Σελίδες

Δευτέρα 4 Μαΐου 2015

Λόφος Καστά :ΠΕΡΙΣΤΕΡΗ vs ΔΕΙΝΟΚΡΑΤΗΣ

Αν η επιβίωση κάποιου εξαρτιόταν από το να μαντέψει για το ποιος ανάμεσα στους αρχαίους Μακεδόνες και στους σύγχρονους αρχαιολόγους είναι ο πιο έξυπνος, σε ποιον θα "πόνταρε" τη ζωή του; Αν οι αρχαίοι Μακεδόνες ήθελαν να αποκρύψουν κάτι πολύ σημαντικό γι' αυτούς και "απέναντί" τους οι Περιστέρες, οι Παλαγγιάδες και οι Φακλάρηδες προσπαθούσαν να το αποκαλύψουν, σε ποιον θα πόνταρε κάποιος τη ζωή του με βάση τη λογική; ...Στην εξυπνάδα αυτών που απέκρυπταν ή σε αυτήν 
Γράφει ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΑΪΑΝΟΥ
εκείνων που προσπαθούσαν να αποκαλύψουν; Γιατί το λέμε αυτό; ...Γιατί από την πρώτη στιγμή της ανασκαφής της Αμφίπολης έγινε φανερό ότι οι αρχαίοι Μακεδόνες επιχείρησαν να κρύψουν κάτι εκεί. Κάτι πολύ σημαντικό γι' αυτούς, αν κρίνουμε από τον κόπο και το κόστος όχι τόσο του μνημείου, όσο της ίδιας της μεθόδου τής απόκρυψης.
Άρα; ...Άρα, ξεκινάμε με δεδομένο ότι πάνω σε αυτόν τον τάφο θα γίνει μια "μάχη" ευφυΐας ...Μια μάχη μεταξύ αυτού που θέλει κάτι να αποκρύψει και εκείνου που θέλει να κάνει το αντίθετο. Εκ των δεδομένων, δηλαδή, τα πράγματα - ειδικά στον τάφο αυτόν - δεν θα πρέπει να είναι σε καμία περίπτωση όπως φαίνονται ...Δεν είναι ένας απλός τάφος, ο οποίος απλά ανακαλύφθηκε ...Είναι ένας τάφος, που, και να ανακαλυφθεί, θα "αντισταθεί" στην αποκάλυψη, εφόσον εξ’ αρχής δέχθηκε πάνω του έναν πολυδάπανο σχεδιασμό προστασίας και απόκρυψης. Δεν σταματάς λοιπόν την ανασκαφή εκεί όπου "φαίνεται" ένα όχι και τόσο σίγουρο "τέλος". Δεν σταματάς την ανασκαφή εκεί όπου σου "υποδεικνύει" εκείνος, που είναι φανερό ότι επεδίωξε την απόλυτη απόκρυψη.
 Εφόσον λοιπόν αυτοί οι άνθρωποι - οι οποίοι παγκοσμίως έγιναν γνωστοί για την ευφυΐα τους - προσπάθησαν να κρύψουν κάτι τόσο πολύτιμο γι' αυτούς, θα ήταν μεγάλο ρίσκο να τους υποτιμήσουμε στην προσπάθειά τους αυτή. Αν αυτοί οι ομολογουμένως ευφυείς άνθρωποι έκαναν τόσο τεράστιο κόπο για να προστατεύσουν ένα μνημείο, δεν θα πρέπει να μας φανεί παράξενο ότι θα εξαντλούσαν όλες τις πιθανές και απίθανες πράξεις παραπλάνησης ...Είναι δεδομένο δηλαδή ότι στον σχεδιασμό τους μέχρι την τελευταία στιγμή θα προσπαθούσαν να παραπλανήσουν τον επικίνδυνο εισβολέα.
Εφόσον λοιπόν είναι φανερό ότι, από τη στιγμή που "επιχωματώθηκε" το ταφικό μνημείο, δεν υπάρχει παραβίασή του, αναρωτιόμαστε τι ακριβώς "επιχωμάτωσαν" οι "αφελείς" Μακεδόνες; Επιχωμάτωσαν τον συλημένο τάφο ενός αγνώστου νεκρού, εφόσον δεν υπήρχε το παραμικρό αναγνωριστικό σημάδι πάνω του; Πιο πολλά προσωπικά στοιχεία έχει το μνημείο του "Αγνώστου Στρατιώτη" στην Πλατεία Συντάγματος από το μνημείο του "Επιφανούς Στρατηγού" στην Αμφίπολη. Άρα; Τι επιχωμάτωσαν; ...Το τίποτε; Γιατί κουβάλησαν αυτά τα άπειρα κυβικά κοσκινισμένης ποταμίσιας άμμου; Γιατί έβαλαν τόσους πολλούς ανθρώπους να εργαστούν; ...Για να "θάψουν" το "τίποτε", προκειμένου να μην το ανακαλύψουμε εμείς; ...Για να μην ανακαλύψουμε τον θάλαμο "μαντάρα"; Είναι δυνατόν να έφτιαξαν μια "υπερπαραγωγή" εισόδου, για να φτάσουν σε ένα "χωλ" του Παγκρατίου; Είναι δυνατόν, για παράδειγμα, οι μελλοντικοί αρχαιολόγοι, οι οποίοι θα ανακαλύψουν την "αττική οδό" να υποθέσουν ότι αυτή είναι ο ιδιωτικός δρόμος που οδηγεί σε ένα εξοχικό στην Πεντέλη;
Αν στόχος τους ήταν αυτός ο σκελετός - ο οποίος σημειωτέον βρέθηκε σκόρπιος εντός και εκτός του τάφου του - να προστατευτεί, γιατί δεν τον σεβάστηκαν; Γιατί φέρθηκαν φαινομενικά ιερόσυλα και δεν τον συμμάζεψαν ως όφειλαν, παρά τον παράτησαν διασκορπισμένο; Αν στόχος τους ήταν η απλή απόκρυψή του σε συνθήκες ανωνυμίας, γιατί δεν τον πήραν να τον θάψουν κάπου αλλού, εξίσου ταπεινά, όπου δεν θα τον έβρισκε κανένας; Γιατί να μπουν στα τεράστια έξοδα της επιχωμάτωσης και να μην αφήσουν το συλημένο μνημείο κενό να υπάρχει ως ένα αξιοθέατο, έστω και χωρίς περιεχόμενο; Γιατί δεν το κατέστρεφαν οι ίδιοι ολοσχερώς, ώστε να μην χρειαστεί ούτε να θάψουν αλλού τον νεκρό ούτε να το επιχωματώσουν το ίδιο; Θα ήταν τουλάχιστον ατυχές να θεωρήσει κάποιος ότι οι Μακεδόνες δεν ήταν αρκετά έξυπνοι, για να σκεφτούν τι τους συνέφερε να κάνουν και τι όχι.
Είναι θέμα λογικής. Είναι δυνατόν οι Μακεδόνες να έκαναν έναν τόσο ταπεινό τάφο και ταυτόχρονα να είχαν πόρτα των τριών τόνων με μηχανισμό, ώστε να ανοιγοκλείνει χωρίς φθορά; Είναι δυνατόν να "πατά" κάποιος σε ένα πανάκριβο ψηφιδωτό έργο τέχνης, για να μπει σε έναν θάλαμο γεμάτο με χώματα; Είναι δυνατόν σε "γούρνα" των Αιγών να βρίσκουν τις ίδιες ημέρες υπολείμματα ανακλίντρου πάνω στο οποίο "αναπαυόταν" η σκευοθήκη των οστών του νεκρού και στον "Μεγατάφο" της Αμφίπολης να είναι θαμμένος ένας ζητιάνος με κτερίσματα από τα "πανηγύρια" της περιοχής; ...Αυτά δεν γίνονται και ως εκ τούτου δεν θα τα έκαναν και οι Έλληνες, οι οποίοι ανήγαγαν τη λογική σε επιστήμη.
Όπως δεν βάζει κανένας σε πανάκριβη δερματόδετη θήκη με διάκοσμο ελεφαντοστού ένα ματσάκι ταπεινό σέλινο, έτσι δεν θα έκαναν και οι Έλληνες έναν τέτοιο τάφο ...Είναι αντίθετο προς τη λογική τους ...Είναι αντίθετο προς την ορθολογιστική άποψή τους περί διαχείρισης ...Είναι αντίθετο προς τον τρόπο σκέψης τους, για τον οποίο ήταν φημισμένοι. Είναι προσβλητικό και μόνον να το σκεφτεί κάποιος να τους το "αποδώσει". Άρα, όταν ανακαλύπτεις μια τέτοια "θήκη", αγνοείς τα "σέλινα" που υπάρχουν γύρω και μέσα σ' αυτήν. Συνεχίζεις να αναζητάς το πολύτιμο, το οποίο άξιζε να έχει μια τέτοια "θήκη" ...Ταπεινό "σέλινο" είναι ο τάφος που ανακάλυψαν στον τρίτο θάλαμο ..."Σέλινο", που κάποιοι έβαλαν εκεί προκειμένου να αποπροσανατολίσουν τους αφελείς. "Σέλινο", το οποίο θα σταματούσε μόνον κάποια γαϊδούρια.
Πώς εξηγούμε εμείς τα "ευρήματα"; ...Οι Μακεδόνες "έθαψαν" το μνημείο και άρα προνοώντας και για την περίπτωση που κάποιος θα έφτανε μία "ανάσα" πριν από το μυστικό τους, κατασκεύασαν έναν ψευδοτάφο ...Έναν ψευδοτάφο ως ύστατη άμυνα ...Άμυνα για κάθε χρήση και κάθε ενδεχόμενο ...Είτε για να σταματήσει τα κορόιδα, που δεν θα σκέφτονταν σωστά, είτε να δώσει το δικαίωμα σε κάποιον δικό τους "μάρτυρα" να εξασφαλίσει "άλλοθι", για να σταματήσει το ψάξιμο. Αν, δηλαδή, η άμμος ήταν αρκετή για να σταματήσει τους ιδιώτες τυμβωρύχους, τότε ένας τάφος, ο οποίος θα έκρυβε ένα άνοιγμα, μπορεί να ήταν η λύση για πολλές περιπτώσεις απειλών ...Μπορεί να ήταν λύση απελπισίας, προκειμένου να σταματήσει αυτός ο οποίος με την εξουσία του είχε τη δυνατότητα να συνεχίσει και λόγω παραπλάνησης θα σταματούσε ...Μπορεί με τον τρόπο αυτόν να διευκόλυναν κάποιον άλλο, ο οποίος για λόγους εξουσίας επιθυμούσε μια δικαιολογία για να σταματήσει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.