. Επιβάλλεται συνεπώς, όπως στ’ άλλα προϊόντα, να φροντίσουμε έγκαιρα την ανάδειξη του συγκριτικού μας πλεονεκτήματος, το οποίο θα στηρίζεται όχι μόνο στην ποιότητα της ξενοδοχειακής μας υποδομής, αλλά και την ποιότητα ή την ταχύτητα των προσφερομένων υπηρεσιών στις μεταφορές.
Η οικονομική αξιοποίηση του διατιθέμενου χρόνου αποτελεί σήμερα πρώτιστη επιδίωξη του κάθε πολίτη κατά τη σχεδίαση των διακοπών του. Σημαντικό ρόλο σ’ αυτό παίζει όχι μόνο το μέσο μεταφοράς, αλλά και ο χρόνος της μεταφοράς του από το αεροδρόμιο στο ξενοδοχείο. Ο χρόνος αυτός θα πρέπει λογικά, να είναι κατά πολύ μικρότερος από το χρόνο μιας αεροπορικής πτήσης από το αεροδρόμιο αναχώρησης μέχρι το αεροδρόμιο προορισμού. Αυτά τα στοιχεία οφείλουμε να τα λάβουμε σοβαρά υπ’ όψη μας, εάν επιδίωξη μας παραμένει η περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού στον τόπο μας. Η ανάπτυξη όμως αυτή επιβάλλει και την υιοθέτηση πρωτοβουλιών και υποδομών, οι οποίες θα προλαβαίνουν τις εξελίξεις.
Μέσα σ’ αυτά τα πλαίσια εντάσσεται και καθίσταται επιβεβλημένη η λειτουργία του αεροδρομίου στο Χορτερό, το οποίο θα προσφέρει τη νέα δυναμική στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής, καθιστώντας αυτή κέντρο, κόμβο και τέρμα οδικών, σιδηροδρομικών και αεροπορικών συγκοινωνιών, παρέχοντας συνάμα και το πλεονέκτημα της άμεσης σύνδεσης με ολόκληρο τον πλανήτη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.